UPDATE - RAR caută dispozitivele de manipulare a emisiilor poluante
UPDATE - RAR caută dispozitivele de manipulare a emisiilor poluante
29 Sep, 2015 15:48
ZIUA de Constanta
1716
Marime text
Ca urmare a solicitării Comisiei Europene referitoare la efectuarea unor verificări de către toate statele membre cu privire la probabilitatea folosirii dispozitivelor de manipulare a emisiilor poluante, de către producătorii ce comercializează în Europa autovehicule omologate de tip, în conformitate cu prescripțiile Regulamentului CEE-ONU nr.83 sau ale Regulamentului CE nr. 715/2007, Registrul Auto Român s-a decis să ia măsuri.
Pentru certificatele de omologare de tip acordate de RAR referitoare la emisiile poluante, Registrul Auto Român a contactat titularii acestor certificate și a demarat o acțiune de verificare, referitoare la probabilitatea existenței pe vehiculele fabricate până acum a unor dispozitive de manipulare a emisiilor poluante. Menționăm că RAR nu a acordat niciun certificat de conformitate pentru niciun autovehicul echipat cu motor diesel. Subliniem faptul că acţiunile RAR se vor adresa exclusiv constructorilor de autovehicule sau reprezentanţilor acestora, nicidecum persoanelor fizice.Pe de altă parte, conducerea Registrului Auto a contactat reprezentanța grupului Volkswagen în România și a cerut transmiterea, în cel mai scurt timp, a listei tipurilor de vehicule ale mărcilor care aparțin Grupului Volkswagen, pentru care s-au folosit astfel de dispozitive sau tehnici, precum și actualizarea listei tipurilor de vehicule, pe măsură ce aceste informații vor fi comunicate de către constructor/autoritatea de omologare responsabilă.
Subliniem faptul că vehiculele marca Volkswagen pentru Europa dețin omologarea comunitară acordată de autoritatea germană, și nu de către Registrul Auto Român. Conform legislației europene, răspunderea pentru asigurarea conformității producției revine constructorului și autorității care a emis omologarea.
Registrul Auto Român va lua măsurile necesare în funcție de definitivarea listei cu tipurile de vehicule vizate și va ține cont de măsurile administrative pe care autoritățile germane vor hotărî să le aplice Grupului Volkswagen.
UPDATE, ora 18.30:
Volkswagen (VW) este aproape de a anunța modul în care vor fi reparate sistemele de emisii care au permis manipularea testelor, deoarece vânzărilor vehiculelor echipate cu motoare diesel „manipulate” au fost oprite într-un număr din ce în ce mai mare de state europene, transmit Bloomberg și Reuters.
Spania, Elveția, Italia, Olanda și Belgia au retras de pe piață mașinile VW cu motoare diesel echipate cu softul care permitea manipularea testelor de emisie, în timp ce procurorii din Suedia iau în considerare deschiderea unei investigații legate de un potențial caz de corupție. Pentru vehiculele deja vândute, VW urmează să-i informeze curând pe clienți cum vor fi reparate vehiculele.
Astăzi, compania germană a anunțat că intenționează să repare până la 11 milioane de vehicule echipate cu motoare diesel echipate cu softul care permitea manipularea testelor de emisie, costurile fiind estimate de analiști la peste 6,5 miliarde de dolari. Vor fi cinci milioane de mașini ale brandului VW, 2,1 milioane mașini Audi, 1,2 milioane de mașini Skoda și 1,8 milioane de vehicule comerciale ușoare.
Un purtător de cuvânt al Ministerului Transporturilor din Germania a confirmat astăzi că investigatorii germani discută cu Agenția pentru Protecția Mediului din SUA (EPA) în privința manipulării testelor de emisie la Volkswagen. De asemenea, Matthias Mueller, noul director general al Volkswagen, a anunțat marți în viitor marca VW va deveni “la fel de independent” ca și Audi și Porsche, diviziile de lux care sunt cei mai mari contributori la rezultatele grupului, potrivit textului discursului din care Reuters a obținut o copie.
Grupul auto german Volkswagen este implicat într-un scandal de amploare, după ce a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane în Germania) cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Scandalul a forțat demisia directorului general Martin Winterkorn, care a fost înlocuit cu Matthias Muller, directorul Porsche, una dintre cele 12 mărci care aparțin Volkswagen.
sursa foto: zf.ro
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii