Ședință a CLM Constanța Aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli pentru anul 2024 al societății Termoficare Constanța SRL, pe ordinea de zi (DOCUMENT)
Ședință a CLM Constanța: Aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli pentru anul 2024 al societății Termoficare
24 Mar, 2024 15:22
ZIUA de Constanta
795
Marime text
Se convoacă Consiliul local al municipiului Constanţa în şedinţă ordinară, joi, 28.03.2024, ora 17.00, în sala „Remus Opreanu” a Consiliului Județean Constanța.
Pe ordinea de zi se află mai multe proiecte printre care și proiect de hotărâre nr. 117/2024 privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli pentru anul 2024 al societății Termoficare Constanța SRL.
Iniţiator este primar Vergil Chiţac.
De asemenea au fost obținute avize de la Comisiile de specialitate nr. 1, nr. 3 şi nr. 5
Potrivit proiectului, bugetul de venituri şl cheltuieli reprezintă instrumentul de analiză şi programare a activităţii economico-financiare, urmărind asigurarea echilibrului financiar intern pentru desfăşurarea activităţii în condiții de profitabilitate.
În conformitate cu prevederile OG nr. 26/2013 (actualizată) privind întărirea disciplinei financiare la nivelul unor operatori economici la care statul sau unităţile administrativ-teritoriale sunt actionari unici ori majoritari, sau deţin direct ori indirect o participaţie majoritară cu modificările şi completările ulterioare, societatea Termoficare Constanta SRL are obligatia întocmirii proiectulul de buget pentru anul 2024 şi estimările bugetare pentru anii 2025- 2026.
Fundamentarea de către societatea Termoficare Constanta SRL a propunerii de Buget de venituri şi cheltuieli pentru anul 2024 şi a estimărilor pentru perioada 2025-2026 s-a efectuat pe baza principiului prudenţei şi a continuitătii activităţii, în condiţii de eficienţă economică în dimensionarea resurselor financiare necesare finanţării întregii activităţi a societăţii.
Bugetul de venituri şi cheltuieli pentru anul 2024 şi anexele de fundamentare ale acestuia au fost întocmite în conformitate cu prevederile OMFP nr. 3818/2019 privind aprobarea formatului şi structurii bugetului de venituri şi cheltuieli al operatorilor economici, precum și a anexelor de fundamentare a acestuia şi cele ale OMFP nr.1802/2014 pentru aprobarea Reglementărilor contabile privind situaţiile financiare anuale individuale şi situaţiile financiare anuale consolidate.
Fundamentarea indicatorilor din propunerea de Buget de venituri și cheltuieli pe anul 2024 a avut în vedere următoarele:
- execuţiile bugetare din anul 2022 şi rezultatele preliminare pentru anul 2023;
- prevederile Legii nr. 421/2023 a bugetulul de stat pe anul 2024;
- prevederile OG nr. 26/2013 (actualizată) privind întărirea disciplinei financiare la nivelul unor operatori economici la care statul sau unitătile administrativ-teritoriale sunt acţionari unici ori majoritari, sau deţin direct ori indirect o participaţie majoritară;
- Scrisoarea cadru nr. 467435/14.11.2023 privind contextul macroeconomic metodologia de elaborare a proiectelor de buget pe anul 2024 şi a estimărilor pentru anii 2025-2026 - prevederile OG nr. 94/2011 privind organizarea şi funcţionarea inspecţiei economico-financiare;
- prevederile Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal în vigoare.
La intocmirea proiectului de buget s-a luat în calcul un Indice al preţurilor de consum prognozat pentru 2024 de 6 % şi un curs valutar de 5 lei/euro în conformitate cu prevederile scrisorii cadru.
Veniturile pentru 2024 au fost estimate cu 3,85% mai mari fată realizările anului 2023, motivat de atragerea de noi consumatori (noul stadion Farul, Clădirea Mozaicul roman, Universitatea Ovidius, imobile particulare care au depus cereri în acest sens, etc.)
Veniturile şi cheltuielile totale pentru anul 2024 au fost estimate astfel încât Indicele de cheltuieli totale (103,85%) să nu depăşească indicele de creştere a veniturilor (97,36%).
În secțiunea Documente a materialului, puteți consulta proiectul în integralitate.
PRECIZĂRI:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Citește și:
Ședință a Consiliului Local Municipal Constanța. Ordinea de zi completă (DOCUMENTE) )
Pe ordinea de zi se află mai multe proiecte printre care și proiect de hotărâre nr. 117/2024 privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli pentru anul 2024 al societății Termoficare Constanța SRL.
Iniţiator este primar Vergil Chiţac.
De asemenea au fost obținute avize de la Comisiile de specialitate nr. 1, nr. 3 şi nr. 5
Potrivit proiectului, bugetul de venituri şl cheltuieli reprezintă instrumentul de analiză şi programare a activităţii economico-financiare, urmărind asigurarea echilibrului financiar intern pentru desfăşurarea activităţii în condiții de profitabilitate.
În conformitate cu prevederile OG nr. 26/2013 (actualizată) privind întărirea disciplinei financiare la nivelul unor operatori economici la care statul sau unităţile administrativ-teritoriale sunt actionari unici ori majoritari, sau deţin direct ori indirect o participaţie majoritară cu modificările şi completările ulterioare, societatea Termoficare Constanta SRL are obligatia întocmirii proiectulul de buget pentru anul 2024 şi estimările bugetare pentru anii 2025- 2026.
Fundamentarea de către societatea Termoficare Constanta SRL a propunerii de Buget de venituri şi cheltuieli pentru anul 2024 şi a estimărilor pentru perioada 2025-2026 s-a efectuat pe baza principiului prudenţei şi a continuitătii activităţii, în condiţii de eficienţă economică în dimensionarea resurselor financiare necesare finanţării întregii activităţi a societăţii.
Bugetul de venituri şi cheltuieli pentru anul 2024 şi anexele de fundamentare ale acestuia au fost întocmite în conformitate cu prevederile OMFP nr. 3818/2019 privind aprobarea formatului şi structurii bugetului de venituri şi cheltuieli al operatorilor economici, precum și a anexelor de fundamentare a acestuia şi cele ale OMFP nr.1802/2014 pentru aprobarea Reglementărilor contabile privind situaţiile financiare anuale individuale şi situaţiile financiare anuale consolidate.
Fundamentarea indicatorilor din propunerea de Buget de venituri și cheltuieli pe anul 2024 a avut în vedere următoarele:
- execuţiile bugetare din anul 2022 şi rezultatele preliminare pentru anul 2023;
- prevederile Legii nr. 421/2023 a bugetulul de stat pe anul 2024;
- prevederile OG nr. 26/2013 (actualizată) privind întărirea disciplinei financiare la nivelul unor operatori economici la care statul sau unitătile administrativ-teritoriale sunt acţionari unici ori majoritari, sau deţin direct ori indirect o participaţie majoritară;
- Scrisoarea cadru nr. 467435/14.11.2023 privind contextul macroeconomic metodologia de elaborare a proiectelor de buget pe anul 2024 şi a estimărilor pentru anii 2025-2026 - prevederile OG nr. 94/2011 privind organizarea şi funcţionarea inspecţiei economico-financiare;
- prevederile Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal în vigoare.
La intocmirea proiectului de buget s-a luat în calcul un Indice al preţurilor de consum prognozat pentru 2024 de 6 % şi un curs valutar de 5 lei/euro în conformitate cu prevederile scrisorii cadru.
Veniturile pentru 2024 au fost estimate cu 3,85% mai mari fată realizările anului 2023, motivat de atragerea de noi consumatori (noul stadion Farul, Clădirea Mozaicul roman, Universitatea Ovidius, imobile particulare care au depus cereri în acest sens, etc.)
Veniturile şi cheltuielile totale pentru anul 2024 au fost estimate astfel încât Indicele de cheltuieli totale (103,85%) să nu depăşească indicele de creştere a veniturilor (97,36%).
În secțiunea Documente a materialului, puteți consulta proiectul în integralitate.
PRECIZĂRI:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Citește și:
Ședință a Consiliului Local Municipal Constanța. Ordinea de zi completă (DOCUMENTE) )
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii