Veniturile hotelierilor de pe litoral, la al treilea an de scaderi. Sejurul s-a transformat in weekend
Veniturile hotelierilor de pe litoral, la al treilea an de scaderi. Sejurul s-a transformat in weekend
09 Sep, 2011 22:09
ZIUA de Constanta
1223
Marime text
Operatorii de pe litoral au tras linie dupa un sezon
estival care s-a incheiat si in acest an cu o scadere a incasarilor
fata de anul trecut si fata de 2009. Desi numarul de turisti s-a majorat
cu 10% comparativ cu 2010, veniturile hotelierilor de la malul marii
s-au diminuat cu acelasi procent, releva datele furnizate de ANAT
(Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism).
Principala cauza a scaderii incasarilor este legata de micsorarea bugetelor alocate vacantelor. Ca urmare, durata medie a sejurului a coborat la numai trei zile. Previziunile optimiste de la inceputul anului ale operatorilor din turism de la malul marii s-au adeverit partial. Dupa un inceput de sezon dezastruos, cand numarul de turisti s-a diminuat cu pana la 40% fata de perioada similara din 2010, cifrele de bilant indica majorarea, per ansamblu, a numarului de turisti cu 10% fata de sezonul trecut.
Hotelurile de 2 si 3 stele au inregistrat insa un declin al vanzarilor si al numarului de clienti de 20%-30% fata de anul trecut, pe cand cele de lux ( 4 si 5 stele) au avut un avans al cererii de maximum 15%, declara Corina Martin, presedintele ANAT. ,,Turistii au preferat vacante mai scurte si au cautat ofertele speciale propuse de catre hotelieri. Romanii si-au permis vacante mai scurte, un numar mai mic de innoptari, durata medie a sejurului in acest an fiind de trei nopti, fata de sapte cat ar fi normal", declara Corina Martin. Ce anume s-a cautat in acest an? ,,Tot ce a fost oferta speciala s-a cautat si s-a vandut cel mai bine. Datorita lor am reusit sa salvam acest sezon estival", spune Corina Martin.
Sursa: Financiarul.com
Principala cauza a scaderii incasarilor este legata de micsorarea bugetelor alocate vacantelor. Ca urmare, durata medie a sejurului a coborat la numai trei zile. Previziunile optimiste de la inceputul anului ale operatorilor din turism de la malul marii s-au adeverit partial. Dupa un inceput de sezon dezastruos, cand numarul de turisti s-a diminuat cu pana la 40% fata de perioada similara din 2010, cifrele de bilant indica majorarea, per ansamblu, a numarului de turisti cu 10% fata de sezonul trecut.
Hotelurile de 2 si 3 stele au inregistrat insa un declin al vanzarilor si al numarului de clienti de 20%-30% fata de anul trecut, pe cand cele de lux ( 4 si 5 stele) au avut un avans al cererii de maximum 15%, declara Corina Martin, presedintele ANAT. ,,Turistii au preferat vacante mai scurte si au cautat ofertele speciale propuse de catre hotelieri. Romanii si-au permis vacante mai scurte, un numar mai mic de innoptari, durata medie a sejurului in acest an fiind de trei nopti, fata de sapte cat ar fi normal", declara Corina Martin. Ce anume s-a cautat in acest an? ,,Tot ce a fost oferta speciala s-a cautat si s-a vandut cel mai bine. Datorita lor am reusit sa salvam acest sezon estival", spune Corina Martin.
Tarife la nivelul din 2010
Anul trecut, operatorii de pe litoral au avut un regres de 18% al vanzarilor comparativ cu anul 2009. In anul precedent s-au inregistrat diminuari de 15% comparativ cu nivelul din 2008 ale vanzarilor pentru litoralul romanesc, potrivit Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT). Aceasta anunta ca tarifele pentru sezonul estival 2012 se vor pastra la nivelul din 2011, la capete de sezon fiind anuntate reduceri pentru impulsionarea cererii.Sursa: Financiarul.com
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii