Supervizor.ro Patronul firmei Maxibus Trans implicate în accidentul de la Braşov este remunerat cu 700 lei/lună (documente)
Supervizor.ro: Patronul firmei Maxibus Trans implicate în accidentul de la Braşov este remunerat cu 700 lei/lună
21 Jun, 2016 14:08
ZIUA de Constanta
4320
Marime text
Firma care deţine(a) miniautocarul implicat în recentul accident de la Braşov (Perşani) se numeşte MAXIBUS TRANS SRL (CUI: 14733060), are sediul social în localitatea Valea Adâncă din apropierea municipiului Iaşi şi este deţinută în proporţii egale de Ioan IRIMESCU (57 de ani) şi Maria Gabriela IRIMESCU (50 de ani), atribuţii de administrator îndeplinind doar “masculul” familiei.
Înfiinţată în iulie 2002, societatea a avut o evoluţie decentă, cu o creştere aproape continuă şi fără salturi spectaculoase ale cifrei de afaceri, demn de menţionat fiind faptul că toţi cei 14 ani de activitate (2002-2015) au fost încheiaţi cu profit, chiar dacă valoarea acestuia a fost de cele mai multe ori modestă. În 2015, profitul net a înregistrat un maxim istoric de 55.757 lei, la o cifră de afaceri de 1,48 milioane lei (un record şi la acest indicator economic), rezultate obţinute cu 11 angajaţi, potrivit supervizor.ro.
Pe 27 martie 2015, Consiliul Judeţean Iaşi acordă două licenţe de transport societăţii MAXIBUS TRANS SRL, aceasta urmând să efectueze transport public judeţean de persoane prin curse regulate speciale pe traseele Iaşi – Valea Lupului (EST-ROM SA)(document) şi Iaşi – Leţcani (FONDAL INTERNATIONAL SRL)(document).
Mai exact, MAXIBUS TRANS SRL urma “să ducă la muncă” angajaţi din Iaşi ai celor două firme, cu precizarea că documentaţiile depuse în vederea atribuirii licenţelor menţionau următoarele:
o cursă pe zi, de luni până sâmbătă, pentru un număr de 36 de luni, pe traseul Iaşi – Valea Lupului (EST-ROM SA);
3 curse pe zi, de luni până duminică, pentru un număr de 36 de luni, pe traseul Iaşi – Leţcani (FONDAL INTERNATIONAL SRL).
Pentru ambele trasee, autovehiculele nominalizate erau cele cu numerele de înmatriculare IS-52-YRY şi IS-63-YRY, iar Cristian FOIA, şeful ARR Iaşi, preciza că cele două mijloace de transport “nu sunt titulare pe niciun traseu prin servicii regulate, judeţean sau interjudeţean, şi nici prin servicii regulate interjudeţene speciale“.
Autovehiculul cu numărul IS-52-YRY este cel implicat în accidentul de la Braşov (Perşani) şi, conform unor declaraţii bâlbâite ale reprezentanţilor ARR, ar avea 24+1 locuri (licenţiate/omologate). Probabil şi celălalt autovehicul este de aceeaşi capacitate.
EST-ROM SA Iaşi (CUI: 4488770), societate controlată de Bogdan URSULEANU (mâine împlineşte 59 de ani), a avut anul trecut 132 de angajaţi.
FONDAL INTERNATIONAL SRL Leţcani (CUI: 18772275) se ocupă cu “turnarea metalelor neferoase uşoare” şi probabil lucrează “la foc continuu” (acesta fiind motivul pentru care cursele solicitate erau câte 3 pe zi, de luni până duminică), adică în 3 schimburi. Anul trecut a avut 315 angajaţi (rezultă o medie de peste 100 pe schimb), care teoretic ar fi trebuit să ajungă la job cu două miniautocare de 24 de locuri. Plus că unul dintre acestea ar fi trebuit să se ocupe şi de angajaţii EST-ROM SA.
Surprinzător, deşi contractul încheiat cu FONDAL INTERNATIONAL SRL părea a fi cel mai probitabil (3 curse pe zi, 7 zile pe săptămână), MAXIBUS TRANS SRL pierde licenţa după numai două luni.
Astfel, pe 27 mai 2015, CJ Iaşi acordă licenţa pentru traseul Iaşi – Leţcani (FONDAL INTERNATIONAL SRL) societăţii VIO TRANS SERV SRL Cogeasca (CUI: 12003655), în expunerea de motive (document) fiind menţionată “nerespectarea prevederilor art.2 şi art.3 de către operatorul de transport MAXIBUS TRANS SRL“. Cele două puncte invocate se refereau la “achitarea tarifului stabilit de CJ” şi “prezentarea avizelor pentru staţiile de îmbarcare/debarcare stabilite de autorităţile publice locale competente”!
Deşi acestea sunt motivele oficiale ale anulării licenţei, nu este exclus ca motivul real să fie altul: ori MAXIBUS TRANS SRL a realizat că nu poate onora în condiţii optime (şi legale) contractul cu FONDAL INTERNATIONAL, ori clientul nu a fost mulţumit de condiţiile oferite de transportator. Oricum, merită subliniat faptul că în cazul licenţei pentru VIO TRANS SERV SRL se menţionează clar că este vorba de un autobuz (IS-26-MLV), renunţându-se la formularea ambiguă “autovehicul”.
În ceea ce priveşte contractul cu EST-ROM SA, nu există în spaţiul public informaţii că licenţa ar fi fost anulată şi, implicit, contractul nu ar mai fi în vigoare. Dacă e aşa, miniautocarul respectiv nu trebuia să fie în altă parte la momentul accidentului?
Chiar dacă nu îndeplineşte atribuţii de administrator şi teoretic nu are o implicare legală în MAXIBUS TRANS SRL, Maria Gabriela IRIMESCU este o persoană chiar mai interesantă decât soţul, pentru că… este angajată la stat şi, prin urmare, depune declaraţii de avere şi de interese.
În calitate de consilier superior la Direcţia Sanitar Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor (DSVSA) Iaşi, Maria Gabriela IRIMESCU a precizat în declaraţia de avere depusă în iunie 2015 (document) că soţul a câştigat – în 2014 – un salariu anual de 8.419 lei. De la MAXIBUS TRANS SRL, desigur. Asta înseamnă 701,58 lei/lună, adică salariul minim pe economie sau ceva pe aproape.
Şi anul 2014 nu a fost o excepţie, pentru că, în anii anteriori, Ioan IRIMESCU a obţinut (oficial) venituri şi mai mici: 6.840 lei pe an în în 2013, 2012 şi 2011, adică o medie de 570 lei/lună. Dacă divorţează (cum a procedat alt patron de firmă de transport implicată într-un accident), ar putea să ceară ajutor social!
Deşi are un salariu de tot râsul, Ioan IRIMESCU speră la o viaţă mai bună, motiv pentru care, în 2011, a mai înfiinţat o firmă. Tot de transport, dar fără implicarea soţiei. Numele ales (inspiraţie maximă!) este MAXIBUS TRANS YRY SRL (CUI: 28207996) şi o diferenţă esenţială faţă de “firma mamă” este că “puiuţul” nu este plătitor de TVA. Prin urmare, se poate prezenta cu o ofertă avantajoasă celor care trebuie să se deplaseze la o nuntă, la un botez sau la alte paranghelii.
Anul trecut, MAXIBUS TRANS YRY a obţinut un profit net de 35.911 lei, la o cifră de afaceri de 200.300 lei, surprinzător fiind faptul că firma are un singur angajat, faţă de 4 în 2012.
În ceea ce priveşte accidentul, rămâne să stabiliească autorităţile ce s-a întâmplat, să găsească şoferii drept principalii sau chiar singurii vinovaţi, să îl amendeze pe IRIMESCU cu câteva sute de lei sau să îi dea 6 luni cu suspendare (în cel mai rău caz) şi… totul să rămână ca înainte. După accidentele anterioare, s-a schimbat ceva?! (sursa foto: fagarasultau.ro)
Înfiinţată în iulie 2002, societatea a avut o evoluţie decentă, cu o creştere aproape continuă şi fără salturi spectaculoase ale cifrei de afaceri, demn de menţionat fiind faptul că toţi cei 14 ani de activitate (2002-2015) au fost încheiaţi cu profit, chiar dacă valoarea acestuia a fost de cele mai multe ori modestă. În 2015, profitul net a înregistrat un maxim istoric de 55.757 lei, la o cifră de afaceri de 1,48 milioane lei (un record şi la acest indicator economic), rezultate obţinute cu 11 angajaţi, potrivit supervizor.ro.
Pe 27 martie 2015, Consiliul Judeţean Iaşi acordă două licenţe de transport societăţii MAXIBUS TRANS SRL, aceasta urmând să efectueze transport public judeţean de persoane prin curse regulate speciale pe traseele Iaşi – Valea Lupului (EST-ROM SA)(document) şi Iaşi – Leţcani (FONDAL INTERNATIONAL SRL)(document).
Mai exact, MAXIBUS TRANS SRL urma “să ducă la muncă” angajaţi din Iaşi ai celor două firme, cu precizarea că documentaţiile depuse în vederea atribuirii licenţelor menţionau următoarele:
o cursă pe zi, de luni până sâmbătă, pentru un număr de 36 de luni, pe traseul Iaşi – Valea Lupului (EST-ROM SA);
3 curse pe zi, de luni până duminică, pentru un număr de 36 de luni, pe traseul Iaşi – Leţcani (FONDAL INTERNATIONAL SRL).
Pentru ambele trasee, autovehiculele nominalizate erau cele cu numerele de înmatriculare IS-52-YRY şi IS-63-YRY, iar Cristian FOIA, şeful ARR Iaşi, preciza că cele două mijloace de transport “nu sunt titulare pe niciun traseu prin servicii regulate, judeţean sau interjudeţean, şi nici prin servicii regulate interjudeţene speciale“.
Autovehiculul cu numărul IS-52-YRY este cel implicat în accidentul de la Braşov (Perşani) şi, conform unor declaraţii bâlbâite ale reprezentanţilor ARR, ar avea 24+1 locuri (licenţiate/omologate). Probabil şi celălalt autovehicul este de aceeaşi capacitate.
EST-ROM SA Iaşi (CUI: 4488770), societate controlată de Bogdan URSULEANU (mâine împlineşte 59 de ani), a avut anul trecut 132 de angajaţi.
FONDAL INTERNATIONAL SRL Leţcani (CUI: 18772275) se ocupă cu “turnarea metalelor neferoase uşoare” şi probabil lucrează “la foc continuu” (acesta fiind motivul pentru care cursele solicitate erau câte 3 pe zi, de luni până duminică), adică în 3 schimburi. Anul trecut a avut 315 angajaţi (rezultă o medie de peste 100 pe schimb), care teoretic ar fi trebuit să ajungă la job cu două miniautocare de 24 de locuri. Plus că unul dintre acestea ar fi trebuit să se ocupe şi de angajaţii EST-ROM SA.
Surprinzător, deşi contractul încheiat cu FONDAL INTERNATIONAL SRL părea a fi cel mai probitabil (3 curse pe zi, 7 zile pe săptămână), MAXIBUS TRANS SRL pierde licenţa după numai două luni.
Astfel, pe 27 mai 2015, CJ Iaşi acordă licenţa pentru traseul Iaşi – Leţcani (FONDAL INTERNATIONAL SRL) societăţii VIO TRANS SERV SRL Cogeasca (CUI: 12003655), în expunerea de motive (document) fiind menţionată “nerespectarea prevederilor art.2 şi art.3 de către operatorul de transport MAXIBUS TRANS SRL“. Cele două puncte invocate se refereau la “achitarea tarifului stabilit de CJ” şi “prezentarea avizelor pentru staţiile de îmbarcare/debarcare stabilite de autorităţile publice locale competente”!
Deşi acestea sunt motivele oficiale ale anulării licenţei, nu este exclus ca motivul real să fie altul: ori MAXIBUS TRANS SRL a realizat că nu poate onora în condiţii optime (şi legale) contractul cu FONDAL INTERNATIONAL, ori clientul nu a fost mulţumit de condiţiile oferite de transportator. Oricum, merită subliniat faptul că în cazul licenţei pentru VIO TRANS SERV SRL se menţionează clar că este vorba de un autobuz (IS-26-MLV), renunţându-se la formularea ambiguă “autovehicul”.
În ceea ce priveşte contractul cu EST-ROM SA, nu există în spaţiul public informaţii că licenţa ar fi fost anulată şi, implicit, contractul nu ar mai fi în vigoare. Dacă e aşa, miniautocarul respectiv nu trebuia să fie în altă parte la momentul accidentului?
Chiar dacă nu îndeplineşte atribuţii de administrator şi teoretic nu are o implicare legală în MAXIBUS TRANS SRL, Maria Gabriela IRIMESCU este o persoană chiar mai interesantă decât soţul, pentru că… este angajată la stat şi, prin urmare, depune declaraţii de avere şi de interese.
În calitate de consilier superior la Direcţia Sanitar Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor (DSVSA) Iaşi, Maria Gabriela IRIMESCU a precizat în declaraţia de avere depusă în iunie 2015 (document) că soţul a câştigat – în 2014 – un salariu anual de 8.419 lei. De la MAXIBUS TRANS SRL, desigur. Asta înseamnă 701,58 lei/lună, adică salariul minim pe economie sau ceva pe aproape.
Şi anul 2014 nu a fost o excepţie, pentru că, în anii anteriori, Ioan IRIMESCU a obţinut (oficial) venituri şi mai mici: 6.840 lei pe an în în 2013, 2012 şi 2011, adică o medie de 570 lei/lună. Dacă divorţează (cum a procedat alt patron de firmă de transport implicată într-un accident), ar putea să ceară ajutor social!
Deşi are un salariu de tot râsul, Ioan IRIMESCU speră la o viaţă mai bună, motiv pentru care, în 2011, a mai înfiinţat o firmă. Tot de transport, dar fără implicarea soţiei. Numele ales (inspiraţie maximă!) este MAXIBUS TRANS YRY SRL (CUI: 28207996) şi o diferenţă esenţială faţă de “firma mamă” este că “puiuţul” nu este plătitor de TVA. Prin urmare, se poate prezenta cu o ofertă avantajoasă celor care trebuie să se deplaseze la o nuntă, la un botez sau la alte paranghelii.
Anul trecut, MAXIBUS TRANS YRY a obţinut un profit net de 35.911 lei, la o cifră de afaceri de 200.300 lei, surprinzător fiind faptul că firma are un singur angajat, faţă de 4 în 2012.
În ceea ce priveşte accidentul, rămâne să stabiliească autorităţile ce s-a întâmplat, să găsească şoferii drept principalii sau chiar singurii vinovaţi, să îl amendeze pe IRIMESCU cu câteva sute de lei sau să îi dea 6 luni cu suspendare (în cel mai rău caz) şi… totul să rămână ca înainte. După accidentele anterioare, s-a schimbat ceva?! (sursa foto: fagarasultau.ro)
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii