Se modifică formularul 088, în vigoare de la 1 august! Iată cum arată varianta simplificată
Se modifică formularul 088, în vigoare de la 1 august! Iată cum arată varianta simplificată
26 Jul, 2016 11:29
ZIUA de Constanta
1882
Marime text
Atenție, contribuabili: se modifică formularul 088, care intră în vigoare de la 1 august!
În urmă cu scurtă vreme, Direcția Generală a Finanțelor Publice Galați a anunțat că a fost publicat în Monitorul Oficial ordinul prin care se va modifica modelul și conținutul formularului (088) - „Declarație pe propria răspundere pentru evaluarea intenției și capacității de a desfășura activități economice care implică operațiuni din sfera TVA“.
Autoritățile anunță că noua variantă este simplificată față de precedenta, întrucât va conține numai 12 întrebări, față de 20, câte erau în formularul vechi și sunt doar patru documente anexate, față de 11.
„La nivel de formular se elimină obligativitatea anexării oricăror documente, cu excepţia celor prevăzute la:
- pct.1A lit.c) care trebuie să justifice tipul activităţii desfăşurate în afara sediului social/profesional şi a sediilor secundare;
- pct.3 care trebuie să ateste tipul de viză şi scopul şederii în România a administratorilor cetăţeni non-UE;
- pct.5 a), respectiv contractul de prestări servicii încheiat de persoana impozabilă cu prestatorul de servicii în domeniul contabilităţii;
- pct.7, respectiv contractul de prestări servicii încheiat de persoana impozabilă cu prestatorul de servicii în domeniul punerii la dispoziţie de personal calificat“, au explicat reprezentanții Direcției de Finanțe Publice.
„O altă modificare importantă face referire la faptul că se renunţă la solicitarea formularului 088 atunci când o societate comercială îşi schimbă sediul social sau administratorii şi/sau asociaţii“, au mai spus autoritățile.
În conformitate cu prevederile OPANAF nr.2.048/2016, în cazul entităţilor care sunt deja plătitoare de TVA, formularul 088 se depune la solicitarea organului fiscal competent, în situaţia în care societatea prezintă risc fiscal, în urma selecţiei efectuate în mod automat, prin intermediul aplicaţiei informatice dezvoltată la nivel central, în baza criteriilor stabilite de organul fiscal în acest scop.
Formularul va avea două noi întrebări:
- precizaţi dacă deţineţi active în vederea desfăşurării obiectului preponderent de activitate (tipul activelor şi valoarea acestora);
- precizaţi dacă efectuaţi sau intenţionaţi să efectuaţi, în următoarele 12 luni: operaţiuni intracomunitare; achiziţii de bunuri/servicii din afara UE şi/sau livrări de bunuri/prestări de servicii în afara UE (import/export).
În cadrul cartuşului “Date de identificare a persoanei impozabile” a fost introdusă o casetă care permite reprezentantului legal al entităţii să declare dacă societatea se află sau nu se află în procedura insolvenţei prevăzută de Legea nr.85/2014. Datele cu privire la asociaţi şi/sau administratori se vor completa pentru persoanele care îndeplineau această calitate la momentul declanşării procedurii insolvenţei.
În urmă cu scurtă vreme, Direcția Generală a Finanțelor Publice Galați a anunțat că a fost publicat în Monitorul Oficial ordinul prin care se va modifica modelul și conținutul formularului (088) - „Declarație pe propria răspundere pentru evaluarea intenției și capacității de a desfășura activități economice care implică operațiuni din sfera TVA“.
Autoritățile anunță că noua variantă este simplificată față de precedenta, întrucât va conține numai 12 întrebări, față de 20, câte erau în formularul vechi și sunt doar patru documente anexate, față de 11.
„La nivel de formular se elimină obligativitatea anexării oricăror documente, cu excepţia celor prevăzute la:
- pct.1A lit.c) care trebuie să justifice tipul activităţii desfăşurate în afara sediului social/profesional şi a sediilor secundare;
- pct.3 care trebuie să ateste tipul de viză şi scopul şederii în România a administratorilor cetăţeni non-UE;
- pct.5 a), respectiv contractul de prestări servicii încheiat de persoana impozabilă cu prestatorul de servicii în domeniul contabilităţii;
- pct.7, respectiv contractul de prestări servicii încheiat de persoana impozabilă cu prestatorul de servicii în domeniul punerii la dispoziţie de personal calificat“, au explicat reprezentanții Direcției de Finanțe Publice.
„O altă modificare importantă face referire la faptul că se renunţă la solicitarea formularului 088 atunci când o societate comercială îşi schimbă sediul social sau administratorii şi/sau asociaţii“, au mai spus autoritățile.
În conformitate cu prevederile OPANAF nr.2.048/2016, în cazul entităţilor care sunt deja plătitoare de TVA, formularul 088 se depune la solicitarea organului fiscal competent, în situaţia în care societatea prezintă risc fiscal, în urma selecţiei efectuate în mod automat, prin intermediul aplicaţiei informatice dezvoltată la nivel central, în baza criteriilor stabilite de organul fiscal în acest scop.
Formularul va avea două noi întrebări:
- precizaţi dacă deţineţi active în vederea desfăşurării obiectului preponderent de activitate (tipul activelor şi valoarea acestora);
- precizaţi dacă efectuaţi sau intenţionaţi să efectuaţi, în următoarele 12 luni: operaţiuni intracomunitare; achiziţii de bunuri/servicii din afara UE şi/sau livrări de bunuri/prestări de servicii în afara UE (import/export).
În cadrul cartuşului “Date de identificare a persoanei impozabile” a fost introdusă o casetă care permite reprezentantului legal al entităţii să declare dacă societatea se află sau nu se află în procedura insolvenţei prevăzută de Legea nr.85/2014. Datele cu privire la asociaţi şi/sau administratori se vor completa pentru persoanele care îndeplineau această calitate la momentul declanşării procedurii insolvenţei.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii