Simbolul staţiunii Costineşti, rupt în două. Cum arată epava navei Evangelia (galerie foto + video)
Simbolul staţiunii Costineşti, rupt în două. Cum arată epava navei Evangelia (galerie foto + video)
07 Feb, 2018 08:55
ZIUA de Constanta
9913
Marime text
Epava navei Evangelia, devenită simbol al Staţiunii Costineşti, este ruptă în două. În ultimii ani, din cauza furtunilor şi a valurilor nava s-a deteriorat vizibil. Mai mult, nava a devenit şi ţinta hoţilor de fier vechi care s-au aventurat în larg pentru a lua bucăţi din aceasta.
Istoricul Epavei de la Costineşti
Nava Evangelia de 7.355 tdw, motor de 2.650 CP, pavilion Grecia, a fost construită la șantierele navale Harland and Wolffdin Belfast, Irlanda de Nord și lansată la apă pe 28 mai 1942. Primul proprietar a fost Blue Star Line. În perioada celui de-al doilea război mondial a fost cargou american transformat apoi în navă comercială, conform Wikipedia.org.
De-a lungul timpului nava a purtat mai multe nume: Empire Strength până în 1946, Saxon Star până în 1961, Redbrook până în 1965 și Evangelia. Ultimul proprietar a fost „Compania Naviera Hanton Embinas Andros”. La data eșuării, inspecția efectuată imediat de salvatorii români a evidențiat faptul că, în magazia 4 a navei grecești se găsea un motor naval de mici dimensiuni, ambalat, ce avea ca adresă de destinație portul Constanța. Cambuza navei era plină cu alimente, ca pentru un voiaj de lungă durată.
La 15 octombrie 1968, nava a eșuat la circa 1,5 Mm de plaja nordică a stațiunii Costinești, într-o zonă a falezei naturale denumită „Golful francezilor”.
Ulterior, epava navei Evangelia a fost intens mediatizată și împreună cu obeliscul de pe plajă, a devenit simbolul stațiunii Costinești și unul dintre punctele de atracție pentru turiști. Există și un proiect pentru refacerea structurii de rezistență, renovarea, cosmetizarea și amenajarea epavei ca punct turistic.
Istoricul Epavei de la Costineşti
Nava Evangelia de 7.355 tdw, motor de 2.650 CP, pavilion Grecia, a fost construită la șantierele navale Harland and Wolffdin Belfast, Irlanda de Nord și lansată la apă pe 28 mai 1942. Primul proprietar a fost Blue Star Line. În perioada celui de-al doilea război mondial a fost cargou american transformat apoi în navă comercială, conform Wikipedia.org.
De-a lungul timpului nava a purtat mai multe nume: Empire Strength până în 1946, Saxon Star până în 1961, Redbrook până în 1965 și Evangelia. Ultimul proprietar a fost „Compania Naviera Hanton Embinas Andros”. La data eșuării, inspecția efectuată imediat de salvatorii români a evidențiat faptul că, în magazia 4 a navei grecești se găsea un motor naval de mici dimensiuni, ambalat, ce avea ca adresă de destinație portul Constanța. Cambuza navei era plină cu alimente, ca pentru un voiaj de lungă durată.
La 15 octombrie 1968, nava a eșuat la circa 1,5 Mm de plaja nordică a stațiunii Costinești, într-o zonă a falezei naturale denumită „Golful francezilor”.
Ulterior, epava navei Evangelia a fost intens mediatizată și împreună cu obeliscul de pe plajă, a devenit simbolul stațiunii Costinești și unul dintre punctele de atracție pentru turiști. Există și un proiect pentru refacerea structurii de rezistență, renovarea, cosmetizarea și amenajarea epavei ca punct turistic.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii