Ședință ordinară a Consiliului Local al Municipiului Constanța! Vezi ce proiecte au fost aprobate (DOCUMENTE)
Ședință ordinară a Consiliului Local al Municipiului Constanța! Vezi ce proiecte au fost aprobate (DOCUMENTE)
27 Jun, 2024 11:32
ZIUA de Constanta
1196
Marime text
Consiliul local al municipiului Constanţa este convocat în şedinţă ordinară, joi, 27.06.2024, ora 14.00.
Ședința se va desfășura prin mijloace electronice, printr-o platformă online de videoconferință.
Președinte de ședință este consilierul PNL, Adriana Arghirescu.
Sunt prezenți 26 din cei 27 de consilieri locali municipali.
Primarul Vergil Chițac în calitate de inițiator a retras de pe ordinea de zi proiectele nr.15 și 24 pe lipsa unor avize sau neclarități privind calculul unor devize.
Proiectul ordinii de zi
-avize Comisiile de specialitate nr. 1, nr. 3 şi nr. 5
-avize Comisiile de specialitate nr. 1, nr. 3 şi nr. 5
-avize Comisiile de specialitate nr. 1, nr. 3 şi nr. 5
Belu spune ca la dezbaterile publice organizate în legatură cu această investiție, persoanele care locuiesc în zonă și-au exprimat dezacordul în ceea ce privește amenajarea unei clădiri în zonă. Prin urmare, Belu întreabă reprezentantii municipalității care sunt intențiile cu privire la acea parcare privată? Directorul economic de la Confort Urban, Brândușa Mărgărit susține că proiectul are și o componentă de expropriere.
Proiectul are două scenarii: varianta maximală cu 2 parcări și varianta minimală fără cele două parcări.
La această dată sunt aprobate:
- studiul de prefezabilitate aprobat prin H.C.L. nr. 421/26.11.2021 aferent obiectivului de investiții "Amenajare piață urbană Gara Constanța - prin amenajare Parcare acoperita Autobuze și Autocare cu stații de încărcare și peron călători, amenajare parcare autoturisme, amenajare zona acces, amenajare zone de promenadă pietonală, reamenajare și extindere zonă pasaj pietonal subteran, amenajare peisagistică parțială Parc Gară, Construire parcare supraetajata construire centru comercial de tip strip mall;
- Planul Urbanistic Zonal - „Amenajare piață Urbană Gara Constanța" aprobat prin nr. 316 din 31.07.2023.
Mai multe clădiri din zonă, cu caracter provizoriu și temporar, vor fi demolate
Prin prezentul studiu se demareaza procesul de transformare a zonei prin amenajarea coerentă a spațiului urban ce deservește populația municipiului Constanța. În cadrul obiectivului de investiții se propune demolarea clădirilor cu caracter provizoriu și temporar existente, reamenajarea zonei urbane pietonale și carosabile, precum și amenajarea unei zone din Parcul GSM pentru a realiza o Piață Urbană a Gării Constanța care să beneficieze de o identitate arhitecturală funcțională.
Proiectul propune crearea de facilități de circulație și transport urban, organizarea funcțională estetică a spațiilor pietonale în raport cu spațiile de circulație și în raport cu spațiile verzi, crearea de stații de autobuze și autocare dotate cu echipamente de ultima generație pentru încărcarea autovehiculelor electrice de transport urban, cu peroane și zone de așteptare acoperite și/ sau umbrite pentru populația ce utilizează sistemele de transport în comun, crearea de zone amenajate pentru parcarea autoturismelor pentru căIători/ navetiști sau transportatori, cu posibilitatea parării pe perioade lungi atât în parcarea amenajată la sol, cât și în parcarea supraetajată, crearea de zone de așteptare relaxare, de corner și de circulație pietonală, loisir și nu în ultimul rând crearea unei imagini reprezentative pentru fatada clădirii de interes municipal, Gara Constanța, prin intervenții minore din punct de vedere constructiv, dar majore din punct de vedere stilistic architectural.
Proiectul susține dezvoltarea infrastructurii urbane
Prin realizarea - Piața urbană Gara Constanța și organizare de șantier - invesiție realzată etapizat - se dorește soluționarea concomitentă a urmatoarelor:
- Crearea unei alternative viabile pentru parcajele din zonă;
- îmbunatățirea factorilor de mediu, prin reducerea gradului de poluare în localitate prin protejarea conservarea habitatului existent;
- Crearea de spații de recreere petrecere a timpului liber.
Oblectivul general al proiectului vizează reconversia funcțională a terenurilor și suprafețelor degradate în scopul revitalizării mediului urban al Municipilui Constanța creșterea oportunităților de petrecere a timpului liber pentru locuitorii municipiului și pentru turiști.
Investiția reprezintă una din oportunitățile de revitalizare a peisajului urban din zonă și face parte din obiectivele prioritare de dezvoltare.
Prin realizarea investiției se va asigura condiția tehnică în conformitate cu normativele privind siguranța circulației autovehiculelor și a pietonilor. Totodată acest proiect susține dezvoltarea infrastructurii urbane reprezentând creșterea calității suprafețelor verzi la nivelul orașului prin amenajarea peisagistică din Municiplul Constanța.
Obiectivele specifice ale proiectului sunt:
- Creșterea intermodalității transportului public din municipiul Constanța.
- Fluidizarea traficului.
- Crearea unui nou reper urban prin structura de acoperire a terminalului de autobuze.
- Îmbunătățirea imaginii punctulul de reper clădirea Gară Constanța.
- Îmunătățitrea imaginii urbane în arealul studiat.
- Dotarea arealului Pieței Gării cu servicii modene și spații adecvate de comercializare mărfuri, alimentație publică, etc.
- Sistematizarea rațională a punctului terminus Gară Constanța - pas important în dezvoltarea și adoptarea transportului public de către un număr cât mai mare de utilizatori,
- Reducerea impactului poluării generate de transportul rutier,
- Dezvoltarea fondurilor fixe în proprietate publică cu impact direct asupra calității imaginii urbane și a calităii experienței spațiului public urban pentru locuitorii și turiștii din Constanța,
- Creșterea eficienței energetice și a utilizării de resurse regenerabile de energie la nivelul infrastructurii publice a municipiului Constanța,
- Dezvoltarea infrastructurii Park-and-ride la nivelul municipiului Constanța,
- îmbunătățirea experienței pietonale în arealul studiat și zonele afectate,
- Cadru favorabil pentru dezvoltarea mijloacelor alternative de transport,
- Creșterea accesibilității pentru persoanele cu dizabilități în spațiile publice din Piața Gara Constanța.
- Realizarea unei legături facile între Plata Gării și Parcul Gării,
- Îmbunătățirea spațiului public pietonal.
Durata estimată de către proiectant privind lucrările de execuție a obiectivului de investiții este de 36 luni calendaristice, dintre care 28 luni pentru execuția lucrărilor de construcții și instalații și 8 luni pentu elaborarea documentațiilor proiectului tehnic și obținerea autorizației de construire.
iniţiator: primar Vergil Chiţac
-avize Comisiile de specialitate nr. 1, nr. 3 şi nr. 5
-avize Comisiile de specialitate nr. 1, nr. 3 şi nr. 5
-avize Comisiile de specialitate nr. 1, nr. 4 şi nr. 5
- avize Comisiile de specialitate nr. 1, nr. 3 şi nr. 5
- avize Comisiile de specialitate nr. 1, nr. 3 şi nr. 5
- avize Comisiile de specialitate nr. 3 şi nr. 5
- avize Comisiile de specialitate nr. 3 şi nr. 5
- avize Comisiile de specialitate nr. 3 şi nr. 5
- aviz Comisia de specialitate nr. 1
-avize Comisiile de specialitate nr. 1 și nr. 3
-avize Comisiile de specialitate nr. 3 și nr. 5
- avize Comisiile de specialitate nr. 1 şi nr. 5
- avize Comisiile de specialitate nr. 1 şi nr. 5
- avize Comisiile de specialitate nr. 1 şi nr. 5
- avize Comisiile de specialitate nr. 1 şi nr. 5
- avize Comisiile de specialitate nr. 1, nr. 3 şi nr. 5
În prezent sediul DNA Constanța este pe strada Ion Corvin, nr. 7, din municipiul Constanța.
iniţiator: primar Vergil Chiţac
- avize Comisiile de specialitate nr. 1 şi nr. 5
- avize Comisiile de specialitate nr. 1 şi nr. 5
- avize Comisiile de specialitate nr. 1, nr. 2, nr. 3 şi nr. 5
- avize Comisiile de specialitate nr. 1, nr. 3 și nr. 5
Despre proiect
Planului Urbanistic Zonal înregistrat sub nr. 52723/12.03.2024 s-a aflat în consultare pentru o perioadă de 25 zile (12.03.2024 - 06.04.2024) iar cetăţenii au fost invitaţi să dezbată propunerea solicitantului.
Prin documentația urbanistică, se propune împărțirea zonei studiate în trei zone de regIementare: ZRLS – subzona locuințelor colective înalte cu P+8 – 10 niveluri, situate în ansambluri preponderent rezidențiale, ZR12a1 – locuințe individuale cu maxim 18 metri înălțime, situate în afara perimetrelor de protecție și ZMa – zona mixtă situată în interiorul perimetrelor de protecție, aceasta fiind zona propusă pentru viitoarea construcție.
Noile construcții propuse de Cardiozone se vor racorda la rețelele de utilități existente în zona de studiu, fără incomodarea circulației publice ori a accesului la terenurile din apropiere iar locurile de parcare necesare obiectivelor propuse vor fi asigurate în limita proprietății, fără afectarea domeniului public ori a proprietăților învecinate. Pe teren vor fi amenajate 31 de locuri de parcare, se arată în PUZ.
Au fost emise 17 notificări către proprietarii din zona de studiu, persoane fizice, juridice/asociație de proprietari bloc limitrof.
La dezbaterea publică programată în data de 28.03.2024, au fost prezenți: reprezentant Direcţia Generală Urbanism și Patrimoniu; reprezentant elaborator SC Massstudio SRL, inițiatorii PUZ și 5 proprietari din zona de studiu, confrom Procesului verbal de ședință nr. 67082/28.03.2024.
Pe parcursul derulării procesului de informare şi consultare publică au fost transmise observații, formulate de proprietari din zona de studiu,
formulate de Asociația de proprietari nr. 697, constituită la nivelul blocului LE42 prin care au transmis dezacordul față de construirea unui nou imobil într-o zonă deja foarte aglomerată, lipsită de parcări, spații verzi și locuri de joacă.
Aceștia au menționat că în timpul programului de funcționare a clinicii deja existe, calea de acces în parcarea rezidențială cât și calea de acces pietonală, sunt blocate de autoturismele clienților/angajaților clinicii, neexistând locuri de parcare amenajate pe domeniul public pentru clinică, așa cum sunt menționate în avizul de oportunitate. Totodată, aceștia au susținut că studiul de circulație întocmit în anul 2023 nu este actualizat iar rețeaua de utilități publice (canalizare) a blocului LE42 trece pe terenul aferent imobilului propus, iar în documentația PUZ nu se menționează mutarea canalizării.
Reprezentanții Asociații de proprietari nr. 697 consideră că prin propunerea PUZ se va interveni major și se va sparge conformarea zonei, predominat front la strada alcătuit din locuințe (P+E), imobilul propus având un volum mult mai mare față de restul propunerilor.
Un alt locuitor din zonă a transmis la rândul său dezacordul față de propunerile PUZ pentru zona de studio, deoarece distanța mică fața de blocul învecinat în care locuiește petentul și noul imobil propus, va afecta securitatea la incendiu și însorirea locuințelor, locurile de parcare existente la subsolul policlinicii sunt folosite ca loc de depozitare, nefiind date niciodată în folosința clienților/ angajaților, care parchează pe locurile riveranilor, zona de reședință este deja supraaglomerată prin dispariția locurilor de parcare de pe bd. Al. Lăpușneanu iar o noua propunere va strica echilibrul zonei, în raport cu restul construcțiilor cu regim de înălțime (P+E), dar și faptul că deja cartierul este sufocat de blocuri și nu există spații verzi.
De asemenea , au fost primit și observații din partea mai multor personae fizice care sunt de acord și susțin aprobarea prezentului PUZ.
Aceștia apreciază că propunerea va contribui la dezvoltarea zonei și la îmbunătățirea calității vieții locuitorilor. Totodată se precizează într-una dintre adrese faptul că „extinderea clinicii medicale existente va contribui la îmbunătățirea infrastructurii sanitare din zonă, reducând semnificativ efortul de a parcurge distanțe mari către alte facilități medicale, oferind un avantaj locative pentru locuitorii blocurilor învecinate” sau că „mărirea semnificativă a spațiului de parcare cu 30- 31 locuri noi va contribui la creșterea calității vizitei la clinică, la scăderea presiunii pe locurile de parcare amenajate de primărie și la sistematizarea traficul din zonă”.
Prin răspusurile formulate, elaboratorul PUZ a menționat următoarele: referitor la locurile de parcare necesare noului imobil, acestea se vor propune în interiorul parcelelor nu pe stradă, iar necesarul de locuri de parcare se va stabili la faza autorizației de construire, conform Avizului de circulații nr. 0007116 din 23.10.2023; se propune suplimentarea cu 3 locuri de parcare publice, ajungând la un total de 37 locuri raportat la zona de studiu, iar pentru parcela ce a generat PUZ cât și pentru clinica existentă, pentru o mai buna funcționare a circulațiilor, se propun 31 locuri de parcare inclusiv pe parcela NC 215954, aflată în proprietatea benficiarului; răspunsul elaboratorului către petenți este însoțit de un plan cu amplasarea locurilor de parcare; domeniul public nu va avea de suferit, atât angajații cât și pacienții vor parca pe locuri special amenajate, proprietățile private din zonă nu vor identifica disconfort, pentru că toate vehiculele care vin pentru această funcțiune vor avea un loc special de staționat și nu se vor mai identifica pe domeniul public; referitor la tipologia țesutului urban „locuințe amplasate la stradă și pe limita de proprietate, parcelele lungi și înguste” documentația PUZ nu va schimba regulile de amplasare ori să condiționeze forma și dimensiunea acestora iar documentația PUZ iși propune să nu afecteze vecinătățile, fiind respectate prevederile Ordinului Ministerului Sanătății nr. 119/04.02.2014 privind mediul de viață al Populației, respectiv „Însorirea”. Totodată, se precizează din partea elaboratorului faptul că volumul noului imobil este studiat să producă un disconfort minim, integrarea lui în țesut să fie omogenă în raport cu vecinătățile; regimul de înălțime admis în cazul parcelei care face obiectul documenției nu va depăsi regimul de înălțime maxim admis în zona, P+5 Hmax=21 metri iar referitor la lipsa locurilor de joacă, pentru funcțiunea propusă această mențiune nu face obiectul PUZ-ului, locurile de joacă trebuie integrate în cadrul zonelor de locuire collective, în timp ce, spațiile verzi vor fi asigurate conform HCJ nr. 152/ 22.05.2013, iar locurile de parcare vor fi asigurate conform HCL nr. 113/2017.
Despre Cardiozone Med SRL
Societatea Cardiozone Med SRL a fost înființată în data de 28 martie 2016, având sediul pe Bulevardul Alexandru Lăpușneanu numărul 94A din municipiul Constanța.
Obiectul de activitate al firmei este de „Activități de asistență medicală specializată“.
Administratori și asociați sunt Marian și Adriana Drăgan, fiecare cu câte 50% din capitalul social.
Cifra de afaceri raportată pentru anul 2022 a fost de 1.767.212 lei, datoriile de 883.474 de lei, cu șase angajați.
iniţiator: primar Vergil Chiţac
- aviz Comisia de specialitate nr. 2
Zona studiată în suprafață de 90.806,30 mp.
Inițiatorul este societatea Poliplast Conf SRL.
Proiectul se referă la aprobarea modificării unor planșe anexă la HCL nr. 261/2014, după cum urmează: Plan situație existentă Plan situație reglementări aprobat PUG Plan situație – reglementări Plan situație regim juridic al terenurilor și criculația lor
Modificarea HCL nr. 261/2014 se face în sensul reprezentării corecte a limitelor zonei de reglementare ZRL2a – subzona locuințe individuale și colective mici, cu maxim 2 nivele situate în afara perimetrelor de protecție -, așa cum a fost ea prevăzută în Planul urbanistic general al municipiului Constanța.
Raportul Direcției Generale Urbanism și Patrimoniu
Conform raportului 118355/17.06.2024 întocmit de Direcția Generală Urbanism și Patrimoniu din cadrul primăriei, au fost consemnate următoarele: Potrivit reprezentării din Planul urbanistic general al municipiului Constanța, zona de reglementare ZRL2a cuprindea 2 loturi cu acces din bd. 1 Mai Potrivit reprezentării din planșa plan de situație – reglementări, parte din documentația anexă la HCL nr. 261/2014, zona de reglementare propusă ZRL2a are o suprafață extinsă spre sud, fără a respecta prevederea PUG ori planul cadastral (vizat spre neschimbare de Direcția patrimoniu din cadrul primăriei) folosit ca suport pentru elaborarea PUZ aprobat prin HCL nr. 261/2014
Planșele care fac parte din documentația PUZ aprobată prin HCL nr. 261/2014 în care este reprezentată incorect limita zonei de reglementare ZRL2a sunt: Plan situație existentă Plan situație reglementări aprobat PUG Plan situație reglementări Plan situație regim juridic al terenurilor și circulația lor
Cele patru planșe au fost corectate și constituie documente anexă la prezentul proiect de hotărâre.
Raportul de consultare publică
Proiectul aflat pe masa consilierilor locali a fost postat și a putut fi consultat pe site-ul oficial la adresa www.primaria-constanta.ro, la secțiunea „De intreres public – Transparență decizională pe Legea 52/2003”, începând cu data de 11.04.2024.
Documentele postate, care au putut fi consultateau fost următoarele: Proiectul de hotărâre Referatul de aprobare Raportul Direcției generală urbanism și patrimoniu
În perioada 11.04.2024 – 13.05.2024 în care PHCL a fost în consultare publică nu au fost înregistrate propuneri, sugestii sau opinii privind proiectul de hotărâre.
Despre Poliplast Conf SRL
Datele de pe termene.ro arată că firma a fost fondată în anul 2011, are sediul în Constanța, pe strada Maramureș nr. 71 și obiectul de activitate este „fabricarea materialelor plastice în forme primare”.
În ultimul an, Poliplast Conf SRL a avut o pierdere de 61.817 lei și un angajat.
Mușu A. Gheorghe este atât asociat, cât și administrator în societate.
iniţiator: primar Vergil Chiţac
- avize Comisiile de specialitate nr. 2
- avize Comisiile de specialitate nr. 2
Terenul pentru care s-a inițiat PUZ-ul, situat în intravilanul municipiului Constanța, bd. Aurel Vlaicu nr. 186, în suprafață totală de 25.724 mp (conform actelor de proprietate) și 24.981 mp (conform măsurătorilor cadastrale) este proprietatea societății Comtrans SA.
Terenul este format din 5 loturi, după cum urmează: Lot 2 – teren în suprafață de 23.342 mp (conform actelor de proprietate) și 22.599 mp (conform măsurătorilor cadastrale) Terenul în suprafașă indiviză de 823,97 mp care face parte din lot 3 – teren în suprafață totală de 1.646 mp (conform actelor de proprietate și măsurătorilor cadastrale). Restul teren în suprafață indiviză de 822,03 mp aparține societății Contexin SA Lot 4 – teren în suprafață de 220 mp (conform actelor de proprietate și măsurătorilor cadastrale) Lot 5 – teren în suprafață de 360 mp (conform actelor de proprietate și măsurătorilor cadastrale) Lot 6 – teren în suprafață de 156 mp (conform actelor de propietate și măsurătorilor cadastrale)
Valabilitatea planului urbanistic zonal este de 3 ani de la data aprobării prezentei hotărâri.
Comtrans SA a solicitat avizarea documentației de urbanism
Comtrans SA a solicitat avizarea documentației de urbanism Plan urbanistic zonal pentru teritoriul delimitat de bd. Aurel Vlaicu, str. Filimon, str. Verde și limite cadastrale în toamna lui 2023, conform solicitării nr. 201391/18.10.2023, înregistrate la Primăria Constanța.
Direcția Generală Urbanism și Patrimoniu - Compartimentul Planificare Urbană din cadrul primăriei a consemnat că terenul situat pe bd. Aurel Vlaicu nr. 186 se află în UTR 16, fiind reglementat urbanistic de două zone de reglementare: ZRE2 – subzona echipamentelor publice la nivel de cartier și complex rezidențial propuse în zone de extindere sau dezvoltări noi și ZRL2c – subzona locuințelor cu maxim P+2 niveluri aflate în noile extinderi.
Iată prevederile RLU aferent PUG pentru ZRE2: Utilizări admise – echipamente publice la nivel rezidențial și de cartier: creșe, grădinițe, școli primare și gimnaziale, licee, dispensare urbane și dispensare policlinice, biblioteci de cartier, alte tipuri de noi echipamente publice Utilizări admise cu condiționări – se vor respecta normele de asigurare a bunei funcționări specifice fiecărui tip de echipament; la dispensarele, creșele și grădinițele situate la parterul blocurilor de locuit se va asigura un acces direct, separat de cel al locatarilor; pentru creșele și grădinițele situate la parterul blocurilor de locuit se va prevedea o suprafață de minim 100 mp, în utilizare exclusivă, îngrădită și amenajată conform necesităților Utilizări interzise – se interzice utilizarea parțială a terenului și clădirilor echipamentelor publice în alte scopuri decât cele specifice funcțiunii respective cu excepția școlilor care sunt sedii de circumscripții electorale Circulații și accese – toate echipamentele publice vor avea asigurat un acces carosabil direct dintr-o circulație publică; accesul pietonal va fi asigurat obligatoriu din spațiul de circulație special amenajat și va fi dimensionat astfel încât să satisfacă nevoile de circulație ale funcțiunilor proiectate Staționarea autovehiculelor – echipamentele publice vor avea asigurate parcaje conform normelor în spații rezervate din terenul propriu, situate adiacent circulațiilor publice; locurile de parcare se dimensionează conform normelor specifice și se dispun în construcții supra/subterane sau în parcaje amenajate la sol care vor fi plantate cu minim un arbore la patru locuri de parcare și vor fi înconjurate cu gard viu de 0.80 – 1.20 metri înălțime Condiții de echipare edilitară – toate echipamentele publice vor fi racordate la rețelele publice de echipare edilitară Spații libere și spații plantate – conform normelor în vigoare; sapațiul liber dintre clădire și aliniament va fi tratat peisagistic și plantat în proporție de minim 40% cu arbori; parcajele amenajate la sol care vor fi planatate cu minim un arbore la patru locuri de parcare și vor fi înconjurate cu gard viu de 0.80 – 1.20 metri înălțime
Iată prevederile RLU aferent PUG pentru ZRL2a: Utilizări admise: locuințe individuale cu maxim P+2 niveluri în regim de construcție înșiruit, cuplat sau izolat; funcțiuni complementare locuirii: parcare/garare, comerț cu amănuntul, depozitare produse fără nocivitate, birouri pentru exercitarea de profesiuni liberale (avocatură, arhitectură, medicină etc.) în limita a maxim 25% din AC Utilizări admise cu condiționări: se admite mansardarea clădirilor, cu luarea în calculul coeficientului de utilizare a terenului a unei suprafețe desfășurate pentru nivelul mansardei de maxim 60% din aria unui nivel curent; autorizarea locuințelor și a altor funcțiuni complementare în ariile de extindereeste condiționată de existența unui PUZ aprobat conform legii Utilizări interzise: funcțiuni complementare locurii, dacă depășesc 25% din AC, generează un trafic important de persoane și mărfuri, au program prelungit după orele 22:00 și/sau produc poluare; activități productive poluante, cu risc tehnologic sau incomode pentru traficul generat (peste 5 autovehicule mici pe zi sau transport greu), prin utilizarea incintei pentru depozitare și producție, pentru deșeurile produse ori prin programul de activitate; anexe pentru creșterea animalelor pentru producție și subzistență; depozitare en gros; depozitări de materiale refolosibile și platforme de precolectare a deșeurilor urbane; depozitarea pentru vânzare a unor cantități mari de substanțe inflamabile sau toxice; activități productive care utilizează pentru depozitare și producție terenul vizibil din circulațiile publice; autobaze, stații de întreținere și spălătorii auto; orice lucrări de terasamentcare pot să provoace scurgerea apelor pe parcelel vecine sau care împiedică evacuarea și colectarea rapidă a apelor meteorice. Se introduce interdicție temporară de construcție în zonele de lărgire a infrastructurii rutiere sau de realizare a unor viitoare obiective de utilitate publică, inclusiv perdele de protecție precum și în zonele propuse pentru extinderi până la aprobarea PUZ; în zonele de protecție a infrastrcturii feroviare și rutiere construcțiile, extinderile și amenajările noi vor fi autorizate în urma PUZ cu regulament aferent. Condiții de echipare edilitară: toate clădirile vor fi racordate la rețelele tehnico – edilitare publice; la clădirile dispuse pe aliniament racordarea burlanelor la canalizarea pluvială va fi făcută pe sub trotuare pentru a se evita producerea gheții, se va asigura în mod special evacuarea rapidă și captarea apelor meteorice în rețeaua de canalizare; toate noile branșamente pentru electricitate și telefonie vor fi realizate îngropat; se interzice dispunerea antenelor TV – satelit în locuri vizibile din circulațiile publice și se recomandă evitarea dispunerii vizibile a cablurilor CATV Circulații și accese: parcela va avea asigurat un acces carosabil și pietonal dintr-o circulație publică în mod direct sau prin drept de trecere legal obținut prin una din proprietățile învecinate de minim 3m lățime; accesele vor fi de regulă amplasate către limitele laterale ale parcelei; de regulă se va autoriza un singur acces carosabil pe parcelă Staționarea autovehiculelor: staționarea autovehiculelor se admite numai în interiorul parcelei, deci în afara circulațiilor publice; spațiul de parcare/garare va fi asigurat conform HGR 525/1996, Anexa 5 Spații libere și spații plantate: spațiile libere vizibile din circulațiile publice vor fi tratate ca grădini de fațadă; pe fiecare parcelă este obligatorie amenajarea unor spații plantate cu rol decorativ și de protecție de minim 10% din total suprafață teren (ST); spațiile neconstruite și neocupate de aceste trotuare de garda vor fi înierbate și plantate cu un arbore la fiecare 100 mp; se recomandă ca pentru îmbunătățirea microclimatului și pentru protecția construcției să se evite impermeabilizarea terenului peste minimum necesar pentru alei și accese
În proiectul de hotărâre se menționează că etapa de consultare cu publicul s-a finalizat cu emiterea Raportului informării și consultării publicului nr. 55228/14.03.2024.
Despre Comtrans SA
Conform termene.ro, platformă consultată duminică, 23 iunie 2024, Comtrans SA are sediul în Constanța, pe bulevardul Aurel Vlaicu nr. 186, se ocupă cu închirierea șu subînchirierea bunurilor imobiliare proprii sau închiritate și funcționează din anul 1993.
În ultimul an, firma a înregistrat o cifră de afaceri de peste 1,9 milioane de lei, un profit de peste 240.000 de lei și patru angajați.
Acționarul majoritar al firmei este Rimar Trade SRL, cu peste 90% din acțiuni deținute, iar restul se împart între persoane fizice și persoane juridice.
Administratorul este Marin Trandafir.
După cum se arată în RECOM, Marin Trandafir mai apare în: Contexin SA, Euromar Color SRL (întrerupere temporară de activitate), Guangxia International Construction Industry SRL (radiată), La Scoica Magic Foto SRL (radiată), Marin Marin Imobiliare SRL, Rimar Trade SRL, Rosa Aline SRL, Tim Pro Invest SRL, Trans Truck SRL, Truck & Bus SRL și Verena SRL.
iniţiator: primar Vergil Chiţac
- aviz Comisia de specialitate nr. 2
- avize Comisiile de specialitate nr. 1 şi nr. 4
iniţiator: primar Vergil Chiţac
- aviz Comisia de specialitate nr. 5
Proiect ordine de zi suplimentară:
- avize Comisiile de specialitate nr. 4 şi nr. 5
- avize Comisiile de specialitate nr. 3 şi nr. 5
Citește și:
Consiliul local al municipiului Constanţa convocat în ședință ordinară! Mai multe proiecte pe ordinea de zi (DOCUMENTE)
Ședința se va desfășura prin mijloace electronice, printr-o platformă online de videoconferință.
Președinte de ședință este consilierul PNL, Adriana Arghirescu.
Sunt prezenți 26 din cei 27 de consilieri locali municipali.
Primarul Vergil Chițac în calitate de inițiator a retras de pe ordinea de zi proiectele nr.15 și 24 pe lipsa unor avize sau neclarități privind calculul unor devize.
Proiectul ordinii de zi
- Ședința de CLM a început cu depunerea jurământului de către Dina Daniela supleant pe listele PNL Constanța. Dana Dina a ocupat poziția 19 pe listele PNL Constanța pentru Consiliul Local Municipal Constanța la alegerile locale din 2020. Dina îl înlocuiește în Consiliu Local Municipal pe Daniel Gigi Tatu, care a demisionat în aprilie a.c. din Partidul Național Liberal și s-a înscris în organizația județeană a PSD Constanța.
- Aprobarea procesului verbal al şedinţei ordinare a Consiliului local al municipiului Constanţa din data de 30.05.2024; - APROBAT cu 23 voturi „pentru"
- Proiect de hotărâre nr. 267/2024 privind aprobarea Raportului asupra activității de administrare desfășurată de Consiliul de administrație al societății Termocentrale Constanța S.R.L. pe semestrul II al anului 2023 și a Raportului anual al comitetului de nominalizare și remunerare privind remunerațiile și beneficiile administratorilor și directorilor societății Termocentrale Constanța S.R.L. pentru anul 2023; - APROBAT cu 25 voturi „pentru"
-avize Comisiile de specialitate nr. 1, nr. 3 şi nr. 5
- Proiect de hotărâre nr. 259/2024 pentru modificarea HCL nr. 68/2021 privind aprobarea documentaţiei tehnico–economice , faza de documentație de avizare a lucrărilor de intervenții aferente obiectivului de investiții ”Lucrări de intervenții și modernizare b-dul. Mamaia, pe sectorul cuprins între b-dul Tomis și str. Soveja/Zorelelor, municipiul Constanța”; - APROBAT cu 25 voturi „pentru"
-avize Comisiile de specialitate nr. 1, nr. 3 şi nr. 5
- Proiect de hotărâre nr. 260/2024 pentru modificarea HCL nr. 494/2022 privind aprobarea documentaţiei tehnico–economice, faza de documentație de avizare a lucrărilor de intervenții aferente obiectivului de investiții ”Lucrări de intervenții și modernizare a intersecției B-dului Mamaia cu B-dul Aurel Vlaicu, municipiul Constanța”; - APROBAT cu 25 voturi „pentru"
-avize Comisiile de specialitate nr. 1, nr. 3 şi nr. 5
- Proiect de hotărâre nr. 261/2024 privind aprobarea Studiului de fezabilitate și a indicatorilor tehnico – economici, pentru obiectivul de investiții “Amenajare PIAȚĂ URBANĂ GARA CONSTANȚA ȘI ORGANIZARE DE ȘANTIER – INVESTIȚIE REALIZATĂ ETAPIZAT”; - APROBAT cu 17 voturi „pentru" și 17 abțineri
Belu spune ca la dezbaterile publice organizate în legatură cu această investiție, persoanele care locuiesc în zonă și-au exprimat dezacordul în ceea ce privește amenajarea unei clădiri în zonă. Prin urmare, Belu întreabă reprezentantii municipalității care sunt intențiile cu privire la acea parcare privată? Directorul economic de la Confort Urban, Brândușa Mărgărit susține că proiectul are și o componentă de expropriere.
Proiectul are două scenarii: varianta maximală cu 2 parcări și varianta minimală fără cele două parcări.
La această dată sunt aprobate:
- studiul de prefezabilitate aprobat prin H.C.L. nr. 421/26.11.2021 aferent obiectivului de investiții "Amenajare piață urbană Gara Constanța - prin amenajare Parcare acoperita Autobuze și Autocare cu stații de încărcare și peron călători, amenajare parcare autoturisme, amenajare zona acces, amenajare zone de promenadă pietonală, reamenajare și extindere zonă pasaj pietonal subteran, amenajare peisagistică parțială Parc Gară, Construire parcare supraetajata construire centru comercial de tip strip mall;
- Planul Urbanistic Zonal - „Amenajare piață Urbană Gara Constanța" aprobat prin nr. 316 din 31.07.2023.
Mai multe clădiri din zonă, cu caracter provizoriu și temporar, vor fi demolate
Prin prezentul studiu se demareaza procesul de transformare a zonei prin amenajarea coerentă a spațiului urban ce deservește populația municipiului Constanța. În cadrul obiectivului de investiții se propune demolarea clădirilor cu caracter provizoriu și temporar existente, reamenajarea zonei urbane pietonale și carosabile, precum și amenajarea unei zone din Parcul GSM pentru a realiza o Piață Urbană a Gării Constanța care să beneficieze de o identitate arhitecturală funcțională.
Proiectul propune crearea de facilități de circulație și transport urban, organizarea funcțională estetică a spațiilor pietonale în raport cu spațiile de circulație și în raport cu spațiile verzi, crearea de stații de autobuze și autocare dotate cu echipamente de ultima generație pentru încărcarea autovehiculelor electrice de transport urban, cu peroane și zone de așteptare acoperite și/ sau umbrite pentru populația ce utilizează sistemele de transport în comun, crearea de zone amenajate pentru parcarea autoturismelor pentru căIători/ navetiști sau transportatori, cu posibilitatea parării pe perioade lungi atât în parcarea amenajată la sol, cât și în parcarea supraetajată, crearea de zone de așteptare relaxare, de corner și de circulație pietonală, loisir și nu în ultimul rând crearea unei imagini reprezentative pentru fatada clădirii de interes municipal, Gara Constanța, prin intervenții minore din punct de vedere constructiv, dar majore din punct de vedere stilistic architectural.
Proiectul susține dezvoltarea infrastructurii urbane
Prin realizarea - Piața urbană Gara Constanța și organizare de șantier - invesiție realzată etapizat - se dorește soluționarea concomitentă a urmatoarelor:
- Crearea unei alternative viabile pentru parcajele din zonă;
- îmbunatățirea factorilor de mediu, prin reducerea gradului de poluare în localitate prin protejarea conservarea habitatului existent;
- Crearea de spații de recreere petrecere a timpului liber.
Oblectivul general al proiectului vizează reconversia funcțională a terenurilor și suprafețelor degradate în scopul revitalizării mediului urban al Municipilui Constanța creșterea oportunităților de petrecere a timpului liber pentru locuitorii municipiului și pentru turiști.
Investiția reprezintă una din oportunitățile de revitalizare a peisajului urban din zonă și face parte din obiectivele prioritare de dezvoltare.
Prin realizarea investiției se va asigura condiția tehnică în conformitate cu normativele privind siguranța circulației autovehiculelor și a pietonilor. Totodată acest proiect susține dezvoltarea infrastructurii urbane reprezentând creșterea calității suprafețelor verzi la nivelul orașului prin amenajarea peisagistică din Municiplul Constanța.
Obiectivele specifice ale proiectului sunt:
- Creșterea intermodalității transportului public din municipiul Constanța.
- Fluidizarea traficului.
- Crearea unui nou reper urban prin structura de acoperire a terminalului de autobuze.
- Îmbunătățirea imaginii punctulul de reper clădirea Gară Constanța.
- Îmunătățitrea imaginii urbane în arealul studiat.
- Dotarea arealului Pieței Gării cu servicii modene și spații adecvate de comercializare mărfuri, alimentație publică, etc.
- Sistematizarea rațională a punctului terminus Gară Constanța - pas important în dezvoltarea și adoptarea transportului public de către un număr cât mai mare de utilizatori,
- Reducerea impactului poluării generate de transportul rutier,
- Dezvoltarea fondurilor fixe în proprietate publică cu impact direct asupra calității imaginii urbane și a calităii experienței spațiului public urban pentru locuitorii și turiștii din Constanța,
- Creșterea eficienței energetice și a utilizării de resurse regenerabile de energie la nivelul infrastructurii publice a municipiului Constanța,
- Dezvoltarea infrastructurii Park-and-ride la nivelul municipiului Constanța,
- îmbunătățirea experienței pietonale în arealul studiat și zonele afectate,
- Cadru favorabil pentru dezvoltarea mijloacelor alternative de transport,
- Creșterea accesibilității pentru persoanele cu dizabilități în spațiile publice din Piața Gara Constanța.
- Realizarea unei legături facile între Plata Gării și Parcul Gării,
- Îmbunătățirea spațiului public pietonal.
Durata estimată de către proiectant privind lucrările de execuție a obiectivului de investiții este de 36 luni calendaristice, dintre care 28 luni pentru execuția lucrărilor de construcții și instalații și 8 luni pentu elaborarea documentațiilor proiectului tehnic și obținerea autorizației de construire.
iniţiator: primar Vergil Chiţac
-avize Comisiile de specialitate nr. 1, nr. 3 şi nr. 5
- Proiect de hotărâre nr. 275/2024 privind aprobarea Raportului de activitate al Consiliului de administrație al societății Confort Urban S.R.L. pentru anul 2023 – semestrul II și a Raportului anual al comitetului de nominalizare și remunerare privind indemnizațiile și beneficiile acordate administratorilor și directorilor societății Confort Urban S.R.L. în anul 2023; - APROBAT cu 24 voturi „pentru"
-avize Comisiile de specialitate nr. 1, nr. 3 şi nr. 5
- Proiect de hotărâre nr. 263/2024 pentru modificarea HCL nr. 345/2023 privind aprobarea regulamentului de organizare și funcționare, normele financiare, organigrama, statul de funcții și grila de salarizare ale Clubului Sportiv Municipal Constanța, cu modificările și completările ulterioare; - APROBAT cu 25 voturi „pentru"
-avize Comisiile de specialitate nr. 1, nr. 4 şi nr. 5
- Proiect de hotărâre nr. 272/2024 privind aprobarea planului de administrare în integralitate cu ambele componente (managerială și de administrare) al societății CT BUS S.A.; - APROBAT cu 24 voturi „pentru"
- avize Comisiile de specialitate nr. 1, nr. 3 şi nr. 5
- Proiect de hotărâre nr. 264/2024 privind stabilirea nivelului chiriei pentru locuința socială în baza Legii nr. 114/1996, situată în municipiul Constanța, str. Zmeurei nr. 3, bl. 6, et.II, ap.19; - APROBAT cu 23 voturi „pentru"
- avize Comisiile de specialitate nr. 1, nr. 3 şi nr. 5
- Proiect de hotărâre nr. 256/2024 privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare al comisiei pentru analiza și repartizarea spațiilor cu altă destinație decât aceea de locuință aflate în proprietatea municipiului Constanța și în administrarea societății Administrația Fondului Imobiliar S.R.L., destinate închirierii fără licitație publică; - APROBAT cu 25 voturi „pentru"
- avize Comisiile de specialitate nr. 3 şi nr. 5
- Proiect de hotărâre nr. 257/2024 privind modificarea componenței Comisiei de fond locativ și repartizare a spațiilor de locuit aprobată prin HCL nr. 324/2015 privind stabilirea criteriilor de repartizare a spațiilor de locuit, cu modificările și completările ulterioare; - APROBAT cu 24 voturi „pentru". În Comisie a fost cooptată Dina Daniela, noul consilier care astăzi a depus jurământul
- avize Comisiile de specialitate nr. 3 şi nr. 5
- Proiect de hotărâre nr. 258/2024 privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare al comisiei pentru analiza și repartizarea locuințelor din fondul locativ de stat destinate închirierii; - APROBAT cu 25 voturi „pentru"
- avize Comisiile de specialitate nr. 3 şi nr. 5
- Proiect de hotărâre nr. 269/2024 privind aprobarea studiului de fezabilitate și a principalilor indicatori tehnico-economici pentru obiectivul de investiții „Pasaj rutier denivelat la intersecția bulevardului Tomis cu bulevardul Aurel Vlaicu”; - APROBAT cu 23 voturi „pentru"
- aviz Comisia de specialitate nr. 1
- Proiect de hotărâre nr. 270/2024 privind aprobarea devizului general actualizat în etapa Proiect tehnic pentru obiectivul de investiții „Amenajare locuri de joacă noi – 6 locații”; - RETRAS de pe ordinea de zi
-avize Comisiile de specialitate nr. 1 și nr. 3
- Proiect de hotărâre nr. 271/2024 privind aprobarea planului de acțiuni/lucrărilor de interes local în vederea repartizării orelor de muncă beneficiarilor Legii nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune, cu modificările și completările ulterioare, pentru anul 2024; - APROBAT cu 25 voturi „pentru"
-avize Comisiile de specialitate nr. 3 și nr. 5
- Proiect de hotărâre nr. 262/2024 privind preluarea în domeniul privat al municipiului Constanța a unor imobile – terenuri, situate în municipiul Constanța; - APROBAT cu 23 voturi „pentru"
- avize Comisiile de specialitate nr. 1 şi nr. 5
- Proiect de hotărâre nr. 254/2024 privind alipirea imobilului – teren situat în municipiul Constanța, bd. 1 Decembrie 1918 nr. 4C, lot 1 și lot 2 și a imobilului-teren situat în municipiul Constanța, bd. Ferdinand nr. 100, lot 1, în vederea înscrierii în cartea funciară; - APROBAT cu 26 voturi „pentru"
- avize Comisiile de specialitate nr. 1 şi nr. 5
- Proiect de hotărâre nr. 265/2024 privind aprobarea sistării stării de indiviziune cu sultă pentru imobilul apartament nr. 1 identificat cu număr cadastral 203762-C1-U6, înscris în cartea funciară nr. 203762-C1-U6, situat în municipiul Constanța, bd. Tomis nr. 69, sc. A, et. 1, în favoarea numiților Istode Flavian-Gabriel, Istode Ana-Laura; - APROBAT cu 26 voturi „pentru"
- avize Comisiile de specialitate nr. 1 şi nr. 5
- Proiect de hotărâre nr. 255/2024 privind aprobarea sistării stării de indiviziune cu sultă pentru imobilul apartament nr. 23 identificat cu număr cadastral 201160-C1-U50, înscris în cartea funciară nr. 201160-C1-U50, situat în municipiul Constanța, str. Piața Ovidiu nr. 14, bl. B, sc. B, et. 2, în favoarea numitului Vincă Mihai Adrian; - APROBAT cu 22 voturi „pentru"
- avize Comisiile de specialitate nr. 1 şi nr. 5
- Proiect de hotărâre nr. 273/2024 pentru modificarea HCL nr. 63/2013 privind aprobarea Contractului de delegare a gestiunii serviciilor publice de administrare a domeniului public şi privat de interes local din municipiul Constanţa; - APROBAT cu 25 voturi „pentru"
- avize Comisiile de specialitate nr. 1, nr. 3 şi nr. 5
- Proiect de hotărâre nr. 268/2024 pentru modificarea HCL nr. 197/2024 privind trecerea imobilului – teren în suprafață de 933 mp situat în municipiul Constanța, strada Griviței nr. 44, din domeniul privat al municipiului Constanța în domeniul privat al statului în vederea constituirii unui drept de administrare în favoarea Direcției Naționale Anticorupție, Serviciul Teritorial Constanța; - APROBAT cu 23 voturi „pentru"
În prezent sediul DNA Constanța este pe strada Ion Corvin, nr. 7, din municipiul Constanța.
iniţiator: primar Vergil Chiţac
- avize Comisiile de specialitate nr. 1 şi nr. 5
- Proiect de hotărâre nr. 274/2024 privind atestarea apartenenței la domeniul privat al municipiului Constanța a unor imobile situate în municipiul Constanța; - APROBAT cu 22 voturi „pentru"
- avize Comisiile de specialitate nr. 1 şi nr. 5
- Proiect de hotărâre nr. 276/2024 pentru modificarea HCL nr. 105/2021 privind aprobarea Regulamentului local de publicitate la nivelul municipiului Constanța; - RETRAS, din cauza lipsei avizului de la Comisia de specialitate nr.2 - Comisia de organizare și dezvoltare urbanistică, realizarea lucrărilor publice, protecția mediului înconjurător, conservarea monumentelor istorice și de arhitectură,
- avize Comisiile de specialitate nr. 1, nr. 2, nr. 3 şi nr. 5
- Proiect de hotărâre nr. 253/2024 privind aprobarea Contractului de Modificare și Reafirmare a Contractului de Asistență pentru Proiect din data de 02 februarie 2011, astfel cum a fost modificat prin Actul Adițional nr. 1 din data de 30 aprilie 2015, astfel cum a fost modificat și reafirmat în data de 06 noiembrie 2018, și ulterior modificat și reafirmat în data de în data de 18 noiembrie 2022, încheiat între Județul Constanța, Municipiul Constanța, RAJA S.A. Constanța și Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare; - APROBAT cu 23 voturi „pentru"
- avize Comisiile de specialitate nr. 1, nr. 3 și nr. 5
- Proiect de hotărâre nr. 201/2024 privind aprobarea Planului urbanistic zonal pentru teritoriul delimitat de bd. Alexandru Lăpușneanu, str. Farului, str. Salcâmilor și limite cadastrale, inițiator Drăgan Marian; - APROBAT cu 16 voturi „pentru" și 8 „împotrivă"
Despre proiect
Planului Urbanistic Zonal înregistrat sub nr. 52723/12.03.2024 s-a aflat în consultare pentru o perioadă de 25 zile (12.03.2024 - 06.04.2024) iar cetăţenii au fost invitaţi să dezbată propunerea solicitantului.
Prin documentația urbanistică, se propune împărțirea zonei studiate în trei zone de regIementare: ZRLS – subzona locuințelor colective înalte cu P+8 – 10 niveluri, situate în ansambluri preponderent rezidențiale, ZR12a1 – locuințe individuale cu maxim 18 metri înălțime, situate în afara perimetrelor de protecție și ZMa – zona mixtă situată în interiorul perimetrelor de protecție, aceasta fiind zona propusă pentru viitoarea construcție.
Noile construcții propuse de Cardiozone se vor racorda la rețelele de utilități existente în zona de studiu, fără incomodarea circulației publice ori a accesului la terenurile din apropiere iar locurile de parcare necesare obiectivelor propuse vor fi asigurate în limita proprietății, fără afectarea domeniului public ori a proprietăților învecinate. Pe teren vor fi amenajate 31 de locuri de parcare, se arată în PUZ.
Au fost emise 17 notificări către proprietarii din zona de studiu, persoane fizice, juridice/asociație de proprietari bloc limitrof.
La dezbaterea publică programată în data de 28.03.2024, au fost prezenți: reprezentant Direcţia Generală Urbanism și Patrimoniu; reprezentant elaborator SC Massstudio SRL, inițiatorii PUZ și 5 proprietari din zona de studiu, confrom Procesului verbal de ședință nr. 67082/28.03.2024.
Pe parcursul derulării procesului de informare şi consultare publică au fost transmise observații, formulate de proprietari din zona de studiu,
formulate de Asociația de proprietari nr. 697, constituită la nivelul blocului LE42 prin care au transmis dezacordul față de construirea unui nou imobil într-o zonă deja foarte aglomerată, lipsită de parcări, spații verzi și locuri de joacă.
Aceștia au menționat că în timpul programului de funcționare a clinicii deja existe, calea de acces în parcarea rezidențială cât și calea de acces pietonală, sunt blocate de autoturismele clienților/angajaților clinicii, neexistând locuri de parcare amenajate pe domeniul public pentru clinică, așa cum sunt menționate în avizul de oportunitate. Totodată, aceștia au susținut că studiul de circulație întocmit în anul 2023 nu este actualizat iar rețeaua de utilități publice (canalizare) a blocului LE42 trece pe terenul aferent imobilului propus, iar în documentația PUZ nu se menționează mutarea canalizării.
Reprezentanții Asociații de proprietari nr. 697 consideră că prin propunerea PUZ se va interveni major și se va sparge conformarea zonei, predominat front la strada alcătuit din locuințe (P+E), imobilul propus având un volum mult mai mare față de restul propunerilor.
Un alt locuitor din zonă a transmis la rândul său dezacordul față de propunerile PUZ pentru zona de studio, deoarece distanța mică fața de blocul învecinat în care locuiește petentul și noul imobil propus, va afecta securitatea la incendiu și însorirea locuințelor, locurile de parcare existente la subsolul policlinicii sunt folosite ca loc de depozitare, nefiind date niciodată în folosința clienților/ angajaților, care parchează pe locurile riveranilor, zona de reședință este deja supraaglomerată prin dispariția locurilor de parcare de pe bd. Al. Lăpușneanu iar o noua propunere va strica echilibrul zonei, în raport cu restul construcțiilor cu regim de înălțime (P+E), dar și faptul că deja cartierul este sufocat de blocuri și nu există spații verzi.
De asemenea , au fost primit și observații din partea mai multor personae fizice care sunt de acord și susțin aprobarea prezentului PUZ.
Aceștia apreciază că propunerea va contribui la dezvoltarea zonei și la îmbunătățirea calității vieții locuitorilor. Totodată se precizează într-una dintre adrese faptul că „extinderea clinicii medicale existente va contribui la îmbunătățirea infrastructurii sanitare din zonă, reducând semnificativ efortul de a parcurge distanțe mari către alte facilități medicale, oferind un avantaj locative pentru locuitorii blocurilor învecinate” sau că „mărirea semnificativă a spațiului de parcare cu 30- 31 locuri noi va contribui la creșterea calității vizitei la clinică, la scăderea presiunii pe locurile de parcare amenajate de primărie și la sistematizarea traficul din zonă”.
Prin răspusurile formulate, elaboratorul PUZ a menționat următoarele: referitor la locurile de parcare necesare noului imobil, acestea se vor propune în interiorul parcelelor nu pe stradă, iar necesarul de locuri de parcare se va stabili la faza autorizației de construire, conform Avizului de circulații nr. 0007116 din 23.10.2023; se propune suplimentarea cu 3 locuri de parcare publice, ajungând la un total de 37 locuri raportat la zona de studiu, iar pentru parcela ce a generat PUZ cât și pentru clinica existentă, pentru o mai buna funcționare a circulațiilor, se propun 31 locuri de parcare inclusiv pe parcela NC 215954, aflată în proprietatea benficiarului; răspunsul elaboratorului către petenți este însoțit de un plan cu amplasarea locurilor de parcare; domeniul public nu va avea de suferit, atât angajații cât și pacienții vor parca pe locuri special amenajate, proprietățile private din zonă nu vor identifica disconfort, pentru că toate vehiculele care vin pentru această funcțiune vor avea un loc special de staționat și nu se vor mai identifica pe domeniul public; referitor la tipologia țesutului urban „locuințe amplasate la stradă și pe limita de proprietate, parcelele lungi și înguste” documentația PUZ nu va schimba regulile de amplasare ori să condiționeze forma și dimensiunea acestora iar documentația PUZ iși propune să nu afecteze vecinătățile, fiind respectate prevederile Ordinului Ministerului Sanătății nr. 119/04.02.2014 privind mediul de viață al Populației, respectiv „Însorirea”. Totodată, se precizează din partea elaboratorului faptul că volumul noului imobil este studiat să producă un disconfort minim, integrarea lui în țesut să fie omogenă în raport cu vecinătățile; regimul de înălțime admis în cazul parcelei care face obiectul documenției nu va depăsi regimul de înălțime maxim admis în zona, P+5 Hmax=21 metri iar referitor la lipsa locurilor de joacă, pentru funcțiunea propusă această mențiune nu face obiectul PUZ-ului, locurile de joacă trebuie integrate în cadrul zonelor de locuire collective, în timp ce, spațiile verzi vor fi asigurate conform HCJ nr. 152/ 22.05.2013, iar locurile de parcare vor fi asigurate conform HCL nr. 113/2017.
Despre Cardiozone Med SRL
Societatea Cardiozone Med SRL a fost înființată în data de 28 martie 2016, având sediul pe Bulevardul Alexandru Lăpușneanu numărul 94A din municipiul Constanța.
Obiectul de activitate al firmei este de „Activități de asistență medicală specializată“.
Administratori și asociați sunt Marian și Adriana Drăgan, fiecare cu câte 50% din capitalul social.
Cifra de afaceri raportată pentru anul 2022 a fost de 1.767.212 lei, datoriile de 883.474 de lei, cu șase angajați.
iniţiator: primar Vergil Chiţac
- aviz Comisia de specialitate nr. 2
- Proiect de hotărâre nr. 250/2024 pentru modificarea HCL nr. 261/2014 privind aprobarea Planului Urbanistic Zonal – pentru zona delimitată de șoseaua Mangaliei la vest, bd. 1 Mai la est, str. Frigului la sud și str. dr. Marcovici la nord, zona studiată în suprafață de 90806,30mp, inițiator societatea Poliplast Conf SRL; - APROBAT cu 16 voturi „pentru", o abținere și 7 voturi „împotrivă"
Zona studiată în suprafață de 90.806,30 mp.
Inițiatorul este societatea Poliplast Conf SRL.
Proiectul se referă la aprobarea modificării unor planșe anexă la HCL nr. 261/2014, după cum urmează: Plan situație existentă Plan situație reglementări aprobat PUG Plan situație – reglementări Plan situație regim juridic al terenurilor și criculația lor
Modificarea HCL nr. 261/2014 se face în sensul reprezentării corecte a limitelor zonei de reglementare ZRL2a – subzona locuințe individuale și colective mici, cu maxim 2 nivele situate în afara perimetrelor de protecție -, așa cum a fost ea prevăzută în Planul urbanistic general al municipiului Constanța.
Raportul Direcției Generale Urbanism și Patrimoniu
Conform raportului 118355/17.06.2024 întocmit de Direcția Generală Urbanism și Patrimoniu din cadrul primăriei, au fost consemnate următoarele: Potrivit reprezentării din Planul urbanistic general al municipiului Constanța, zona de reglementare ZRL2a cuprindea 2 loturi cu acces din bd. 1 Mai Potrivit reprezentării din planșa plan de situație – reglementări, parte din documentația anexă la HCL nr. 261/2014, zona de reglementare propusă ZRL2a are o suprafață extinsă spre sud, fără a respecta prevederea PUG ori planul cadastral (vizat spre neschimbare de Direcția patrimoniu din cadrul primăriei) folosit ca suport pentru elaborarea PUZ aprobat prin HCL nr. 261/2014
Planșele care fac parte din documentația PUZ aprobată prin HCL nr. 261/2014 în care este reprezentată incorect limita zonei de reglementare ZRL2a sunt: Plan situație existentă Plan situație reglementări aprobat PUG Plan situație reglementări Plan situație regim juridic al terenurilor și circulația lor
Cele patru planșe au fost corectate și constituie documente anexă la prezentul proiect de hotărâre.
Raportul de consultare publică
Proiectul aflat pe masa consilierilor locali a fost postat și a putut fi consultat pe site-ul oficial la adresa www.primaria-constanta.ro, la secțiunea „De intreres public – Transparență decizională pe Legea 52/2003”, începând cu data de 11.04.2024.
Documentele postate, care au putut fi consultateau fost următoarele: Proiectul de hotărâre Referatul de aprobare Raportul Direcției generală urbanism și patrimoniu
În perioada 11.04.2024 – 13.05.2024 în care PHCL a fost în consultare publică nu au fost înregistrate propuneri, sugestii sau opinii privind proiectul de hotărâre.
Despre Poliplast Conf SRL
Datele de pe termene.ro arată că firma a fost fondată în anul 2011, are sediul în Constanța, pe strada Maramureș nr. 71 și obiectul de activitate este „fabricarea materialelor plastice în forme primare”.
În ultimul an, Poliplast Conf SRL a avut o pierdere de 61.817 lei și un angajat.
Mușu A. Gheorghe este atât asociat, cât și administrator în societate.
iniţiator: primar Vergil Chiţac
- avize Comisiile de specialitate nr. 2
- Proiect de hotărare nr. 251/2024 privind prelungirea valabilității planului urbanistic zonal aprobat prin HCL nr. 289/2019; - APROBAT cu 25 voturi „pentru"
- avize Comisiile de specialitate nr. 2
- Proiect de hotărâre nr. 266/2024 privind aprobarea Planului urbanistic zonal pentru teitoriul delimitat de bd. Aurel Vlaicu, str. Nicolae Filimon, str. Verde și limite cadastrale, inițiator societatea Comtrans SA; - APROBAT cu 23 voturi „pentru"
Terenul pentru care s-a inițiat PUZ-ul, situat în intravilanul municipiului Constanța, bd. Aurel Vlaicu nr. 186, în suprafață totală de 25.724 mp (conform actelor de proprietate) și 24.981 mp (conform măsurătorilor cadastrale) este proprietatea societății Comtrans SA.
Terenul este format din 5 loturi, după cum urmează: Lot 2 – teren în suprafață de 23.342 mp (conform actelor de proprietate) și 22.599 mp (conform măsurătorilor cadastrale) Terenul în suprafașă indiviză de 823,97 mp care face parte din lot 3 – teren în suprafață totală de 1.646 mp (conform actelor de proprietate și măsurătorilor cadastrale). Restul teren în suprafață indiviză de 822,03 mp aparține societății Contexin SA Lot 4 – teren în suprafață de 220 mp (conform actelor de proprietate și măsurătorilor cadastrale) Lot 5 – teren în suprafață de 360 mp (conform actelor de proprietate și măsurătorilor cadastrale) Lot 6 – teren în suprafață de 156 mp (conform actelor de propietate și măsurătorilor cadastrale)
Valabilitatea planului urbanistic zonal este de 3 ani de la data aprobării prezentei hotărâri.
Comtrans SA a solicitat avizarea documentației de urbanism
Comtrans SA a solicitat avizarea documentației de urbanism Plan urbanistic zonal pentru teritoriul delimitat de bd. Aurel Vlaicu, str. Filimon, str. Verde și limite cadastrale în toamna lui 2023, conform solicitării nr. 201391/18.10.2023, înregistrate la Primăria Constanța.
Direcția Generală Urbanism și Patrimoniu - Compartimentul Planificare Urbană din cadrul primăriei a consemnat că terenul situat pe bd. Aurel Vlaicu nr. 186 se află în UTR 16, fiind reglementat urbanistic de două zone de reglementare: ZRE2 – subzona echipamentelor publice la nivel de cartier și complex rezidențial propuse în zone de extindere sau dezvoltări noi și ZRL2c – subzona locuințelor cu maxim P+2 niveluri aflate în noile extinderi.
Iată prevederile RLU aferent PUG pentru ZRE2: Utilizări admise – echipamente publice la nivel rezidențial și de cartier: creșe, grădinițe, școli primare și gimnaziale, licee, dispensare urbane și dispensare policlinice, biblioteci de cartier, alte tipuri de noi echipamente publice Utilizări admise cu condiționări – se vor respecta normele de asigurare a bunei funcționări specifice fiecărui tip de echipament; la dispensarele, creșele și grădinițele situate la parterul blocurilor de locuit se va asigura un acces direct, separat de cel al locatarilor; pentru creșele și grădinițele situate la parterul blocurilor de locuit se va prevedea o suprafață de minim 100 mp, în utilizare exclusivă, îngrădită și amenajată conform necesităților Utilizări interzise – se interzice utilizarea parțială a terenului și clădirilor echipamentelor publice în alte scopuri decât cele specifice funcțiunii respective cu excepția școlilor care sunt sedii de circumscripții electorale Circulații și accese – toate echipamentele publice vor avea asigurat un acces carosabil direct dintr-o circulație publică; accesul pietonal va fi asigurat obligatoriu din spațiul de circulație special amenajat și va fi dimensionat astfel încât să satisfacă nevoile de circulație ale funcțiunilor proiectate Staționarea autovehiculelor – echipamentele publice vor avea asigurate parcaje conform normelor în spații rezervate din terenul propriu, situate adiacent circulațiilor publice; locurile de parcare se dimensionează conform normelor specifice și se dispun în construcții supra/subterane sau în parcaje amenajate la sol care vor fi plantate cu minim un arbore la patru locuri de parcare și vor fi înconjurate cu gard viu de 0.80 – 1.20 metri înălțime Condiții de echipare edilitară – toate echipamentele publice vor fi racordate la rețelele publice de echipare edilitară Spații libere și spații plantate – conform normelor în vigoare; sapațiul liber dintre clădire și aliniament va fi tratat peisagistic și plantat în proporție de minim 40% cu arbori; parcajele amenajate la sol care vor fi planatate cu minim un arbore la patru locuri de parcare și vor fi înconjurate cu gard viu de 0.80 – 1.20 metri înălțime
Iată prevederile RLU aferent PUG pentru ZRL2a: Utilizări admise: locuințe individuale cu maxim P+2 niveluri în regim de construcție înșiruit, cuplat sau izolat; funcțiuni complementare locuirii: parcare/garare, comerț cu amănuntul, depozitare produse fără nocivitate, birouri pentru exercitarea de profesiuni liberale (avocatură, arhitectură, medicină etc.) în limita a maxim 25% din AC Utilizări admise cu condiționări: se admite mansardarea clădirilor, cu luarea în calculul coeficientului de utilizare a terenului a unei suprafețe desfășurate pentru nivelul mansardei de maxim 60% din aria unui nivel curent; autorizarea locuințelor și a altor funcțiuni complementare în ariile de extindereeste condiționată de existența unui PUZ aprobat conform legii Utilizări interzise: funcțiuni complementare locurii, dacă depășesc 25% din AC, generează un trafic important de persoane și mărfuri, au program prelungit după orele 22:00 și/sau produc poluare; activități productive poluante, cu risc tehnologic sau incomode pentru traficul generat (peste 5 autovehicule mici pe zi sau transport greu), prin utilizarea incintei pentru depozitare și producție, pentru deșeurile produse ori prin programul de activitate; anexe pentru creșterea animalelor pentru producție și subzistență; depozitare en gros; depozitări de materiale refolosibile și platforme de precolectare a deșeurilor urbane; depozitarea pentru vânzare a unor cantități mari de substanțe inflamabile sau toxice; activități productive care utilizează pentru depozitare și producție terenul vizibil din circulațiile publice; autobaze, stații de întreținere și spălătorii auto; orice lucrări de terasamentcare pot să provoace scurgerea apelor pe parcelel vecine sau care împiedică evacuarea și colectarea rapidă a apelor meteorice. Se introduce interdicție temporară de construcție în zonele de lărgire a infrastructurii rutiere sau de realizare a unor viitoare obiective de utilitate publică, inclusiv perdele de protecție precum și în zonele propuse pentru extinderi până la aprobarea PUZ; în zonele de protecție a infrastrcturii feroviare și rutiere construcțiile, extinderile și amenajările noi vor fi autorizate în urma PUZ cu regulament aferent. Condiții de echipare edilitară: toate clădirile vor fi racordate la rețelele tehnico – edilitare publice; la clădirile dispuse pe aliniament racordarea burlanelor la canalizarea pluvială va fi făcută pe sub trotuare pentru a se evita producerea gheții, se va asigura în mod special evacuarea rapidă și captarea apelor meteorice în rețeaua de canalizare; toate noile branșamente pentru electricitate și telefonie vor fi realizate îngropat; se interzice dispunerea antenelor TV – satelit în locuri vizibile din circulațiile publice și se recomandă evitarea dispunerii vizibile a cablurilor CATV Circulații și accese: parcela va avea asigurat un acces carosabil și pietonal dintr-o circulație publică în mod direct sau prin drept de trecere legal obținut prin una din proprietățile învecinate de minim 3m lățime; accesele vor fi de regulă amplasate către limitele laterale ale parcelei; de regulă se va autoriza un singur acces carosabil pe parcelă Staționarea autovehiculelor: staționarea autovehiculelor se admite numai în interiorul parcelei, deci în afara circulațiilor publice; spațiul de parcare/garare va fi asigurat conform HGR 525/1996, Anexa 5 Spații libere și spații plantate: spațiile libere vizibile din circulațiile publice vor fi tratate ca grădini de fațadă; pe fiecare parcelă este obligatorie amenajarea unor spații plantate cu rol decorativ și de protecție de minim 10% din total suprafață teren (ST); spațiile neconstruite și neocupate de aceste trotuare de garda vor fi înierbate și plantate cu un arbore la fiecare 100 mp; se recomandă ca pentru îmbunătățirea microclimatului și pentru protecția construcției să se evite impermeabilizarea terenului peste minimum necesar pentru alei și accese
În proiectul de hotărâre se menționează că etapa de consultare cu publicul s-a finalizat cu emiterea Raportului informării și consultării publicului nr. 55228/14.03.2024.
Despre Comtrans SA
Conform termene.ro, platformă consultată duminică, 23 iunie 2024, Comtrans SA are sediul în Constanța, pe bulevardul Aurel Vlaicu nr. 186, se ocupă cu închirierea șu subînchirierea bunurilor imobiliare proprii sau închiritate și funcționează din anul 1993.
În ultimul an, firma a înregistrat o cifră de afaceri de peste 1,9 milioane de lei, un profit de peste 240.000 de lei și patru angajați.
Acționarul majoritar al firmei este Rimar Trade SRL, cu peste 90% din acțiuni deținute, iar restul se împart între persoane fizice și persoane juridice.
Administratorul este Marin Trandafir.
După cum se arată în RECOM, Marin Trandafir mai apare în: Contexin SA, Euromar Color SRL (întrerupere temporară de activitate), Guangxia International Construction Industry SRL (radiată), La Scoica Magic Foto SRL (radiată), Marin Marin Imobiliare SRL, Rimar Trade SRL, Rosa Aline SRL, Tim Pro Invest SRL, Trans Truck SRL, Truck & Bus SRL și Verena SRL.
iniţiator: primar Vergil Chiţac
- aviz Comisia de specialitate nr. 2
- Proiect de hotărâre nr. 277/2024 pentru modificarea HCL nr. 383/2020 privind constituirea comisiilor permanente de specialitate ale Consiliului local al municipiului Constanța, cu modificările și completările ulterioare; - APROBAT cu 24 voturi „pentru" - propunerea este consilierul local PNL, Daniela Dina.
- avize Comisiile de specialitate nr. 1 şi nr. 4
- Proiect de hotărâre nr. 252/2024 privind alegerea președintelui de ședință. - APROBAT cu 22 voturi „pentru" și 2 voturi „împotrivă"
iniţiator: primar Vergil Chiţac
- aviz Comisia de specialitate nr. 5
Proiect ordine de zi suplimentară:
- Proiect de hotărâre nr. 279/2024 pentru modificarea HCL nr. 3/2024 privind aprobarea organizării rețelei școlare a unităților de învățământ preuniversitar de stat și particular din municipiul Constanța pentru anul școlar 2024-2025, cu modificările și completările ulterioare; - APORBAT cu 23 voturi „pentru"
- avize Comisiile de specialitate nr. 4 şi nr. 5
- Proiect de hotărâre nr. 278/2024 privind aprobarea componentei integrale a planului de selecție pentru procedura de selecție a 5 membri în Consiliul de Administrație al societății Termocentrale Constanța SRL. - APROBAT cu 22 voturi „pentru"
- avize Comisiile de specialitate nr. 3 şi nr. 5
Citește și:
Consiliul local al municipiului Constanţa convocat în ședință ordinară! Mai multe proiecte pe ordinea de zi (DOCUMENTE)
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii