Ziarul Timpul Cum (nu) se asfaltează în Constanţa
Ziarul Timpul: Cum (nu) se asfaltează în Constanţa
28 Apr, 2014 13:22
ZIUA de Constanta
2025
Marime text
Primarul Constanței se laudă, ori de câte ori are ocazia, cu modul în care s-a făcul asfaltarea în Mamaia. Spune că s-a făcut o treabă atât de bună încât de aproape zece ani nu a fost nevoie de reparații: asfaltul rezistă.
Din păcate, Constanța nu este Mamaia, prin urmare nu are nici drumuri atât de bune ca stațiunea folosită de turiști, două luni pe an. Constănțenii sunt nevoiți să își rupă mașinile, 12 luni pe an, în gropile și șanțurile din oraș.
Una dintre cauzele cele mai frecvente ale nemulțumirii șoferilor sunt șanțurile săpate de diferite instituții care trag diverse țevi sau cabluri pe sub asfalt. După ce sunt săpate, acestea nu sunt astupate cu săptămânile, chiar cu lunile, spre exasperarea localnicilor.
Așa se întâmplă pe strada Corbului din Inel II, unde, de câteva săptămâni, a apărut un șanț pe toată lățimea străzii, care nu poate fi folosit. Strada este folosită intens de părinții care își duc copiii la școala și grădinița amplasate aici, dar și de autospecialele amublanței, în drum spre sediu.
Să nu credeți însă că autoritățile nu se preocupă de acest lucru. O dată la câteva zile, un angajat al Petroconst aruncă doi sau trei saci de piatră în șanț, sub privirile atente ale unui supraveghetor (că așa-i în România: la fiecare angajat există câte un șef).
Am aflat de la aceștia că șanțul a fost săpat la o comandă dată de Congaz. Petroconst face ce îi ordonă clientul, așa că a săpat în stradă. Soluția subtraversării nu a fost adoptată pentru că în zonă ar fi fost o canalizare (nu am înțeles însă de ce nu s-a mutat țeava de gaz cu câțiva metri în sus sau jos, pentru a nu mai fi necesară spargerea asfaltului. Singura explicație ar fi că este mai ieftin să spargi asfaltul).
De când s-a făcut această groapă, angajatul Petroconst aruncă, asemenea unui adevărat Sisif, saci de piatră pentru a o astupa. Nu reușește, pentru că este mereu înghițită de șanț. L-am întrebat pe șeful său de ce nu folosește un dipozitiv de tasat, dar ni s-a răspuns că tehnic nu ar fi posibil. La mulți ani după ce omenirea a ajuns pe Lună, inginerii constănțeni se roagă de o groapă să se lase umplută cu piatră, pentru a o putea asfalta. E rău când mai plouă, se lasă iar piatra și trebuie pusă alta.
Cât va dura asta, nu se știe. Constănțenii din Inel II sunt însă încântați că turiștii care vor veni în Mamaia vor circula pe un asfalt ca-n palmă.
Sursa: ziarultimpul.ro
Din păcate, Constanța nu este Mamaia, prin urmare nu are nici drumuri atât de bune ca stațiunea folosită de turiști, două luni pe an. Constănțenii sunt nevoiți să își rupă mașinile, 12 luni pe an, în gropile și șanțurile din oraș.
Una dintre cauzele cele mai frecvente ale nemulțumirii șoferilor sunt șanțurile săpate de diferite instituții care trag diverse țevi sau cabluri pe sub asfalt. După ce sunt săpate, acestea nu sunt astupate cu săptămânile, chiar cu lunile, spre exasperarea localnicilor.
Așa se întâmplă pe strada Corbului din Inel II, unde, de câteva săptămâni, a apărut un șanț pe toată lățimea străzii, care nu poate fi folosit. Strada este folosită intens de părinții care își duc copiii la școala și grădinița amplasate aici, dar și de autospecialele amublanței, în drum spre sediu.
Să nu credeți însă că autoritățile nu se preocupă de acest lucru. O dată la câteva zile, un angajat al Petroconst aruncă doi sau trei saci de piatră în șanț, sub privirile atente ale unui supraveghetor (că așa-i în România: la fiecare angajat există câte un șef).
Am aflat de la aceștia că șanțul a fost săpat la o comandă dată de Congaz. Petroconst face ce îi ordonă clientul, așa că a săpat în stradă. Soluția subtraversării nu a fost adoptată pentru că în zonă ar fi fost o canalizare (nu am înțeles însă de ce nu s-a mutat țeava de gaz cu câțiva metri în sus sau jos, pentru a nu mai fi necesară spargerea asfaltului. Singura explicație ar fi că este mai ieftin să spargi asfaltul).
De când s-a făcut această groapă, angajatul Petroconst aruncă, asemenea unui adevărat Sisif, saci de piatră pentru a o astupa. Nu reușește, pentru că este mereu înghițită de șanț. L-am întrebat pe șeful său de ce nu folosește un dipozitiv de tasat, dar ni s-a răspuns că tehnic nu ar fi posibil. La mulți ani după ce omenirea a ajuns pe Lună, inginerii constănțeni se roagă de o groapă să se lase umplută cu piatră, pentru a o putea asfalta. E rău când mai plouă, se lasă iar piatra și trebuie pusă alta.
Cât va dura asta, nu se știe. Constănțenii din Inel II sunt însă încântați că turiștii care vor veni în Mamaia vor circula pe un asfalt ca-n palmă.
Sursa: ziarultimpul.ro
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii