Un director din Primăria Năvodari, depistat în incompatibilitate. Daniela-Mihaela Chiru, bănuită şi de fals în declaraţii
Un director din Primăria Năvodari, depistat în incompatibilitate. Daniela-Mihaela Chiru, bănuită şi de fals
02 Jun, 2016 10:10
ZIUA de Constanta
3514
Marime text
Agenția Naționalã de Integritate (ANI) a anunţat că inspectorii instituţiei au constatat în cazul Danielei-Mihaela Chiru, director executiv în cadrul Primãriei Orașului Nãvodari, județul Constanța, starea de incompatibilitate precum și indicii privind posibila sãvârșire a infracțiunii de fals în declarații, precum și starea de incompatibilitate în cazul lui Vasile-Radu Mihuț, funcționar public în cadrul Primãriei comunei Chiuiești, județul Cluj.
”1) Chiru Daniela-Mihaela, director executiv în cadrul Primãriei Orașului Nãvodari, județul Constanța s-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 12 septembrie 2010 – 12 septembrie 2013, întrucât a exercitat simultan cu funcția publicã și funcția de vicepreședinte în cadrul Organizației Orãșenești de Femei PSD Nãvodari.
Chiru Daniela-Mihaela a încãlcat, astfel, dispozițiile art. 98, alin. (2) din Legea nr. 161/2003, potrivit cãruia „funcționarilor publici le este interzis sã fie membri ai organelor de conducere ale partidelor politice și sã exprime sau sã apere în mod public pozițiile unui partid politic” și dispozițiile art. 44, alin. (1) din Legea nr. 188/1999, potrivit cãruia „funcționarilor publici le este interzis sã ocupe funcþii de conducere în structurile sau organele de conducere, alese sau numite, ale partidelor politice, definite conform statutului acestora, ale organizaþiilor cãrora le este aplicabil acelaºi regim juridic ca ºi partidelor politice sau ale fundaþiilor ori asociaþiilor care funcþioneazã pe lângã partidele politice”
De asemenea, întrucât persoana evaluatã nu a menționat deținerea funcției de vicepreședinte în cadrul Organizației Orãșenești de Femei PSD Nãvodari în declarațiile de interese depuse la datele de 14 iunie 2011 și 14 iunie 2013, Agenția Naționalã de Integritate a sesizat Parchetul de pe lângã Judecãtoria Constanța în vederea verificãrii indiciilor privind sãvârșirea de cãtre Chiru Daniela-Mihaela a infracțiunii de fals în declarații, prevãzutã de art. 326 din Codul Penal al României.
2) Mihuț Vasile-Radu a încãlcat regimul juridic privind conflictul de interese în materie administrativã, întrucât, în calitate de funcționar public, a fãcut parte atât din Comisia localã pentru stabilirea dreptului de proprietate privatã asupra terenurilor U.A.T. Chiuiești (comisie constituitã la data de 18 iulie 2014 prin Ordinului Prefectului județului Cluj și a cãrei componențã a fost modificatã prin Ordinele Prefectului județului Cluj la datele de 26 ianuarie 2015 și 20 august 2015) cât și din Comisia de inventariere anualã a patrimoniului public și privat al comunei Chiuiești (comisie constituitã conform Dispozițiilor primarului comunei Chiuiești din datele de 24 noiembrie 2014 și 25 noiembrie 2015), comisii în cadrul cãrora activeazã și MIHUȚ IOAN (funcționar public în cadrul aceleiași primãrii și rudã de gradul I a persoanei evaluate).
Comisiile menționate au întocmit opt acte administrative/juridice, acte semnate atât de persoana evaluatã, cât și de ruda de gradul I a acesteia.
Complementar conflictului de interese generat de participarea în cadrul comisiilor constituite conform legii, a numiților Mihuț Vasile-Radu și Mihuț Ioan, ambii funcționari publici în cadrul Primãriei comunei Chiuiești, evidențiem faptul cã, atât în Comisia localã pentru stabilirea dreptului de proprietate privatã asupra terenurilor Chiuiești (comisie în cadrul cãreia numiții Mihuț Vasile-Radu și Ioan au calitatea de membrii), cât și în Comisia de inventariere anualã a patrimoniului public și privat al comunei Chiuiești (comisie în cadrul cãreia numitul Mihuț Vasile-Radu a deținut calitatea de președinte, respectiv secretar), participarea și implicarea sus-numiților în aspectele circumscrise acestor comisii a avut un rol esențial în aprobarea ulterioarã a acestora.
Persoana evaluatã a încãlcat, astfel, dispozițiile art. 79, alin. (1), lit. b) din Legea nr. 161/2003 , potrivit cãruia „Funcționarul public este în conflict de interese dacã […] lit. b) participã în cadrul aceleiași comisii, […] cu funcționari publici care au calitatea de […] rudã de gradul I ”, coroborat cu dispozițiile art. 79, alin. (2) și alin. (3) din același act normativ, potrivit cãruia „alin. (2) În cazul existenþei unui conflict de interese, funcționarul public este obligat […] sã-l informeze de îndatã pe șeful ierarhic cãruia îi este subordonat direct. […]; alin. (3) În cazurile prevãzute la alin. (1), conducãtorul autoritãții sau instituþiei publice, la propunerea șefului ierarhic cãruia îi este subordonat direct funcționarul public în cauzã, va desemna un alt funcționar public, care are aceeași pregãtire și nivel de experiențã”, arată ANI într-un comunicat.
Potrivit documentului menționat, persoanele evaluate au fost informate despre declanșarea procedurii de evaluare, elementele identificate, precum și drepturile de care beneficiazã – de a fi asistat sau reprezentat de un avocat și de a prezenta date sau informații pe care le considerã necesare, personal ori prin transmiterea unui punct de vedere scris. Persoanele evaluate au depus la dosarul de evaluare un punct de vedere, în exercitarea dreptului la apãrare.
„Fapta persoanei cu privire la care s-a constatat […] încãlcarea obligațiilor legale privind conflictul de interese ori starea de incompatibilitate constituie abatere disciplinarã și se sancționeazã potrivit reglementãrii aplicabile demnitãții, funcției sau activitãții respective […]”.
„Persoana […] fațã de care s-a constatat existența conflictului de interese ori starea de incompatibilitate este decãzutã din dreptul de a mai exercita o funcție sau o demnitate publicã […] pe o perioadã de 3 ani de la data eliberãrii, destituirii din funcția ori demnitatea publicã respectivã sau a încetãrii de drept a mandatului. Dacã persoana a ocupat o funcție eligibilã, nu mai poate ocupa aceeași funcție pe o perioadã de 3 ani de la încetarea mandatului”, se precizează în comunicat.
”1) Chiru Daniela-Mihaela, director executiv în cadrul Primãriei Orașului Nãvodari, județul Constanța s-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 12 septembrie 2010 – 12 septembrie 2013, întrucât a exercitat simultan cu funcția publicã și funcția de vicepreședinte în cadrul Organizației Orãșenești de Femei PSD Nãvodari.
Chiru Daniela-Mihaela a încãlcat, astfel, dispozițiile art. 98, alin. (2) din Legea nr. 161/2003, potrivit cãruia „funcționarilor publici le este interzis sã fie membri ai organelor de conducere ale partidelor politice și sã exprime sau sã apere în mod public pozițiile unui partid politic” și dispozițiile art. 44, alin. (1) din Legea nr. 188/1999, potrivit cãruia „funcționarilor publici le este interzis sã ocupe funcþii de conducere în structurile sau organele de conducere, alese sau numite, ale partidelor politice, definite conform statutului acestora, ale organizaþiilor cãrora le este aplicabil acelaºi regim juridic ca ºi partidelor politice sau ale fundaþiilor ori asociaþiilor care funcþioneazã pe lângã partidele politice”
De asemenea, întrucât persoana evaluatã nu a menționat deținerea funcției de vicepreședinte în cadrul Organizației Orãșenești de Femei PSD Nãvodari în declarațiile de interese depuse la datele de 14 iunie 2011 și 14 iunie 2013, Agenția Naționalã de Integritate a sesizat Parchetul de pe lângã Judecãtoria Constanța în vederea verificãrii indiciilor privind sãvârșirea de cãtre Chiru Daniela-Mihaela a infracțiunii de fals în declarații, prevãzutã de art. 326 din Codul Penal al României.
2) Mihuț Vasile-Radu a încãlcat regimul juridic privind conflictul de interese în materie administrativã, întrucât, în calitate de funcționar public, a fãcut parte atât din Comisia localã pentru stabilirea dreptului de proprietate privatã asupra terenurilor U.A.T. Chiuiești (comisie constituitã la data de 18 iulie 2014 prin Ordinului Prefectului județului Cluj și a cãrei componențã a fost modificatã prin Ordinele Prefectului județului Cluj la datele de 26 ianuarie 2015 și 20 august 2015) cât și din Comisia de inventariere anualã a patrimoniului public și privat al comunei Chiuiești (comisie constituitã conform Dispozițiilor primarului comunei Chiuiești din datele de 24 noiembrie 2014 și 25 noiembrie 2015), comisii în cadrul cãrora activeazã și MIHUȚ IOAN (funcționar public în cadrul aceleiași primãrii și rudã de gradul I a persoanei evaluate).
Comisiile menționate au întocmit opt acte administrative/juridice, acte semnate atât de persoana evaluatã, cât și de ruda de gradul I a acesteia.
Complementar conflictului de interese generat de participarea în cadrul comisiilor constituite conform legii, a numiților Mihuț Vasile-Radu și Mihuț Ioan, ambii funcționari publici în cadrul Primãriei comunei Chiuiești, evidențiem faptul cã, atât în Comisia localã pentru stabilirea dreptului de proprietate privatã asupra terenurilor Chiuiești (comisie în cadrul cãreia numiții Mihuț Vasile-Radu și Ioan au calitatea de membrii), cât și în Comisia de inventariere anualã a patrimoniului public și privat al comunei Chiuiești (comisie în cadrul cãreia numitul Mihuț Vasile-Radu a deținut calitatea de președinte, respectiv secretar), participarea și implicarea sus-numiților în aspectele circumscrise acestor comisii a avut un rol esențial în aprobarea ulterioarã a acestora.
Persoana evaluatã a încãlcat, astfel, dispozițiile art. 79, alin. (1), lit. b) din Legea nr. 161/2003 , potrivit cãruia „Funcționarul public este în conflict de interese dacã […] lit. b) participã în cadrul aceleiași comisii, […] cu funcționari publici care au calitatea de […] rudã de gradul I ”, coroborat cu dispozițiile art. 79, alin. (2) și alin. (3) din același act normativ, potrivit cãruia „alin. (2) În cazul existenþei unui conflict de interese, funcționarul public este obligat […] sã-l informeze de îndatã pe șeful ierarhic cãruia îi este subordonat direct. […]; alin. (3) În cazurile prevãzute la alin. (1), conducãtorul autoritãții sau instituþiei publice, la propunerea șefului ierarhic cãruia îi este subordonat direct funcționarul public în cauzã, va desemna un alt funcționar public, care are aceeași pregãtire și nivel de experiențã”, arată ANI într-un comunicat.
Potrivit documentului menționat, persoanele evaluate au fost informate despre declanșarea procedurii de evaluare, elementele identificate, precum și drepturile de care beneficiazã – de a fi asistat sau reprezentat de un avocat și de a prezenta date sau informații pe care le considerã necesare, personal ori prin transmiterea unui punct de vedere scris. Persoanele evaluate au depus la dosarul de evaluare un punct de vedere, în exercitarea dreptului la apãrare.
„Fapta persoanei cu privire la care s-a constatat […] încãlcarea obligațiilor legale privind conflictul de interese ori starea de incompatibilitate constituie abatere disciplinarã și se sancționeazã potrivit reglementãrii aplicabile demnitãții, funcției sau activitãții respective […]”.
„Persoana […] fațã de care s-a constatat existența conflictului de interese ori starea de incompatibilitate este decãzutã din dreptul de a mai exercita o funcție sau o demnitate publicã […] pe o perioadã de 3 ani de la data eliberãrii, destituirii din funcția ori demnitatea publicã respectivã sau a încetãrii de drept a mandatului. Dacã persoana a ocupat o funcție eligibilã, nu mai poate ocupa aceeași funcție pe o perioadã de 3 ani de la încetarea mandatului”, se precizează în comunicat.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii