Scrisoarea lui Mazăre Ce promite primarul dacă se descentralizează Portul Constanţa. Iată conţinutul integral al misivei (document)
Scrisoarea lui Mazăre: Ce promite primarul dacă se descentralizează Portul Constanţa. Iată conţinutul integral
25 Apr, 2014 20:05
ZIUA de Constanta
4722
Marime text
Consiliul Local Municipal (CLM) Constanţa a introdus, pe ordinea de zi suplimentară a şedinţei din 7 aprilie, un proiect de hotărâre „privind organizarea campaniei de consultare a locuitorilor municipiului Constanţa în problemele referitoare la Portul Constanţa“ care a fost votat în unanimitate.
Potrivit declarațiilor primarului municipiului Constanța, Radu Mazăre, o scrisoare cu situația actuală a adiministrației Portului urma să fie trimisă tuturor constănțenilor. În această scrisoare urmau să fie prezentate date referitoare la acțiunile deținute de administrația locală și care ar fi cursul banilor proveniți din acțiuni. Potrivit declarațiilor edilului șef, acești bani vor avea ca scop creșterea subvenției la energia termică.
Radu Mazăre a precizat că, după ce locuitorii Constanţei vor primi scrisoarea cu pricina, municipalitatea va demara o campanie de strângere de semnături. „Să vedem şi noi ce spun constănţenii, dacă sunt de acord să preluăm mai mult“, a declarant primarul la finalul ședinței din 7 aprilie.
Astăzi, scrisoarea promisă de edilul șef în urmă cu aproximativ două săptămâni a ajuns în cutiile poștale ale constănțenilor. Iată conținutul integral al scrisorii:
„Hristos a Înviat!
Înainte de toate, vreau să-ți urez sănătate, viață lungă și fericire.
Îți scriu în numele meu și al Consiliului Local. Vreau să te informez despre momentul extrem de important prin care trece orașul nostru și vreau să-ți cer, în același timp, sprijinul, dacă și tu consideri că ceea ce vreau să facem este un lucru bun pentru noi și pentru viitorul copiilor nostri.
În aceste zile se poartă bătălia pentru descentralizarea Companiei Naționale „Administrația Porturilor Maritime” Constanța.
Începând cu 2008, (în urma legii inițiate de parlamentarii PSD), Primăria Municipiului Constanța deține 20%, iar Guvernul României, prin Ministerul Transporturilor, are 60%. Întotdeauna am considerat că locuitorii Constanței sunt cei care au contribuit cel mai mult la contruirea și dezvoltarea portului și cei care trebuie, prin autoritatea locală, să dețină cât mai multe acțiuni ale acestuia. De altfel, în Europa, porturile de succes sunt deținute de comunitățile locale(Rotterdam-Olanda, Hamburg-Germania etc.).
În 2013 am agreat cu premierul Victor Ponta ca Primăria Constanța să primească de la stat încă 13 procente cu titlu gratuit, iar alte 14% din acțiunile statului să fie listate la Bursă. În acest fel, 33% va fi deținut de către Primăria Constanța, 33% de către Ministerul Transporturilor, iar 34% de către privați. Fiind acțiuni scoase pe Bursă, toate deciziile în cadrul Companiei Naționale „Administrația Porturilor Maritime” Constanța vor fi transparente. Din acel moment, nici un agent economic din port nu va mai scoate profituri de milioane de euro plătind taxe de utilizare a terenului la valori infime, valabile cu 15-20 de ani în urmă, așa cum se întâmplă acum.
Este ușor să faci multe milioane de euro plătind, în 2013, chirii la valoarea din 1996. Tot din acel moment (al descentralizării și al listării la Bursă), operatorii portuari, care actualmente dețin monopolul la anumite operațiuni de încărcare/descărcare (minereu, cereal etc.), nu se vor mai putea opune concurenței. De-a lungul celor 24 de ani postrevoluționari, multe companii românești și străine au vrut să facă investiții substanțiale în port, dar au fost blocate prin interemediul Ministerului Transporturilor (actionar majoritar), la solicitarea milionarilor din port, pentru a nu li se face concurență. În acest mod, s-au pierdut mii de noi locuri de muncă, s-au menținut tarife de operare foarte ridicate și un trafic de marfă foarte scăzut.
Eu și majoritatea Consiliului Local dorim o impulsionare a activității portuare, creșterea numărului de locuri de muncă, a traficului de marfă, a investițiilor și implicit a profitului Companiei Naționale „Administrația Porturilor Maritime” Constanța.
Mamaia este un exemplu de dezvoltare și colaborare între autoritatea locală și privați. Datorită acestei colaborări, numărul angajaților din stațiuni a crescut, de la 8-10.000 acum 12 ani, la peste 30.000 astăzi. Acest exemplu trebuie urmat și în port.
Știu că factura la energie termică este o mare apăsare pentru bugetul familiei tale și tocmai de aceea am promis în Campania electorală că vom trece CET-ul la Primărie și vom găsi o soluție ca, pe lângă subvenția de căldură acordată, să scădem și prețul gigacaloriei. Pentru că, din păcate, procedura legală de transfer al CET-ului este încă una de durată, m-am gândit că, începând cu iarna 2014-2015, să venim și cu o altă soluție pentru a-ți reduce factura la energia termică. Voi face astfel încât toți banii reveniți municipalității din profitul Companiei Naționale „Administrația Porturilor Maritime” Constanța să fie dirijați pentru creșterea subvenției la energia termică. În acest fel, din calculele noastre preliminare, toți cei care primesc subvenție la energia termică vor avea de plătit, în iarna care vine, facturi cu 20-25% mai mici. În plus, vom crește și plafonul de venit pe mebru de familie și vom mai elimina din restricțiile de acordare existente, în așa fel încât vom scădea factura cu 20-25% pentru alte încă 25.000-30.000 de familii care până acum nu au primit subvenție deloc.
De aceleași beneficii se vor bucura și cei care se încălzesc cu lemne, butelii etc.
Pentru ca toate aceste lucruri să se întâmple, am nevoie de sprijinul tău. Acum, când din Guvern nu mai fac parte PNL-iștii și nici PD-iștii, milionarii din port și-au pierdut posibilitatea de a bloca descentralizarea portului și implicit de a-și păstra privilegiile și milioanele caștigate pe spatele statului. Vor lupta însă pentru ele până în ultimul moment și cu orice preț.
Dacă tu crezi, în calitatea ta de constănțean, că meriți să beneficiezi de un număr mai mare de acțiuni în cadrul Companiei Naționale „Administrația Porturilor Maritime” Constanța și ca banii rezultați profitului trebuie folosiți pentru creșterea subvenției și pentru scăderea facturii tale la energia termică, te rog să semnezi lista de susținere pentru descentralizarea portului. Listele vor fi initiate și realizate de către Primăria Municipiului Constanța și Consiliul Local Constanța.
Astfel voința poporului trebuie respectată și de mine, și de președinte, și de milionarii din port, și de politicieni!”
Potrivit declarațiilor primarului municipiului Constanța, Radu Mazăre, o scrisoare cu situația actuală a adiministrației Portului urma să fie trimisă tuturor constănțenilor. În această scrisoare urmau să fie prezentate date referitoare la acțiunile deținute de administrația locală și care ar fi cursul banilor proveniți din acțiuni. Potrivit declarațiilor edilului șef, acești bani vor avea ca scop creșterea subvenției la energia termică.
Radu Mazăre a precizat că, după ce locuitorii Constanţei vor primi scrisoarea cu pricina, municipalitatea va demara o campanie de strângere de semnături. „Să vedem şi noi ce spun constănţenii, dacă sunt de acord să preluăm mai mult“, a declarant primarul la finalul ședinței din 7 aprilie.
Astăzi, scrisoarea promisă de edilul șef în urmă cu aproximativ două săptămâni a ajuns în cutiile poștale ale constănțenilor. Iată conținutul integral al scrisorii:
„Hristos a Înviat!
Înainte de toate, vreau să-ți urez sănătate, viață lungă și fericire.
Îți scriu în numele meu și al Consiliului Local. Vreau să te informez despre momentul extrem de important prin care trece orașul nostru și vreau să-ți cer, în același timp, sprijinul, dacă și tu consideri că ceea ce vreau să facem este un lucru bun pentru noi și pentru viitorul copiilor nostri.
În aceste zile se poartă bătălia pentru descentralizarea Companiei Naționale „Administrația Porturilor Maritime” Constanța.
Începând cu 2008, (în urma legii inițiate de parlamentarii PSD), Primăria Municipiului Constanța deține 20%, iar Guvernul României, prin Ministerul Transporturilor, are 60%. Întotdeauna am considerat că locuitorii Constanței sunt cei care au contribuit cel mai mult la contruirea și dezvoltarea portului și cei care trebuie, prin autoritatea locală, să dețină cât mai multe acțiuni ale acestuia. De altfel, în Europa, porturile de succes sunt deținute de comunitățile locale(Rotterdam-Olanda, Hamburg-Germania etc.).
În 2013 am agreat cu premierul Victor Ponta ca Primăria Constanța să primească de la stat încă 13 procente cu titlu gratuit, iar alte 14% din acțiunile statului să fie listate la Bursă. În acest fel, 33% va fi deținut de către Primăria Constanța, 33% de către Ministerul Transporturilor, iar 34% de către privați. Fiind acțiuni scoase pe Bursă, toate deciziile în cadrul Companiei Naționale „Administrația Porturilor Maritime” Constanța vor fi transparente. Din acel moment, nici un agent economic din port nu va mai scoate profituri de milioane de euro plătind taxe de utilizare a terenului la valori infime, valabile cu 15-20 de ani în urmă, așa cum se întâmplă acum.
Este ușor să faci multe milioane de euro plătind, în 2013, chirii la valoarea din 1996. Tot din acel moment (al descentralizării și al listării la Bursă), operatorii portuari, care actualmente dețin monopolul la anumite operațiuni de încărcare/descărcare (minereu, cereal etc.), nu se vor mai putea opune concurenței. De-a lungul celor 24 de ani postrevoluționari, multe companii românești și străine au vrut să facă investiții substanțiale în port, dar au fost blocate prin interemediul Ministerului Transporturilor (actionar majoritar), la solicitarea milionarilor din port, pentru a nu li se face concurență. În acest mod, s-au pierdut mii de noi locuri de muncă, s-au menținut tarife de operare foarte ridicate și un trafic de marfă foarte scăzut.
Eu și majoritatea Consiliului Local dorim o impulsionare a activității portuare, creșterea numărului de locuri de muncă, a traficului de marfă, a investițiilor și implicit a profitului Companiei Naționale „Administrația Porturilor Maritime” Constanța.
Mamaia este un exemplu de dezvoltare și colaborare între autoritatea locală și privați. Datorită acestei colaborări, numărul angajaților din stațiuni a crescut, de la 8-10.000 acum 12 ani, la peste 30.000 astăzi. Acest exemplu trebuie urmat și în port.
Știu că factura la energie termică este o mare apăsare pentru bugetul familiei tale și tocmai de aceea am promis în Campania electorală că vom trece CET-ul la Primărie și vom găsi o soluție ca, pe lângă subvenția de căldură acordată, să scădem și prețul gigacaloriei. Pentru că, din păcate, procedura legală de transfer al CET-ului este încă una de durată, m-am gândit că, începând cu iarna 2014-2015, să venim și cu o altă soluție pentru a-ți reduce factura la energia termică. Voi face astfel încât toți banii reveniți municipalității din profitul Companiei Naționale „Administrația Porturilor Maritime” Constanța să fie dirijați pentru creșterea subvenției la energia termică. În acest fel, din calculele noastre preliminare, toți cei care primesc subvenție la energia termică vor avea de plătit, în iarna care vine, facturi cu 20-25% mai mici. În plus, vom crește și plafonul de venit pe mebru de familie și vom mai elimina din restricțiile de acordare existente, în așa fel încât vom scădea factura cu 20-25% pentru alte încă 25.000-30.000 de familii care până acum nu au primit subvenție deloc.
De aceleași beneficii se vor bucura și cei care se încălzesc cu lemne, butelii etc.
Pentru ca toate aceste lucruri să se întâmple, am nevoie de sprijinul tău. Acum, când din Guvern nu mai fac parte PNL-iștii și nici PD-iștii, milionarii din port și-au pierdut posibilitatea de a bloca descentralizarea portului și implicit de a-și păstra privilegiile și milioanele caștigate pe spatele statului. Vor lupta însă pentru ele până în ultimul moment și cu orice preț.
Dacă tu crezi, în calitatea ta de constănțean, că meriți să beneficiezi de un număr mai mare de acțiuni în cadrul Companiei Naționale „Administrația Porturilor Maritime” Constanța și ca banii rezultați profitului trebuie folosiți pentru creșterea subvenției și pentru scăderea facturii tale la energia termică, te rog să semnezi lista de susținere pentru descentralizarea portului. Listele vor fi initiate și realizate de către Primăria Municipiului Constanța și Consiliul Local Constanța.
Astfel voința poporului trebuie respectată și de mine, și de președinte, și de milionarii din port, și de politicieni!”
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii
- horror 30 Apr, 2014 21:30 nu il mai satura nimeni si nimic.Nu este de ajuns ca platim taxe si utilitati ca in vesti si traim intr-un oras din Africa centrala
- ***** 28 Apr, 2014 12:56 Cred ca ar fi bine ca toti sa stim nai intai cum s-au cheltuit banii primiti in ultimii doi ani de catre Consiliul local si Primarie din profitul APMC.
- elena 27 Apr, 2014 09:47 SA MEARGA CEI CU SACOSELE,ASISTATII LUI SOCIALI,CA AU TRANSPORT GRATUIT,SA SEMNEZE
- Un constanean 26 Apr, 2014 12:50 Si noi chiar trebuie sa credem aberatiile acestui pseudo-primar de Mamaia???Din cauza lui,municipiul Constanta,arata ca dupa razboi.Foarte multi constanteni,nu l-au votat,si totusi a iesit din cauza pomenilor alimentare oferite ani de zile unor pensionari nevoiasi,celor cu dizabilitati,etc.
- a. teodor 26 Apr, 2014 09:53 Singura solutie eficienta,tehnica,economica si echitabila este solutia legala si care se numeste "reabilitarea energetica a cladirilor".Mazare trebuie sa suporte 33%,Guvernul 33% si cetateanul 33% din pret.Asa scrie la carte. Toate cladirile vechi sunt "sparte,gaurite" din punct de vedere termic.Majoritatea cladirilor pierd energie. Pe ici pe colo mai vezi cate o carpeala cu polistiren facuta de cetateni.O cladire trebuie revizuita termic de la subsol pana la cocosul de pe acoperis.Altfel nu se poate.In rest sunt vorbe electorale.Ca sa subventionezi incalzirea la un apartament care pierde caldura inseamna bani publici aruncati pe fereastra si o crima asupra mediului.Ma mir ca "Verzii" nu au nimic de comentat pe tema asta.Trebuie pus accent pe uniformizarea instalatiilor de incalzire,pe centrale de scara,bloc sau cartier.Mazare comite inca o ilegalitate care intr-o zi va atarna si ea la un dosar in justitie.Mazare risipeste bani publici.Mazare sa renunte la parerea ca el este alfa si omega in orasul asta.Mazare nu este Dumnezeu.Mazare nu face legi speciale.Mazare nu imparte dreptatea dupa bunul plac.Mazare nu stabileste limita saraciei asa cum il taie pe el capul.Opriti-l oameni buni !
- Valentin 26 Apr, 2014 00:58 Nu pentru locuitorii orașului dorește încă 13 la suta din actiuni.Pentru grupul M, C,S vrea aceste actiuni.Nu semnați!