UPDATE 2 - Rectorul Academiei Navale, despre ofițerii școliți pe lacul Mogoșoaia Modificarea Catalogului Clasificărilor a făcut posbiliă apariția acestor școli
UPDATE 2 - Rectorul Academiei Navale, despre ofițerii școliți pe lacul Mogoșoaia: Modificarea Catalogului Clasificărilor
27 May, 2015 10:48
ZIUA de Constanta
2981
Marime text
Un nou scandal a izbucnit în învățământul românesc. De data asta, este vorba despre Colegiul Nautic Român, care își școlește studenții, pe malul lacului Mogoșoaia.
În spatele colegiului se află nişte persoane care au reuşit să echivaleze cursurile cu cele de la Academia Navală "MIrcea cel Bătrân".
În cea ce îi priveşte pe reprezentanţii Academiei Mircea cel Bătrân, aceştia spun că problema e cunoscută.
„Colegiul Nautic Român este o entitate înființată în anul 2010, care formează ofițeri de marină comercială, pe filieră postliceală. Acest lucru a fost posibil datorită modificării Catalogului Clasificărilor din România. Astfel, grupa ocupațiilor de ofițeri pentru marina comercială a fost trecută, ilegal, de la grupa majoră II la grupa majoră III. Spun ilegal, deoarece modificarea Catalogului Clasificărilor din România contravine Legii 200/2004. Așa a fost posibilă apariția acestor entități. Academia Navală „Mircea cel Bătrân“ are litigii cu Ministerul Muncii, Ministerul Transporturilor, cu Autoritatea Navală Română și cu Autoritatea Națională de Calificări, deoarece au făcut posibilă apariția unor forme de pregătire post liceală pentru ofițerii de marină comercială. Adică, este încălcată Legea profesiei, care în anexa doi, specifică foarte clar că ocupațiile de ofițeri de marină, respectiv ofițerii de punte sau mecanici necesită cel puțin trei ani de studii universitare“, a declarat rectorul Academiei Navale „Mircea cel Bătrân“ contraamiralul de flotilă prof. univ. dr. ing. Virgil Chițac.
UPDATE: ora 11.23
La rândul lor, reprezentanții Colegiul Nautic Român susțin că își desfășoară activitatea în baza Directivei Europene 106/2008, privind nivelul minim de formare al navigatorilor.
„Acuzațiile care ne aduc sunt nefondate și neadevărate. Noi ne desfășurăm activitatea în baza Directivei Europene 106/2008, privind nivelul minim de formare al navigatorilor. În toată lumea navigatorii se formează în doi ani. Toate țările Uniunii Europene au implementat acest sistem vocațional. Noi facem ceea ce fac națunile maritime ale lumii. Brevetele internaționale au regim de permise auto. Se face școală oriunde și la sfârșit se susține examen. Autoritatatea Navală Română este cea care examinează studenții și le dă brevet internațional. Academia Navală Mircea ce Bătrân eliberează, în plus, acestui brevet și o diplomă de inginer. Problema este că învățământul maritim de stat pregătește, din banii statului, navigatori pentru flote stăine“, a declarat Stelian Cojocaru, directorul Colegiului Nautic Român.
UPDATE 2: ora 11.46
Rectorul Academiei Navale „Mircea cel Bătrân“ contraamiralul de flotilă prof. univ. dr. ing. Virgil Chițac a ținut să precizeze, la rândul său, că Directiva Europeană 106/2008, privind nivelul minim de formare al navigatorilor, la regulile 2.1 și 2.5 presupune că „ofițerii de nave trebuie să fi parcurs o formă de învățământ aprobată conform standardelor de competență maritimă“.
„Statul membru este cel care stabilește forma de învățământ aprobată. În Româna forma de învățământ aprobată este de 3 ani. Vreau să mai precizez că Academia Navală «Mircea cel Bătrân» nu instruiește studenții pe banii statului. Studenții de la Secția Civilă achită taxe de școlarizare“, a menționat contraamiralul de flotilă prof. univ. dr. ing. Virgil Chițac.
Citeste si:
Traian Băsescu, despre Colegiul Nautic ale cărei cursuri pot fi echivalate cu cele ale Academiei Navale Mircea cel Bătrân
În spatele colegiului se află nişte persoane care au reuşit să echivaleze cursurile cu cele de la Academia Navală "MIrcea cel Bătrân".
În cea ce îi priveşte pe reprezentanţii Academiei Mircea cel Bătrân, aceştia spun că problema e cunoscută.
„Colegiul Nautic Român este o entitate înființată în anul 2010, care formează ofițeri de marină comercială, pe filieră postliceală. Acest lucru a fost posibil datorită modificării Catalogului Clasificărilor din România. Astfel, grupa ocupațiilor de ofițeri pentru marina comercială a fost trecută, ilegal, de la grupa majoră II la grupa majoră III. Spun ilegal, deoarece modificarea Catalogului Clasificărilor din România contravine Legii 200/2004. Așa a fost posibilă apariția acestor entități. Academia Navală „Mircea cel Bătrân“ are litigii cu Ministerul Muncii, Ministerul Transporturilor, cu Autoritatea Navală Română și cu Autoritatea Națională de Calificări, deoarece au făcut posibilă apariția unor forme de pregătire post liceală pentru ofițerii de marină comercială. Adică, este încălcată Legea profesiei, care în anexa doi, specifică foarte clar că ocupațiile de ofițeri de marină, respectiv ofițerii de punte sau mecanici necesită cel puțin trei ani de studii universitare“, a declarat rectorul Academiei Navale „Mircea cel Bătrân“ contraamiralul de flotilă prof. univ. dr. ing. Virgil Chițac.
UPDATE: ora 11.23
La rândul lor, reprezentanții Colegiul Nautic Român susțin că își desfășoară activitatea în baza Directivei Europene 106/2008, privind nivelul minim de formare al navigatorilor.
„Acuzațiile care ne aduc sunt nefondate și neadevărate. Noi ne desfășurăm activitatea în baza Directivei Europene 106/2008, privind nivelul minim de formare al navigatorilor. În toată lumea navigatorii se formează în doi ani. Toate țările Uniunii Europene au implementat acest sistem vocațional. Noi facem ceea ce fac națunile maritime ale lumii. Brevetele internaționale au regim de permise auto. Se face școală oriunde și la sfârșit se susține examen. Autoritatatea Navală Română este cea care examinează studenții și le dă brevet internațional. Academia Navală Mircea ce Bătrân eliberează, în plus, acestui brevet și o diplomă de inginer. Problema este că învățământul maritim de stat pregătește, din banii statului, navigatori pentru flote stăine“, a declarat Stelian Cojocaru, directorul Colegiului Nautic Român.
UPDATE 2: ora 11.46
Rectorul Academiei Navale „Mircea cel Bătrân“ contraamiralul de flotilă prof. univ. dr. ing. Virgil Chițac a ținut să precizeze, la rândul său, că Directiva Europeană 106/2008, privind nivelul minim de formare al navigatorilor, la regulile 2.1 și 2.5 presupune că „ofițerii de nave trebuie să fi parcurs o formă de învățământ aprobată conform standardelor de competență maritimă“.
„Statul membru este cel care stabilește forma de învățământ aprobată. În Româna forma de învățământ aprobată este de 3 ani. Vreau să mai precizez că Academia Navală «Mircea cel Bătrân» nu instruiește studenții pe banii statului. Studenții de la Secția Civilă achită taxe de școlarizare“, a menționat contraamiralul de flotilă prof. univ. dr. ing. Virgil Chițac.
Citeste si:
Traian Băsescu, despre Colegiul Nautic ale cărei cursuri pot fi echivalate cu cele ale Academiei Navale Mircea cel Bătrân
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii