CN CFR SA vrea să modernizeze infrastructura feroviară din Portul Constanța (DOCUMENT)
CN CFR SA vrea să modernizeze infrastructura feroviară din Portul Constanța (DOCUMENT)
24 Dec, 2024 17:00
ZIUA de Constanta
329
Marime text
Compania Națională de Căi Ferate „CFR" - SA organizează o licitație publică pentru atribuirea contractului ce constă în achiziția lucrărilor de construcții de căi ferate.
Licitația va avea loc pe data de 10 ianuarie 2025, ora 15:00, iar anunțul a apărut, pe licitatiapublica.ro, pe data de 13 decembrie 2024.
Valoarea estimativă a contractului este de 732.237.820 lei.
Potrivit licitatiapublica.ro, obiectul contractului este reprezentat de achiziția serviciilor de proiectare şi execuție lucrări aferente obiectivului de investiţii „Modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanța – Etapa III”.
Liniile de cale ferată incluse în cadrul proiectului fac parte din reţeaua TEN-T, și face parte din Coridorul Rin – Dunăre pe teritoriul României, ca parte a infrastructurii furnizate în cadrul nodului de acces al portului Constanța, care leagă rutele maritime de rețeaua feroviară terestră.
Potrivit documentelor, în conformitate cu Master Planul General de Transport al României (MPGT), Portul Constanța este principalul port din Marea Neagra, având o cotă de transport feroviar de 41%, cu 1446 de nave care utilizează portul în 2013. Hinterlandul portului poate fi extins spre Europa Centrală, luând în considerare îmbunătățirea condițiilor feroviare, precum și îmbunătățirea condițiilor rutiere și a condițiilor de navigație pe Dunăre.
Totodată, se dorește la nivel European în parteneriat cu SUA conectarea feroviară a Portului Constanța cu Portul Gdansk (Polonia), realizându-se astfel o conexiune feroviară între Marea Baltică și Marea Neagră. În MPGT al României se precizează că Portul Constanța nu dispune de o infrastructură feroviară modernă, care are un impact negativ asupra competitivității și capacității portuare în raport cu alte porturi din regiune.
În contextul conflictului din Ucraina, de creștere a fluxului de transport mărfuri ce trebuie operate în Portul Constanța, a devenit mult mai vizibilă pentru autorități capacitatea de operare redusă din zona Portului Constanța, cauzată de starea precară a infrastructurii feroviare publice. Cu atât mai mult trebuie înțeleasă acum necesitatea modernizării infrastructurii feroviare din Portul Constanța, mai precizează sursa citată.
Investiția este considerată ca o etapă inițială pentru a asigura interoperabilitatea Coridorului Rin - Dunăre pe teritoriul României, conducând la o legătură mai eficientă cu rețeaua feroviară din centrul și sud-estul Europei.
Procedura de atribuire se desfășoară sub incidența prezentei clauze suspensive.
De asemenea, încheierea contractului de achiziție sectorială este condiționată de obținerea/ aprobarea finanțării lucrărilor din fonduri de la bugetul de stat și/ sau fonduri europene nerambursabile, semnarea contractului fiind posibilă doar în situația în care se respectă dispozițiile referitoare la angajarea cheltuielilor din bugetele care intră sub incidența legislației privind finanțele publice.
În cazul în care, indiferent de motive, obținerea/aprobarea finanțării lucrărilor din fonduri de la bugetul de stat și/ sau fonduri europene nerambursabile nu se realizează, entitatea contractantă va aplica prevederile art. 225 alin (1) lit. c) teza a II-a din Legea 99/2016 cu modificările și completările ulterioare, fiind imposibilă încheierea contractului de achiziție sectorială. Entitatea contractantă estimează că va obține finanțarea necesară semnării contractului în 12 luni de la aprobarea raportului procedurii.
PRECIZĂRI:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menționează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare și protecția datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Citește și:
ROMCIM SA investește în Portul Constanța! Va moderniza platformele portuare și liniile de cale ferată
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii