Supraetajarea Complexului Delfinul din Constanța la mâna consilierilor locali. Vecinii și-au exprimat dezacordul! (DOCUMENT)
Supraetajarea Complexului Delfinul din Constanța la mâna consilierilor locali. Vecinii și-au exprimat dezacordul!
20 Oct, 2024 13:26
ZIUA de Constanta
409
Marime text
Vineri, 25 octombrie 2024, ora 10.00, consilierii locali municipali se reunesc fizic în sala „Remus Opreanu” a Consiliului Județean Constanța pentru ultima ședință din mandatul 2020-2024.
Pe ordinea de zi se află și proiect de hotărâre nr. 468/2024 privind aprobarea Planului urbanistic zonal - Complex comercial Flămânda, str. Flămânda nr. 19A-19B, iniţiator Caraman Daniela.
Planul Urbanistic Zonal pentru modificarea reglementărilor urbanistice în vigoare pentru terenul identificat cu nr. cadastral 249573 - Str. Flămânda nr. 19A și 19B", inițiator Daniela Caraman s-a aflat în consultare publică.
În data de 11.07.2024 beneficiarul a demarat procedura informării și consultării publicului privind Planul Urbanistic Zonal, depunând anunţul de intenţie înregistrat cu nr. 134056/11.07.2024, privind elaborarea Planul Urbanistic Zonal însoțit de fotografii cu amplasarea panoului pe teren.
Anunțul de intenţie privind elaborarea Planul Urbanistic Zonal a fost postat pe pagina de internet a Primăriei Municipiului Constanța pentru o perioadă de 5 zile (11.07.2024-16.07.2024), conform solicitării nr. 134057/11.07.2024.
Beneficiarul a depus anunţul privind consultarea asupra propunerilor preliminare ale Planului Urbanistic Zonal înregistrat sub nr. 157270/14.08.2024, postat pe pagina de internet a Primăriei, conform solicitării nr. 157278/14.08.2024 pentru o perioadă de 25 zile (14.08.2024- 07.09.2024).
Au fost emise 14 notificări către proprietarii din zona de studiu.
La dezbaterea publică programată în data de 30.08.2024, au fost prezenți: reprezentant Direcţia Generală Urbanism și Patrimoniu; reprezentant elaborator SC ALL ARHITECTURA SRL, două persoane din partea publicului interesat, conform Procesului verbal de ședință nr. 167098/30.08.2024.
Rezumatul problemelor, observaţiilor şi rezervelor exprimate de public pe parcursul procesului de informare şi consultare
Pe parcursul derulării procesului de informare şi consultare publică au fost transmise următoarele observații: prin adresa 170145/04.09.2023 formulată de Dolha Horațiu-Bazil se susține că propunerile PUZ dezavantajează locuitorii zonei și va duce la supraaglomerarea zonei, având în vedere ca acest proiect dă posibilitatea tuturor proprietarilor din complex să crească nivelul de înălțime cu încă un nivel; cele 10 locuri de parcare propuse în documentația PUZ nu pot fi realizare deoarece în teren nu există spațiul necesar (se blochează căile de acces în cartier); documentația PUZ trebuie corelată cu realitatea din teren.
Prin adresa171131/05.09.2024 formulată de Amînar Oana au fost transmise următoarele observații și propuneri: locurile de parcare din jurul Complexului Flămânda sunt în prezent insufuciente având în vedere zona foarte aglomerată din cauza clienților Complexului Delfinul, a Sc. Gimnaziale nr. 30 și a Complexului sportiv Tomis; locatarii blocului B6 din spatele complexului (60 apartamente), găsesc cu greu un loc de parcare; după montarea stâlpișorilor pe o latură a str. Panselei din apropiere, locuitorii blocurilor C1 și ANL, parchează mașinile tot pe spațiile din jurul Complexului Delfinul; zilnic se creează blocaje în trafic în jurul Complexului Delfinul, din cauza mașinilor care vin să aducă și să ia elevii de la Sc. Gimnazială nr. 30 (1400 copii și 50 cadre didactice);se creează blocaje în trafic și când sunt antrenamente și competiții la Complexul Sportiv Tomis, tot din cauza locurilor de parcare insuficiente; restaurantul Delfinul nu are suficiente locuri de parcare, în special în weekend când sunt organizate pomeniri, clienții parchează pe trotuare și carosabil, blocând străzile; în spatele Complexului Delfinul sunt ridicate două construcții fără autorizație de către Clinica OCH și Restaurantul Delfinul, ca extensie a complexului, ce ocupă spațiu pe care ar putea fi amenajate locuri de parcare; proprietarii din zonă au depus cereri la primărie pentru rezervarea locurilor de parcare, dar nu au fost aprobate.
Prin adresa 1781268/05.09.2024 formulată de Bălan Dumitru prin avocat Georgiana Covrig, petentul proprietar al terenului cu nr. cadastral 214783 reclamă faptul că din analiza documentației PUZ rezultă că terenul său este unul neamenajat și nu mențiunea corectă, repectiv teren proprietate privată cu destinația curti, construcții. Se solicită ca prin propunerea PUZ, să se respecte toate elementele de funcționalitate, subordonate dreptului de proprietate, categoria de folosință curți construcții, petentul demarând procedurile pentru edificarea unei construcții pe terenul menționat.
Prin adresa 171893/06.09.2024 formulată de Dumbrazu Viorel se transmite dezacordul privind proiectul PUZ și se solicită revizuirea PUZ și elaborarea unei alte strategii referitoare la locurile de parcare, ca principală problemă a zonei.
Prin adresa 171552/05.09.2024 formulată de Istode Laurenția - președinte Asociația de Proprietari nr. 522 se transmite dezacodul locatarilor blocului B6, scările A, B, C constituiți în Asociația de proprietari nr. 522, cu privire la propunerile PUZ, având în vedere următoarele motive: supraetajarea Complexului Flămânda reduce vizibilitatea proprietarilor care au imobile orientate spre complex; circulația pe străzile adicente va fi îngerunată de fluxul foarte mare de autovehicule; dezvoltarea complexului, ar duce la ocuparea tuturor locurilor de parcare existente care nu sunt suficiente nici în condițiile actuale; traficul aglomerat va produce o cantitate mare de noxe, sănătatea locuitorilor din blocul B6 fiind afectată; supraetajarea Complexului Delfinul ar produce disconfort și ar bloca căile de acces către blocul B6 pe toata durata lucrărilor.
Sesizările primite au fost înaintate către SC ALL ARHITECTURA SRL, în calitate de elaborator al Planului Urbanistic Zonal.
Prin răspusurile formulate, elaboratorul PUZ a menționat următoarele: în prezent regimul de construire permis este de P+3, conform PUG, iar PUZ limitează creșterea la P+1, pentru funcțiuni specifice centrului de cartier, la care accesibilitatea se face de regulă pietonal; spațiile comerciale fac parte din funcțiunile permise neexistând restricții pentru magazinele alimentare; funcțiunile premise includ și activități comerciale, legate de sănătate și alte funcțiuni specifice unui centru de cartier; în zona studiată s-a amplasat numărul maxim de parcaje, cu respectarea razelor de girație și a normelor tehnice specifice; asigurarea parcărilor pentru locuințele colective din vecinătate nu face obiectul PUZ; distanța dintre blocul B6 (P+4) și Complexul Delfinul (propus P+1) este de cca. 30-33 metri, blocul este situat mai sus, între ele aflându-se o perdea verde înaltă, asupra căreia nu se intervine prin PUZ. Se respectă distanța minimă permisă de Regulamentul General de Urbanism raportată la înălțimea construcțiilor; PUZ are avizul favorabil al Agenției de Protecție a Mediului; documentația se va completa cu detalii privind funcțiunile existente pe teren. Referitor la planul care a stat la baza PUZ, acesta are avizul OCPI; pe baza art. 56 din Legea 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul, PUZ nu propune intrarea în legalitate a construcțiilor fără autorizație de construire; având în vedere categoria curți-construcții a terenului cu nr. cadastral 214786 și reglementarea aprobată prin PUG ca zona de echipamente publice, se va modifica PUZ în sensul permiterii construirii în condiții similare cu cele din parcelele din complex, cu încadrarea indicatorilor urbanistici în prevederile legale, respectiv PUG și Legea 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismului; referitor la disconfortul olfactiv și auditiv creat de lucrările de șantier, se va complete regulamentul de urbanism cu prevederile legale specifice pentru protejarea vecinătăților și mediului.
Date din PUZ-ul supus consultării
Teritoriul care trebuie reglementat este stabilit de avizul de oportunitate nr. 108602 din 23.06.2023, pe limite cadastrale în raport cu zonele de reglementare stabilite de PUG, corelat cu propunerile de regenerare a zonei de echipamente din care face parte parcela care generează PUZ.
PUZ-ul de față, însoțit de Regulamentul Zonal de Urbanism aferent, cuprinde principiile de aplicare detaliate pentru terenul menționat, care centru de cartier pentru cartierul Tomis I.
Obiectul lucrării constă în modificarea reglementărilor pe parcelă, în scopul supraetajării construcțiilor existente, a consolidării și îmbunătățirii aspectului general al zonei.
Se consideră necesar a se rezolva în cadrul Planului Urbanistic Zonal următoarele obiective principale:
- realizarea unui cadru urbanistic adaptat la cerințele beneficiarului, exprimând în forme specifice conținutul și personalitatea zonei;
- asigurarea accesurilor la construcții și amenajărilor necesare funcțiunilor;
- armonizarea noilor construcții, având diferite funcțiuni, din punct de vedere arhitectural;
- separarea circulației carosabile de cea pietonală, în scopul protejării pietonilor
- identificarea și eliminarea, pe cât posibil, a disfuncționalităților depistate;
- integrarea reglementărilor propuse în planurile de urbanism aprobate în vecinătate.
- Inițiatorul P.U.Z. intenționează extinderea funcțiunii existente, permise conform reglementărilor urbanistice prin supraetajarea construcției aflată în proprietate și amenajarea terenului propriu.
- În zonă este necesară eliminarea disfuncționalităților prin amenajarea zonei astfel încât să faciliteze:
- circulația și parcarea autovehiculelor vizitatorilor, de aprovizionare și autoutilitarelor speciale,
- - amenajarea unui spațiu verde cât mai compact,
- - amenajarea unei zone pietonale plăcute.
- Consultarea publică va evidenția și alte opțiuni ale proprietarilor și utilizatorilor din zonă.
Inițiatorul PUZ este Daniela Caraman iar elaborator All Arhitectura SRL.
PRECIZĂRI:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Citește și:
Raportul informării și consultării publicului Vecinii nu sunt de acord cu supraetajarea Complexului Delfinul din municipiul Constanța (DOCUMENT)
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii