Ştiaţi că...? Pe 26 iunie, Karl Drais a patentat „maşina de alergat“, care a stat la baza realizării primei biciclete din lume (galerie foto)
Ştiaţi că...?: Pe 26 iunie, Karl Drais a patentat „maşina de alergat“, care a stat la baza realizării
26 Jun, 2014 00:00
ZIUA de Constanta
6965
Marime text
Născut în anul 1785, în oraşul german Karlsruhe, baronul Karl Drais von Sauerbronn a fost unul dintre cei mai creativi inventatori germani ai secolului XIX.
Karl Drais este cunoscut pentru invenţia unei maşinării din lemn, cu două roţi şi fără pedale, numită „Laufmaschine“, respectiv „maşina de alergat“, patentată în urmă cu 197 de ani, pe 26 iunie.
Prima plimbare a avut loc în oraşul Mannheim, iar vehiculul era pus în mişcare de către baron, care împingea cu picioarele în sol. Datorită asemănării cu un cal, invenţia a fost numită „Dandy-horse“ sau „Hobby-horse“.
În anul 1818, „Dandy-horse“ a ajuns în Statele Unite ale Americii, dar costul ridicat combinat cu lipsa utilizării practice l-au transformat doar într-o „jucărie scumpă“.
În anul 1860, francezii Pierre Michaux şi Pierre Lallement au adăugat un ax de metal, ce avea două pedale, prin intermediul cărora putea fi pusă în mişcare roata din faţă. În 1865, a fost prezentată o altă invenţie, numită „velociped“, în termeni populari fiind cunoscută sub numele de „scuturător de oase“, construită tot din lemn, dar de data aceasta avea pedale, aplicate pe roata din faţă.
Cinci ani mai târziu, a apărut bicicleta, prima maşinărie ce a purtat acest nume, cu o roată foarte mare în faţă şi cu una mai mică în spate, pedalele fiind în continuare ataşate pe roata din faţă. Ulterior, în special pentru doamnele cu prestanţă, au apărut tricicletele.
Datorită apariţiei materialelor moderne, în decursul anilor, bicicleta a cunoscut numeroase schimbări, care au dus la performanţe uimitoare.
În prezent, bicicleta este considerată un simbol al schimbării stilului de viaţă şi al preocupării faţă de mediu. Totodată, este un prilej de relaxare şi de competiţie.
Din punct de vedere legal, după cum s-a stabilit la „Convenţia de la Viena privind traficul rutier“, bicicleta este considerată vehicul, iar conducătorul ei, numit şofer, are obligaţia de a respecta regulile de circulaţie.
Sursa foto: tumblr.com
Karl Drais este cunoscut pentru invenţia unei maşinării din lemn, cu două roţi şi fără pedale, numită „Laufmaschine“, respectiv „maşina de alergat“, patentată în urmă cu 197 de ani, pe 26 iunie.
Prima plimbare a avut loc în oraşul Mannheim, iar vehiculul era pus în mişcare de către baron, care împingea cu picioarele în sol. Datorită asemănării cu un cal, invenţia a fost numită „Dandy-horse“ sau „Hobby-horse“.
În anul 1818, „Dandy-horse“ a ajuns în Statele Unite ale Americii, dar costul ridicat combinat cu lipsa utilizării practice l-au transformat doar într-o „jucărie scumpă“.
În anul 1860, francezii Pierre Michaux şi Pierre Lallement au adăugat un ax de metal, ce avea două pedale, prin intermediul cărora putea fi pusă în mişcare roata din faţă. În 1865, a fost prezentată o altă invenţie, numită „velociped“, în termeni populari fiind cunoscută sub numele de „scuturător de oase“, construită tot din lemn, dar de data aceasta avea pedale, aplicate pe roata din faţă.
Cinci ani mai târziu, a apărut bicicleta, prima maşinărie ce a purtat acest nume, cu o roată foarte mare în faţă şi cu una mai mică în spate, pedalele fiind în continuare ataşate pe roata din faţă. Ulterior, în special pentru doamnele cu prestanţă, au apărut tricicletele.
Datorită apariţiei materialelor moderne, în decursul anilor, bicicleta a cunoscut numeroase schimbări, care au dus la performanţe uimitoare.
În prezent, bicicleta este considerată un simbol al schimbării stilului de viaţă şi al preocupării faţă de mediu. Totodată, este un prilej de relaxare şi de competiţie.
Din punct de vedere legal, după cum s-a stabilit la „Convenţia de la Viena privind traficul rutier“, bicicleta este considerată vehicul, iar conducătorul ei, numit şofer, are obligaţia de a respecta regulile de circulaţie.
Sursa foto: tumblr.com
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii