Zeci de grădinițe cu program normal, finalizate prin Proiectul Reforma Educaţiei Timpurii
Zeci de grădinițe cu program normal, finalizate prin Proiectul Reforma Educaţiei Timpurii"Conform înţelegerii cu BDCE, se vor finanţa 380 de grădiniţe cu program normal cu 2, 3 şi 4 săli de grupă. Proiectul are ca dată de finalizare 31 decembrie 2019. Stadiul implementării PRET la această dată este următorul: s-au finalizat lucrările la 185 de grădiniţe (în 2017 - 40 grădiniţe, iar în 2018 - 8 grădiniţe); sunt în execuţie lucrări pentru 37 de grădiniţe; pentru 13 grădiniţe este în curs de derulare procedura de achiziţie pentru contractarea lucrărilor de execuţie (perioadă de depunere a ofertelor); pentru 19 grădiniţe este în curs de derulare procedura de achiziţie pentru contractarea lucrărilor de execuţie (validare documentaţie de atribuire); pentru 54 grădiniţe sunt în curs de derulare serviciile de proiectare pentru adaptarea la teren a proiectelor tip; pentru 10 grădiniţe a fost relansată procedura pentru încredinţarea serviciilor de proiectare pentru adaptarea la teren a proiectelor tip şi asistenţa tehnică (perioadă de depunere a ofertelor); pentru 62 de grădiniţe nou introduse în PRET, se vor pregăti documentaţiile în vederea lansării procedurii de achiziţie a serviciilor de proiectare pentru adaptarea la teren a proiectelor tip şi asistenţa tehnică", se arată în răspunsul ministrului.
De asemenea, conform aceleiaşi surse, pentru realizarea lucrărilor de investiţii de la unităţile de învăţământ preuniversitar de stat şi în vederea îmbunătăţirii condiţiilor din aceste unităţi, Ministerul Educaţiei Naţionale (MEN) a semnat un protocol de colaborare cu Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice (MDRAP). Protocolul prevede că MEN acordă sprijin MDRAP în ceea ce priveşte identificarea problemelor de natură investiţională cu care se confruntă unităţile de învăţământ preuniversitar.
"MDRAP va stabili procedurile de prioritizare şi va asigura finanţarea lucrărilor de investiţii. În cele două etape ale Programului naţional de dezvoltare locală au fost incluse un număr de 3.386 de unităţi de învăţământ preuniversitar de stat", afirmă Ecaterina Andronescu.
Ea mai arată că, pentru îmbunătăţirea situaţiei copiilor provenind din medii defavorizate, MEN continuă să deruleze un pachet de programe sociale. Printre acestea se numără Programul "Educaţie timpurie incluzivă şi de calitate", care urmăreşte creşterea accesului şi calităţii serviciilor de educaţie timpurie pentru copiii ante-preşcolari din creşe şi grădiniţe, prin elaborarea şi implementarea unor politici, strategii şi practici coerente şi fiabile în domeniul educaţiei timpurii, precum şi asigurarea resursei umane specializate şi calificate pentru educaţia şi îngrijirea copiilor ante-preşcolari în 235 de creşe şi grădiniţe.
"În prezent, Ministerul Educaţiei Naţionale are în curs de elaborare un proiect non-competitiv referitor la educaţie timpurie incluzivă şi de calitate, care îşi propune creşterea accesului şi a calităţii serviciilor de educaţie timpurie ante-preşcolară organizate în creşe şi/sau în grădiniţe, prin elaborarea şi implementarea unor mecanisme şi practici coerente şi fiabile în domeniul educaţiei timpurii", se mai arată în răspuns.
Senatorul USR Vlad Alexandrescu întreba MEN, în luna noiembrie a anului trecut, câte din cele 2.500 de noi creşe şi grădiniţe promise de PSD în 2016, 2017 şi 2018 au fost construite.
Sursa: Agerpres.ro
Sursa foto cu rol ilustrativ: ZIUA de Constanța
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp