Sinaxar 9 decembrie 2015 Sărbătoare mare. Ce nu se ştia despre Zămislirea Sfintei Fecioare Maria
Sinaxar 9 decembrie 2015: Sărbătoare mare. Ce nu se ştia despre Zămislirea Sfintei Fecioare Maria
09 Dec, 2015 02:25
ZIUA de Constanta
1963
Marime text
Sfinţii Ioachim şi Ana au fost lipsiţi de copii până la vremea bătrâneţii, când Arhanghelul Gavriil s-a pogorât la fiecare din ei, binevestindu-le zămislirea Fecioarei Maria. Din dragoste pentru oameni, Dumnezeu a făcut roditor pântecele sterp al Anei, care la vremea rânduită a născut prunc de parte femeiască, pe Sfânta Fecioara Maria.
Interpretarea greşită a acestui eveniment minunat a făcut că, în sânul Bisericii Româno-Catolice, să apară pentru prima dată inovaţia mariologica despre "imaculată concepţie", în scrierile lui Paschasius Radbert. Potrivit dogmei "imaculatei concepţii", Maica Domnului ar fi fost ferită de păcatul strămoşesc, fiind născută asemenea Mântuitorului, prin umbrirea Sfântului Duh, iar nu prin împreunare trupească.
Vrednicia reală, autentică a Maicii Domnului, înainte de întrupare, n-a constat într-o presupusă naşterea a ei fără păcatul strămoşesc, ci în acceptarea ei ("Fie mie după cuvântul tău!" Luca 1, 38) a planului lui Dumnezeu, în condiţia omenească generală, adică aflată sub păcatul ereditar. "Prin acest "fiat", în sensul doctrinei sinergiei aşa cum e prezentată de Sfântul Pavel, prin Maria, omul e împreună-lucrător cu Dumnezeu la mântuirea să".
Sursa: crestinortodox.ro
Interpretarea greşită a acestui eveniment minunat a făcut că, în sânul Bisericii Româno-Catolice, să apară pentru prima dată inovaţia mariologica despre "imaculată concepţie", în scrierile lui Paschasius Radbert. Potrivit dogmei "imaculatei concepţii", Maica Domnului ar fi fost ferită de păcatul strămoşesc, fiind născută asemenea Mântuitorului, prin umbrirea Sfântului Duh, iar nu prin împreunare trupească.
Vrednicia reală, autentică a Maicii Domnului, înainte de întrupare, n-a constat într-o presupusă naşterea a ei fără păcatul strămoşesc, ci în acceptarea ei ("Fie mie după cuvântul tău!" Luca 1, 38) a planului lui Dumnezeu, în condiţia omenească generală, adică aflată sub păcatul ereditar. "Prin acest "fiat", în sensul doctrinei sinergiei aşa cum e prezentată de Sfântul Pavel, prin Maria, omul e împreună-lucrător cu Dumnezeu la mântuirea să".
Sursa: crestinortodox.ro
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii