Un nou scandal în Portul Constanţa Autoritatea Navală, acuzată că pune în pericol siguranţa traficului
Un nou scandal în Portul Constanţa: Autoritatea Navală, acuzată că pune în pericol siguranţa traficului
19 Aug, 2013 00:35
ZIUA de Constanta
4787
Marime text
Două companii de pilotaj din Portul Constanţa, acuză Autoritatea Navală Română (ANR) că promovează un proiect de Ordin de ministru, care ar echivala, pentru piloţii maritimi, cu folosirea unui permis de conducere auto suspendat, potrivit declaraţiilor pentruECONOMICA.NET. Miza colaterală ar fi intrarea pe o piaţă de circa un milion de euro a unei noi companii, ai cărei piloţi ar urma să fie feriţi de testele actuale. ANR spune că respectă legea şi îşi acuză acuzatorii de „discriminare".
Pilotajul maritim este un serviciu esenţial pentru pătrunderea şi deplasarea navelor în porturi, ca şi pentru ieşirea din acestea în condiţii de siguranţă. Fără asistenţa piloţilor maritimi, deplasarea în porturi devine cu atât mai periculoasă cu cât dimensiunea navei este mai mare.
Pentru a i se verifica capacitatea profesională şi a fi lăsat să lucreze, un pilot maritim care nu a mai derulat astfel de operaţiuni timp de trei luni trebuie să dea un test pe un vas de pilotaj, sub supravegherea unui alt pilot cu experienţă neîntreruptă.
În reglementările după care care se desfăşoară pilotajul maritim, în prezent, există conceptul de „competenţă continuă", care desemnează chiar capacitatea pilotului de a-şi face treaba bine.
Sămânţa discordiei
Reprezentanţii a două companii, Canal Sea Services şi Black Sea Pilots, care oferă servicii de pilotaj în Portul Constanţa, acuză Autoritatea Navală Română (ANR) că vrea să schimbe regulile de verificare a competenţei continue a piloţilor, pentru a ajuta o firmă nouă pe piaţă să obţină autorizaţia de a opera.
„Legea nu permite unui pilot maritim, care a absentat de la muncă pe o perioadă mai mare de 3 luni, să se urce la bordul navei în exercitarea profesiei de pilot maritim, decât dacă este însoţit de un pilot activ la un număr de minim 3 manevre", spune pilotul Sorin Culeţu, unul dintre asociaţii Black Sea Pilots.
Dar tocmai de aceea, Autoritatea Navală Română (ANR) ar dori să înlocuiască training-ul şi testul de pilotaj pe viu, pe care un pilot trebuie să-l dea în prezenţa unui pilot experimentat activ, cu o probă pe un simulator, potrivit reprezentanţilor firmelor care s-au adresatECONOMICA.NET.
Mai multe detalii pe economica.net.
Pilotajul maritim este un serviciu esenţial pentru pătrunderea şi deplasarea navelor în porturi, ca şi pentru ieşirea din acestea în condiţii de siguranţă. Fără asistenţa piloţilor maritimi, deplasarea în porturi devine cu atât mai periculoasă cu cât dimensiunea navei este mai mare.
Pentru a i se verifica capacitatea profesională şi a fi lăsat să lucreze, un pilot maritim care nu a mai derulat astfel de operaţiuni timp de trei luni trebuie să dea un test pe un vas de pilotaj, sub supravegherea unui alt pilot cu experienţă neîntreruptă.
În reglementările după care care se desfăşoară pilotajul maritim, în prezent, există conceptul de „competenţă continuă", care desemnează chiar capacitatea pilotului de a-şi face treaba bine.
Sămânţa discordiei
Reprezentanţii a două companii, Canal Sea Services şi Black Sea Pilots, care oferă servicii de pilotaj în Portul Constanţa, acuză Autoritatea Navală Română (ANR) că vrea să schimbe regulile de verificare a competenţei continue a piloţilor, pentru a ajuta o firmă nouă pe piaţă să obţină autorizaţia de a opera.
„Legea nu permite unui pilot maritim, care a absentat de la muncă pe o perioadă mai mare de 3 luni, să se urce la bordul navei în exercitarea profesiei de pilot maritim, decât dacă este însoţit de un pilot activ la un număr de minim 3 manevre", spune pilotul Sorin Culeţu, unul dintre asociaţii Black Sea Pilots.
Dar tocmai de aceea, Autoritatea Navală Română (ANR) ar dori să înlocuiască training-ul şi testul de pilotaj pe viu, pe care un pilot trebuie să-l dea în prezenţa unui pilot experimentat activ, cu o probă pe un simulator, potrivit reprezentanţilor firmelor care s-au adresatECONOMICA.NET.
Mai multe detalii pe economica.net.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii
- Gigel 21 Aug, 2013 12:56 Pentru cei doi "mari"piloti ai porturilor maritime romanesti Sorin Culetu si Miron Vasilescu Dupa cum spun cei doi domni mai sus mentionati " pilotii sunt ca soferii " nu pot manevra vaporul daca au permisul suspendat , domnilor vaporul nu are roti sau asa stiati dumneavoastra pe vremea cand incercati sa furati putina meserie de la pilotii cu care faceati manevre , sa stiti ca au glumit vapoarele au elica sau elici depinde de la caz la caz si plutesc fara sa atinga fundul marii . Incercati prin toate metodele sa impiedicati aparitia unei noi firme dar oamenii s-au saturat de minciunile dumneavoastra si nu toata lumea poate fi cumparata din fericire mai exista si oameni cu coloana vertebrala care nu stau drepti in fata dumneavoastra . Domnule Vasilescu susțineți ca nu se respecta legea. Cum este posibil ca un pilot angajat la Canal Service sa muncească 48h din 72???? , Scuze dvs sunteti cu numele si brevetul de pilot altii fac aceasta treaba .Poate se sesizează și ITM-ul cu aceasta problema Vorbind de remorcherele firmelor dvs . cum trag la manevra domnilor pe inainte sau pe inapoi ? oricum nu e nici o deosebire . Oamenii ce lucreaza pe ele au restante la salarii 6-8 luni din urma dar saracii nu au unde sa mearga sa isi castige painea tocmai de aceea va bateti joc de ei si cu programul de lucru (poate se sesizeaza si ITM și în aceasta problema)
- CICI 19 Aug, 2013 16:34 In atentia domnilor SORIN CULETU SI VASILESCU MIRON: 1ANR vrea sa indrepte o hotarire strimba nu ajuta pe nimeni. 2. VA este frica mare ca piloti pastoriti de voi sa nu emigreze la alte compani si sa esiti normal din piata,asta pentru "profesionalismu vostru de incercati piloti de mare care nu ati facut de trei luni manevre dar chiar ati facut?nulitatilor,nu le-ati dat bani pilotilor si 5 luni de zile pana anul trecut.Cum poate un pilot atestat sa faca trei manevre insotit,acceptati asta ca numai voi lucrati mafiotilor?ordinul aberant trebuie schimbat ca ingradeste dreptul la munca al pilotilor,dar ce este cel mai important TREI MANEVRE DE FAMILIALIZARE CU ZONA DE PILOTAJ,PTR.PRIN LEGE COMANDANTUL FACE MANEVRA NU PILOTUL,ACCEPTIND SI ASTA CUM POTI FACE TREI MANEVRE SI GATA ESTI BUN,TREI MANEVRE SE FAC LOGIC IN TREI DANE.45,62,56, RESTUL DE 129 CIND LE INVETI DOMNILOR PILOTI? ASA CA NU MOR CAI CAND VOR ....