Tarifele RCA și-au găsit nașul! COTAR cere diminuarea lor!
Tarifele RCA și-au găsit nașul! COTAR cere diminuarea lor!
05 Apr, 2016 22:33
ZIUA de Constanta
2130
Marime text
1. Propunem să fie introdus în lege un articol care, tradus din Directiva 138/2003, sună astfel: "Statele membre pot menține sau introduce obligația de notificare prealabilă sau APROBARE a majorărilor tarifelor propuse numai ca un element al unui sistem general de control al prețurilor" și aceasta să se facă doar cu acordul ministerului de finanțe, al Consiliului Concurenței, Oficiului pentru Protecția Consumatorului și Ministerului Justiției. Textul menționat este prins în directivă și cerem să fie prins ca atare, iar organele mai sus menționate să găsească modalitatea prin care să se facă acest sistem de control al prețurilor.
2. Scoaterea din proiect a contractului de asigurare. Solicităm să fie un contract cadru, cu condiții generale, anexă la Norma 23.
3. Să existe un articol distinct, care să creeze posibilitatea ca polițele să fie încheiate între 1 lună și 12 luni calendaristice.
4. Să se prevadă posibilitatea suspendării polițelor de asigurare pe perioada cât autovehiculul este imobilizat, din diferite motive. Această procedură de suspendare se va stabili ulterior, prin norme cu ASF, în colaborare cu asiguratorii și asigurații.
5. Să fie stipulată în lege posibilitatea decontării directe. Aceasta va fi opțională pentru asigurați.
6. După depunerea documentelor, conform opisului care se va regăsi în contractul cadru, plata la unitatea reparatoare sau societatea comercială care este propietar al bunului asigurat sau a persoanei fizice asigurate RCA, să se facă în maximum 30 de zile calendaristice.
7. Introducerea unui capitol distinct în lege, care să reglementeze primele de asigurare și transparentizarea modului de calcul al primei RCA și prezentarea modelului de calcul actuarial.
8. Penalitățile de întârziere la plata daunelor de către companiile de asigurări să rămână de 0,2% pe zi, ca și până acum.
9. Eliminarea obligațiilor de furnizare de informații ale asiguraților către asigurator. Acest aspect să fie reglementat prin norme ale legii.
10. Introducerea obligativității asiguratorilor de a furniza asiguratului calculul actuarial și indicatorii utilizați pentru fundamentarea prețului RCA;
11. Introducerea obligativității ASF de a calcula un preț de referință;
12. Introducerea de sancțiuni pentru asiguratori, în situațiile următoare:
- neinformarea ASF cu privire la modificarea calculului actuarial în maximum 30 de zile de la această modificare;
- neinformarea ASF cu privire la modificarea/actualizarea oricărui indicator utilizat la calculul prețului poliței RCA în maximum 30 de zile calendaristice de la utilizarea acelui indicator actualizat/modificat;
- calcularea greșită a prețului poliței RCA, dovedită în baza controlului efectuat de ASF, ca urmare a sesizării asiguratului.
13. Calculul pentru mallus să fie în funcție de valoarea daunei.
14. Să se prevadă în lege modalități de responsabilizare a conducătorului auto.
„Putem spune că cele mai multe dintre cele 14 puncte propuse de noi au fost acceptate, excepții fiind punctul 8., unde am căzut de comun acord ca penalitățile să rămână de 36% pe an, așa cum a propus ASF; de asemenea, punctul 11., unde trebuie să găsească o modalitate de calcul; punctul 12. este parțial acceptat, iar punctul 14 a rămas să se mai discute. Ieri s-a discutat ca proiectul de lege să fie trimis și la Guvern, pentru a da o Ordonanță de Urgență, deoarece aceasta este singura soluție pentru stoparea și diminuarea tarifelor RCA. Parlamentaii vor intra în pregătiri pentru alegeri, în luna mai, apoi va începe vacanța de vară și astfel ar trece anul fără a se lua măsuri împotriva creșterii nejustificate a RCA pentru toți românii. Putem spune că aceasta este o primă victorie a noastră, prin retrimiterea proiectului de lege de la Senat înapoi la ASF. În perioada următoare vom analiza situația, în funcție de decizia Guvernului. Dacă Executivul nu își va asuma responsabilitatea și nu va da OUG, vom muta protestele la Guvern. Nu vrem să credem că Executivul sau Parlamentul sunt conduse din umbră de către aceste multinaționale care ne căpușează de ani buni, în numele așa-zisei democrații europene”, declară Vasile Ștefănescu, președintele Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR).
Actuala formă a proiectului de lege, care conține propunerile transportatorilor, a fost aprobată de ASF și se va trimite către Guvern, pentru a se adoopta prin Ordonanță de Urgență.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii