Versiunea preliminară a Master Planului Portului Constanţa
Versiunea preliminară a Master Planului Portului Constanţa
09 Feb, 2015 14:03
ZIUA de Constanta
1738
Marime text
Consultantul EY&Inros LacknerAG a avut întâlniri cu reprezentanţii a 23 de operatori portuari semnificativi.
Compania Naţională „Administraţia Porturilor Maritime” SA Constanţa, în calitate de autoritate contractantă a proiectului privind elaborarea unui Master Plan al Portului Constanţa, precizează că scopul acestuia este de a realiza o planificare strategică a portului pe termen mediu şi lung (până în 2040), în condiţiile asigurării unei continuităţi a dezvoltării portuare, cu exploatarea eficientă a resurselor şi infrastructurii existente, orientate spre necesităţile reale ale pieţei, apt să deservească deopotrivă cerinţele naţionale, dar şi pe cele ale hinterlandului său, în condiţii de eficienţă şi în contextul competiţiei cu alte porturi şi al globalizării.
În scopul realizării acestor obiective, consultantul, EY&Inros Lackner AG a avut 33 de consultări individuale cu agenţii economici care activează pe platforma portuară, cu autorităţile locale, cu asociaţii profesionale reprezentative, cu instituţii implicate în activitatea portuară.
La aceste consultări, desfăşurate la începutul elaborării Master Planului, consultantul a discutat cu reprezentanţii a 23 de operatori portuari semnificativi, în ordinea traficului de mărfuri realizat de aceştia, inclusiv cu factori de decizie din cadrul Asociaţiei Patronale „Operatorul Portuar”.
Versiunea preliminară a Master Planului poate fi consultată încă de pe 19 decembrie 2014, pe site-ul Agenţiei de Mediu, precum şi pe site-ul propriu al CN APM SA Constanţa, de pe 27 ianuarie 2015. (http://www.portofconstantza.com/apmc/portal/vizstire.do?bifa=true&method=showNews&id_stire=13035&tip_stire=1 ).
Conform caietului de sarcini, Master Planul nu este un document restrictiv. Porturile operează într-un mediu comercial dinamic şi este esenţial ca ele să aibă flexibilitatea de a se adapta la cerere în contextul competiţiei. Rolul unui Master Plan este de a sprijini autoritatea portuară în procesul decizional.
Conform politicii UE privind porturile europene, dezvoltarea infrastructurii portuare se realizează în funcţie de master-planuri periodic revizuite, care să aibă în vedere direcţiile de dezvoltare a economiei Uniunii Europene, în condiţiile reale ale pieţei. Investiţiile trebuie să aibă în vedere criterii de performanţă, de exemplu atragerea unui trafic mai mare şi creşterea cantităţii de marfă manipulată pe unitate de suprafaţa portuară.
Proiectul „Master Plan al Portului Constanţa” este finanţat prin Programul Operaţional Sectorial în Transporturi (POS-T 2007 - 2013) din fonduri structurale ale Uniunii Europene şi de la bugetul statului, din Axa Prioritară 2 „Modernizarea şi dezvoltarea infrastructurii naţionale de transport în scopul dezvoltării unui sistem naţional durabil de transport”, Domeniul Major de Investiţie 2.3 „Modernizarea şi dezvoltarea porturilor dunărene şi maritime”
Compania Naţională „Administraţia Porturilor Maritime” SA Constanţa, în calitate de autoritate contractantă a proiectului privind elaborarea unui Master Plan al Portului Constanţa, precizează că scopul acestuia este de a realiza o planificare strategică a portului pe termen mediu şi lung (până în 2040), în condiţiile asigurării unei continuităţi a dezvoltării portuare, cu exploatarea eficientă a resurselor şi infrastructurii existente, orientate spre necesităţile reale ale pieţei, apt să deservească deopotrivă cerinţele naţionale, dar şi pe cele ale hinterlandului său, în condiţii de eficienţă şi în contextul competiţiei cu alte porturi şi al globalizării.
În scopul realizării acestor obiective, consultantul, EY&Inros Lackner AG a avut 33 de consultări individuale cu agenţii economici care activează pe platforma portuară, cu autorităţile locale, cu asociaţii profesionale reprezentative, cu instituţii implicate în activitatea portuară.
La aceste consultări, desfăşurate la începutul elaborării Master Planului, consultantul a discutat cu reprezentanţii a 23 de operatori portuari semnificativi, în ordinea traficului de mărfuri realizat de aceştia, inclusiv cu factori de decizie din cadrul Asociaţiei Patronale „Operatorul Portuar”.
Versiunea preliminară a Master Planului poate fi consultată încă de pe 19 decembrie 2014, pe site-ul Agenţiei de Mediu, precum şi pe site-ul propriu al CN APM SA Constanţa, de pe 27 ianuarie 2015. (http://www.portofconstantza.com/apmc/portal/vizstire.do?bifa=true&method=showNews&id_stire=13035&tip_stire=1 ).
Conform caietului de sarcini, Master Planul nu este un document restrictiv. Porturile operează într-un mediu comercial dinamic şi este esenţial ca ele să aibă flexibilitatea de a se adapta la cerere în contextul competiţiei. Rolul unui Master Plan este de a sprijini autoritatea portuară în procesul decizional.
Conform politicii UE privind porturile europene, dezvoltarea infrastructurii portuare se realizează în funcţie de master-planuri periodic revizuite, care să aibă în vedere direcţiile de dezvoltare a economiei Uniunii Europene, în condiţiile reale ale pieţei. Investiţiile trebuie să aibă în vedere criterii de performanţă, de exemplu atragerea unui trafic mai mare şi creşterea cantităţii de marfă manipulată pe unitate de suprafaţa portuară.
Proiectul „Master Plan al Portului Constanţa” este finanţat prin Programul Operaţional Sectorial în Transporturi (POS-T 2007 - 2013) din fonduri structurale ale Uniunii Europene şi de la bugetul statului, din Axa Prioritară 2 „Modernizarea şi dezvoltarea infrastructurii naţionale de transport în scopul dezvoltării unui sistem naţional durabil de transport”, Domeniul Major de Investiţie 2.3 „Modernizarea şi dezvoltarea porturilor dunărene şi maritime”
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii