Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
22:17 29 07 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Unele agenţii de turism preferă să scoată litoralul românesc din ofertele lor

ro

05 Aug, 2011 17:55 1216 Marime text

Unele agenţii de turism preferă să scoată litoralul românesc din ofertele lor, schimbându-şi astfel strategia, întrucât consideră că este dificil să vinzi pachete pe litoral şi că există multe nemulţumiri în ceea ce priveşte calitatea, informează curierulnational.ro.

În acelaşi timp, litoralul românesc, care deţine 40% din capacitatea de cazare la nivel naţional, a devenit afacerea de bază pentru unele dintre marile agenţii de turism româneşti, scrie Mediafax.

Cea mai mare agenţie de turism din ţară cu acţionari români, Eximtur, al cărei punct forte a fost în ultimii ani litoralul românesc, a schimbat parţial strategia şi s-a orientat mai mult cătreturismul extern. "Deşi nu pare, nu e uşor să vinzi litoralul românesc, pentru că imaginea acestuia în România nu e foarte bună şi există multe nemulţumiri vis-a-vis de calitatea serviciilor în staţiuni. Pentru o agenţie care trimite turişti la marea românească rata câştigului este, în medie, de 7,5%, mult mai mică faţă de destinaţiile externe, unde e de 10-12%", spune Lucia Morariu, care a adus anul trecut pe litoral circa 50.000 de turişti români, cu o cifră totală de vânzări pe litoral de aproximativ 20 milioane de lei (4,7 milioane euro), faţă de 6 milioane de euro în anul 2009 şi aproximativ 60.000 de turişti.

Printre argumentele avute în vedere de Eximtur atunci când a renunţat să mai considere litoralul o prioritate se numără accesul greoi, din cauza drumurilor proaste şi aglomerate, ambientul din staţiuni (câini vagabonzi, parcuri neîntreţinute şi zgomot), lipsa agrementului şi a facilităţilor de tip all inclusive.

Pe fondul reorientării Eximtur, cel mai dinamic dintre tour-operatorii care trimit turişti pe litoral a devenit în ultimii ani agenţia Mareea din Deva, cu 60.000 de persoane în 2008 şi încasări aferente de 5,5 milioane de euro, 52.000 de persoane în 2009 şi 4,8 milioane de euro încasări, şi 48.000 de turişti anul trecut, care au plătit pentru vacanţe 4,3 milioane de euro.

Marius Usturoiou, directorul general al Mareea, estimează că în acest an va depăşi vânzările de anul trecut cu 10-15%. "Părerea mea este că litoralul românesc trebuie să se orienteze către segmentul family. Mamaia ar trebui să fie destinaţia segmentului de piaţă tânăr, iar sudul litoralului destinaţia segmentului family, precum şi a segmentului wellnes & spa", a adăugat el.

Locul trei, după Eximtur şi Mareea, este ocupat de Accent Travel, care a trimis anul trecut la mare 18.500 de turişti, cu peste 1.000 mai puţin decât în 2009 şi în scădere cu 2.500 comparativ cu anul de vârf 2008. "Cel mai puternic concurent al nostru nu este Mareea sau Eximtur, ci turismul la cheie, la negru, pe care îl poţi contracara foarte greu. Este greu de concurat cu ei pentru că nu plătesc taxe şi din acest motiv au preţurile la jumătate faţă de agenţii", spune Lucian Boronea, directorul general al Accent Travel.

El crede că lipsa facilităţilor pentru agrement în aproape toate staţiunile face ca atractivitatea acestora să scadă foarte mult. "Eu aş pune accent pe zona de tratament şi cură şi aş dezvolta staţiunile care au şi potenţial de spa, cum ar fi Eforie, Techirghiol şi Saturn. Celorlalte le-aş găsi câte o temă, Mamaia să fie o staţiune pentru distracţie, Jupiter pentru copii şi spectacole etc. Dacă se pot pune în practică strategii pentru fiecare staţiune, eu văd foarte bine litoralul în următorii ani. Altfel, îl văd tot mai secătuit, cu tot mai puţini turişti", a afirmat Boronea.

Adrian Voican, directorul general al agenţiei Bibi Touring din Ploieşti, spune că litoralul este în declin de câţiva ani, dar scade de undeva de foarte sus şi va reprezenta încă pentru multă vreme destinaţia favorită a românilor.

Bibi Touring a trimis anul trecut în staţiunile de la Marea Neagră 13.000 de români, cu 1.000 mai puţin decât în 2009 şi în scădere cu 4.000 faţă de 2007.

Voican afirmă că este uşor pentru o agenţie să lucreze cu litoralul, pentru că pe 60 de kilometri este concentrată 40% din capacitatea totală de cazare a României, respectiv 140.000 de locuri. "Marea Neagră este o mare proastă pentru nemţi, au în preferinţe zeci de mări până la a noastră, dar pentru noi e prima şi singura mare. Pentru o agenţie este comod să vândă Marea Neagră, pentru că turistul este aproape de agenţie, şi de aici cumpără, nu de la mare. Venind dintr-o zonă comunistă cu turism sindicalizat, litoralul atrage românii, pentru că este o destinaţie populară şi ieftină. Litoralul bulgăresc, de exemplu, e construit pentru turiştii nemţi, cu multe hoteluri de patru şi cinci stele, şi nu vezi turişti bulgari acolo. În schimb, staţiunile noastre, cu hoteluri de tip bloc de nefamilişti, sunt făcute pentru români", spune Voican.

Cu toate acestea, el susţine că litoralul se confruntă cu o imagine mai proastă decât realitatea, pentru că există din ce în ce mai multe unităţi noi, renovate, cu dotări moderne, există piscine, echipe de animaţie, restaurante cu specific, terase, pizzerii şi există chiar şi agrement.

"Deci viitorul litoralului e legat de piaţa românească, de adaptarea la cerinţele tot mai exigente ale turistului român, familist, cu copii, de oferta de agrement şi spaţii pentru evenimente şi expoziţii care să fructifice cea mai mare aglomerare de facilităţi de cazare a României", a mai afirmat Voican.

Chiar dacă au opinii diferite în ceea ce priveşte dezvoltarea litoralului, tour-operatorii sunt de acord într-o singură privinţă, şi anume că preţurile sunt prea mari în comparaţie cu ce oferă staţiunile şi că anul viitor acestea ar trebui să scadă cu până la 15%.

www.curierulnational.ro

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii