UPDATE 2. Plângere penală Stiripesurse.ro. Un nou scandal de corupţie stă să explodeze (document)
UPDATE 2. Plângere penală: Stiripesurse.ro. Un nou scandal de corupţie stă să explodeze (document)
08 Oct, 2015 15:50
ZIUA de Constanta
4083
Marime text
Un nou scandal de coruptie sta sa explodeze in care reprezentanti ai statului sunt acuzati de neglijenta in serviciu cu consecinte deosebit de grave si alte fapte asimilate coruptiei. In plus, daca acuzatiile s-ar dovedi adevarate, prejudiciile ar fi uriase, scrie stiripesurse.ro.
Federatia Navetistul a Sindicatelor Libere din Constructia de Nave a depus o plangere penala impotriva 'tuturor reprezentantilor statului roman in consiliul de administratie al SC DAEWOO MANGALIA HEAVY INDUSTRIES SA, de la momentul infiintarii societatii si pana in prezent' pentru neglijenta in serviciu, reclamand ca managementul defectuos al companiei a facut ca aceasta sa lucreze in pierdere in ultimii 13 ani, din cei 18 de exsitenta.
DAEWOO MANGALIA HEAVY INDUSTRIES SA (DMHI) a fost infiintata in anul 1997, cu o participatie a DSME Korea de Sud de 51% din capitalul social si a statului roman, prin Santeirul Naval 2 Mai SA respectiv Ministerul Economiei de 49%, statul roman avand posibilitatea de a numi administratori in Consiliul de Administratie al societatii romano-coreene. Santierul naval este considerat 'cel mai competitiv' din Romania.
Insa, din datele de la Ministerul Finantelor, reprezentand declaratiile proprii ale societatii, pierderile acesteia au crescut de la 423.769.034 RON in 2009 la 706.069.648 in 2014, totalul datoriilor societatii insumand la sfarsitul anului 2014 suma de 4.298.970.786 RON, adica peste 1.000.000.000 euro la acest moment, fapt pus pe seama managementului defectuos de autorii plangerii penale.
"Cu alte cuvinte, zecile de nave construite în toţi aceşti ani au adus doar pagube, compania cheltuind mai mult pentru producerea lor decât a încasat. Cel puţin asta reiese din raportările financiare ale companiei, postate pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice.
Dar nu are nimic miraculos faptul că statul român doarme în cizme şi nu îşi întreabă asociatul sud-corean: 'Unde este profitul aşteptat? Unde sunt veniturile din impozitul pe profit, din impozitele şi contribuţiile pe salarii, din TVA, pe care ar fi trebuit să le obţin? Unde este industria pe orizontală care ar fi trebuit să crească în jurul companiei mixte?'", se arata in plangerea penala.
Mafia din santierul naval ar fi reprezentata de subcontractori care furnizeaza forta de munca ieftina si fac profit de pe urma companiei aflate in pierdere. Mai mult decat atat, o serie de vicepresedinti ai companiei sunt acuzati ca si-au deschis firme subcontractoare ca sa profite si ei ilicit de aceasta sursa de venit.
"Daewoo - Mangalia cheltuieşte pentru asigurarea locurilor de muncă, acumulând pierderi şi datorii, iar subcontractorii - furnizori de forţă de muncă ieftină fac profit. Faină socoteală!
De loc surprinzător este faptul că unii dintre cei ce aveau obligaţia să apere interesele statului român în Daewoo - Mangalia, în calitate de vicepreşedinţi ai companiei, şi-au înfiinţat firme subcontractoare", se arata in sursa citata.
O ancheta DIICOT ar fi descoperit deja mecanismele de spalare de bani ale mafiei din santierul naval, insa potrivit sindicalistilor fenomenul este mult mai profund.
"Ancheta declanşată de Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate şi Terorism la o serie dintre aceste firme a pus în evidenţă faptul că în jurul companiei româno-sud-coreene s-a dezvoltat un sistem infracţional. Un grup constituit din cetăţeni români şi sud-coreeni contractau lucrări de la DMHI pe care, apoi, le subcontractau unor firme fantomă. Astfel era evitată plata taxelor şi impozitelor către stat, iar banii obţinuţi din contractele cu DMHI erau „albiţi” şi ajungeau la capii afacerii.
Descoperirea DIICOT este doar vârful icebergului. Fenomenul este mai amplu şi mai profund", se mai arata in plangerea penala.
Integral pe stiripesurse.ro
Sursa text + foto: stiripesurse.ro
UPDATE 1, ora 16.30
Preşedintele Sindicatului „Navalistul”, Marin Florian, a declarat, pentru cotidianul ZIUA de Constanţa, că plângerea a fost făcută de Federaţia de la Bucureşti şi Blocul Naţional Sindical. „Plângerea a fost făcută, avem un număr de înregistrare, urmează ca justiţia să-şi facă treaba”, a precizat acesta. „Din cauza managementului defectuos, în ultimii 13 ani, s-au înregistrat pierderi de peste 4 miliarde de lei”, a adăugat preşedintele.
De asemenea, Marin Florian a vorbit despre impactul asupra salariaţilor. „Ce vină are salariatul care a muncit aici zece, 15 ani? Ce să-i zicem? Sunt pierderi prea mari şi trebuie să închidem şantierul? Să-i spunem să se ducă acasă?”, sunt întrebările lui Marin Florian.
Pentru a putea vizualiza plângerea penală accesați secțiunea „Document”
Federatia Navetistul a Sindicatelor Libere din Constructia de Nave a depus o plangere penala impotriva 'tuturor reprezentantilor statului roman in consiliul de administratie al SC DAEWOO MANGALIA HEAVY INDUSTRIES SA, de la momentul infiintarii societatii si pana in prezent' pentru neglijenta in serviciu, reclamand ca managementul defectuos al companiei a facut ca aceasta sa lucreze in pierdere in ultimii 13 ani, din cei 18 de exsitenta.
DAEWOO MANGALIA HEAVY INDUSTRIES SA (DMHI) a fost infiintata in anul 1997, cu o participatie a DSME Korea de Sud de 51% din capitalul social si a statului roman, prin Santeirul Naval 2 Mai SA respectiv Ministerul Economiei de 49%, statul roman avand posibilitatea de a numi administratori in Consiliul de Administratie al societatii romano-coreene. Santierul naval este considerat 'cel mai competitiv' din Romania.
Insa, din datele de la Ministerul Finantelor, reprezentand declaratiile proprii ale societatii, pierderile acesteia au crescut de la 423.769.034 RON in 2009 la 706.069.648 in 2014, totalul datoriilor societatii insumand la sfarsitul anului 2014 suma de 4.298.970.786 RON, adica peste 1.000.000.000 euro la acest moment, fapt pus pe seama managementului defectuos de autorii plangerii penale.
"Cu alte cuvinte, zecile de nave construite în toţi aceşti ani au adus doar pagube, compania cheltuind mai mult pentru producerea lor decât a încasat. Cel puţin asta reiese din raportările financiare ale companiei, postate pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice.
Dar nu are nimic miraculos faptul că statul român doarme în cizme şi nu îşi întreabă asociatul sud-corean: 'Unde este profitul aşteptat? Unde sunt veniturile din impozitul pe profit, din impozitele şi contribuţiile pe salarii, din TVA, pe care ar fi trebuit să le obţin? Unde este industria pe orizontală care ar fi trebuit să crească în jurul companiei mixte?'", se arata in plangerea penala.
Mafia din santierul naval ar fi reprezentata de subcontractori care furnizeaza forta de munca ieftina si fac profit de pe urma companiei aflate in pierdere. Mai mult decat atat, o serie de vicepresedinti ai companiei sunt acuzati ca si-au deschis firme subcontractoare ca sa profite si ei ilicit de aceasta sursa de venit.
"Daewoo - Mangalia cheltuieşte pentru asigurarea locurilor de muncă, acumulând pierderi şi datorii, iar subcontractorii - furnizori de forţă de muncă ieftină fac profit. Faină socoteală!
De loc surprinzător este faptul că unii dintre cei ce aveau obligaţia să apere interesele statului român în Daewoo - Mangalia, în calitate de vicepreşedinţi ai companiei, şi-au înfiinţat firme subcontractoare", se arata in sursa citata.
O ancheta DIICOT ar fi descoperit deja mecanismele de spalare de bani ale mafiei din santierul naval, insa potrivit sindicalistilor fenomenul este mult mai profund.
"Ancheta declanşată de Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate şi Terorism la o serie dintre aceste firme a pus în evidenţă faptul că în jurul companiei româno-sud-coreene s-a dezvoltat un sistem infracţional. Un grup constituit din cetăţeni români şi sud-coreeni contractau lucrări de la DMHI pe care, apoi, le subcontractau unor firme fantomă. Astfel era evitată plata taxelor şi impozitelor către stat, iar banii obţinuţi din contractele cu DMHI erau „albiţi” şi ajungeau la capii afacerii.
Descoperirea DIICOT este doar vârful icebergului. Fenomenul este mai amplu şi mai profund", se mai arata in plangerea penala.
Integral pe stiripesurse.ro
Sursa text + foto: stiripesurse.ro
UPDATE 1, ora 16.30
Preşedintele Sindicatului „Navalistul”, Marin Florian, a declarat, pentru cotidianul ZIUA de Constanţa, că plângerea a fost făcută de Federaţia de la Bucureşti şi Blocul Naţional Sindical. „Plângerea a fost făcută, avem un număr de înregistrare, urmează ca justiţia să-şi facă treaba”, a precizat acesta. „Din cauza managementului defectuos, în ultimii 13 ani, s-au înregistrat pierderi de peste 4 miliarde de lei”, a adăugat preşedintele.
De asemenea, Marin Florian a vorbit despre impactul asupra salariaţilor. „Ce vină are salariatul care a muncit aici zece, 15 ani? Ce să-i zicem? Sunt pierderi prea mari şi trebuie să închidem şantierul? Să-i spunem să se ducă acasă?”, sunt întrebările lui Marin Florian.
UPDATE2, 11.44:
Pentru a putea vizualiza plângerea penală accesați secțiunea „Document”Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii