Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
03:20 28 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Deltacons Tulcea va aduce la standarde europene Portul Constanta

ro

28 Aug, 2004 00:00 1760 Marime text

Firma tulceana de constructii, care a demarat de anul trecut lucrarile de protectie a gurii de acces in Portul Turistic Tomis, va construi pana la inceputul verii anului 2005 un modern terminal de pasageri * Locatia terminalului de pasageri se afla intre doua puncte de atractie turistica, respectiv fostul Pavilion Regal, ce se va transforma in Muzeul Portului si Vechiul Far construit pe vremea regelui Carol I# Moderna constructie va cuprinde trei pavilioane independente cu o suprafata totala desfasurata de 3700 m si va asigura pasagerilor conditii optime de confort precum si posibilitatea de a vizita obiectivele turistice din imediata apropiere - Cazinoul, Acvariul, Farul Genovez, Muzeul Portului, Portul turistic Tomis si zona peninsulara Constanta

Cartea de vizita a firmei de constructii Deltacons Tulcea si seriozitatea de care a dat dovada de-a lungul celor 13 ani de activitate in relatia cu clientii au facut ca la sfarsitul lunii trecute aceasta sa fie declarata, impreuna cu o alta firma tulceana de constructii, Coral SRL, castigatoarea unei licitatii organizate de catre Campania Nationala Administratia Porturilor Maritime Constanta pentru constructia unui terminal de pasageri. La licitatie, a carei castigator a fost declarat in ziua de 30 iulie a.c., au participat cinci firme dintre care doua din strainatate, respectiv una din Grecia si alta din Turcia, iar castigarea licitatiei de catre Deltacons Tulcea a fost vazuta ca o mare reusita in mediul de afaceri romanesc, motiv pentru care revista Capital a acordat, la scurt timp, premiul Oskar Capital firmei de constructii tulcene.

Amplasamentul ideal pentru noul terminal de pasageri

Proiectul vizeaza amenajarea unui terminal specializat pentru pasageri amplasat pe dana deja existenta intre doua obiective de mare atractie turistica: fostul Pavilion Regal ce se va transforma in Muzeul Portului si Vechiul Far construit pe vremea regelui Carol I. De altfel, viitorul terminal pentru pasageri ce va fi finalizat la inceputul verii anului 2005 se mai afla in imediata apropierea a altor obiective de atractie turistica, respectiv Cazinoul, Acvariul, Farul Genovez, Portul turistic Tomis si zona peninsulara a orasului Constanta, Mai trebuie spus ca valoarea lucrarilor la terminalul de pasageri se ridica la 2,5 milioane de euro, criteriu foarte important luat in calcul de catre membrii comisiei de evaluare a ofertelor depuse la licitatie, comisie care a fost formata din specialisti ai Companiei Nationale Administratia Porturilor Maritime Constanta si ai Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului.

Constructie la standarde europene

Noul terminal de pasageri conform proiectului realizat de firma bucuresteana IPTANA SA este o constructie la standarde europene, compusa din trei corpuri distincte si independente pe o structura P+1 si o suprafata construita desfasurata de 3700 metri patrati. Pe langa posibilitatea data pasagerilor ca pe timpul de asteptare sa viziteze obiectivele turistice din zona, terminalul de pasageri ofera o serie de alte facilitati de cazare si divertisment. In imediata vecinatate a terminalului pentru pasageri vor fi amenajate parcari atat pentru stationarea autoturismelor pasagerilor cat si pentru cele destinate imbarcarii navelor RO-RO, suprafata totala a molului fiind de 34.450 metri patrati. La parter, terminalul de pasageri va avea amenajate holurile de asteptare, plecari, sosiri, tranzit si vizitatori, un birou de inregistrare imbarcare, birouri pentru control antitero, vamal si trecere frontiera, spatii destinate depozitarii si manipularii bagajelor, spatii comerciale de alimentatie publica si de tip duty-free, grupuri sanitare precum si cabinete medicale umane si pentru animale de companie. La etaj, terminalul va avea birourile functionale ale administratiei, functionarilor vamali si reprezentantilor Politiei de frontiera, sali de consiliu si de protocol precum si camere pentru azilanti si persoane cu probleme de readmitere. Mai trebuie adaugat si faptul ca terminalul de pasageri va avea finisaje de in alta calitate cu Alocobond la exterior, pardoseli din granit, gresie antiderapanta pe rampele exterioare de acces, tavane suspendate tip Armstrong, panouri tristrat la invelitoarea pe structura metalica, usi de acces exterior automate, tamplarie exterioara de aluminiu sau PVC cu bariera termica, geamuri termopan cu sticla securizata si altele. Mai mult, prin amplsamentul terminalului de pasageri accesul navelor la intrarea in port va fi facil si fara manevre suplimentare, iar legaturile cu orasul vor fi rapide si directe.

Lucrari de mare anvergura premiate de-a lungul timpului

Cu un obiect de activitate in executarea de constructii civile, industriale, hidrotehnice, edilitare, de imbunatatiri funciare si de extractie a agregatelor de cariera si balastiera, Deltacons Tulcea, firma cu capital integral privat infiintata in anul 1991, a derulat de-a lungul timpului o serie de lucrari de mare anvergura ce au fost premiate in timp. Cu un management al calitatii in conformitate cu unul dintre cele mai inalte standarde in domeniu, ISO 9001, Deltacons Tulcea a fost certificata inca din anul 2003 de catre organisme cu recunoastere internationala, cum ar fi SRAC si IQ Net, pentru propriul sistem de management. Pentru lucrarile derulate in ultimii ani, Deltacons Tulcea a fost nominalizata de catre Ministerul Afacerilor Externe la sectiunea "Reprezentarea Romaniei in Afaceri" in anul 2003, iar anul acesta a fost premiata la Frankfurt in Germania cu trofeul "Arch of Europe" pentru respectarea inaltului standard de calitate Total Quality Management QC 100 Model. Pe plan intern, Inspectoratul de Stat in Constructii a acordat in vara acestui an firmei Deltacons "Premiul de Calitate" pentru lucrarea "Protectie si consolidare talazuri Km 44, malul drept Canalul Dunare - Marea Neagra intre +10.00 si cota terenului natural". De altfel, de-a lungul timpului Deltacons Tulcea a implementat, la standarde de calitate apreciate de beneficiari, o serie de proiecte majore cum ar fi lucrari de stopare a procesului de eroziune pe litoral in zonele Jupiter-Venus, alimentarii cu apa pentru sapte localitati din Delta Dunarii, lucrari de decolmatare a unor canale din delta (Gorgova - Uzlina, Sontea - Fortuna sau Somova - Parches), lucrari de subtraversare pentru conducta de gaze Isaccea - Mircea Voda, iar mai nou are in derulare, pentru acelasi beneficiar Compania Nationala Administratia Porturilor Maritime Constanta, o lucrare in Portul turistic Tomis ce presupune amenajarea gurii de acces prin prelungirea digurilor de nord si de sud cu 227 metri si respectiv 186 metri, cu nuclee de piatra nesortata, manta de blocuri de piatra si carapace din stabilopozi. Toate aceste lucrari finalizate sau aflate in derulare fac din firma de constructii Deltacons Tulcea un partener de afaceri credibil pentru orice beneficiar din tara si mai nou din strainatate, firma tulceana al carei manager este Alexandru Stroie, avand deschis un santier de lucru si in Senegal pentru protectia costiera a capitalei statului african, Dakar, precum si pentru amenajari complexe, aparari de maluri si constructii de poduri pe raul Senegal si afluentii acestuia.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii