FOTO Aeroportul Otopeni se pregătește de modernizare! Iată cum va arăta (DOCUMENTE)
FOTO: Aeroportul Otopeni se pregătește de modernizare! Iată cum va arăta (DOCUMENTE)
09 Apr, 2025 15:26
ZIUA de Constanta
427
Marime text



- Valoarea contractului este de 201.309.450 de lei, echivalentul a aproximativ 40 de milioane de euro.
- Ofertele sau cererile de participare se pot depune până la data de 16.06.2025, ora 15:00, care este și data licitației (în SEAP).
- Terminalul va trebui să fie memorabil la nivel global, integrând elemente de identitate națională și punând în valoare numele Aeroportului „Henri Coandă”. În același timp, proiectul va utiliza tehnologii avansate, precum AI, IoT și BMS, pentru a crea un aeroport inteligent și eficient.
Compania Națională Aeroporturi București SA va organiza o licitație publică pe 16 iunie 2025, cu scopul de a achiziționa servicii de proiectare pentru realizarea studiilor necesare, a conceptului, a proiectului tehnic de execuție și pentru asistența tehnică pe perioada execuției și a garanției lucrărilor. Aceste servicii sunt destinate infrastructurii necesare acomodării traficului prognozat pentru anul 2040, în cadrul Etapei I a obiectivului de investiții „Programul Strategic de Dezvoltare a Infrastructurii Aeroportuare la Aeroportul Internațional Henri Coandă București (AIHCB)”.
Valoarea contractului este de 201.309.450 de lei, echivalentul a aproximativ 40 de milioane de euro.
Contractul va fi atribuit în baza celui mai bun raport calitate-preț.
Durata contractului, concesiunii, a acordului-cadru sau a sistemului dinamic de achizitii este de 126 de luni.
Ofertele sau cererile de participare se pot depune până la data de 16.06.2025, ora 15:00, care este și data licitației (în SEAP).
Achizitia este sub forma unui singur contract de prestări servicii pentru servicii de proiectare pentru realizarea studiilor necesare, a conceptului, a proiectului tehnic de execuție și asistența tehnică pe perioada execuției și garanției lucrărilor pentru infrastructura necesară acomodării traficului prognozat pentru anul 2040 (Etapa I pentru realizarea obiectivului de investiții ”Programul Strategic de Dezvoltare a Infrastructurii Aeroportuare la AIHCB”), conform caietului de sarcini.
Locul de executare al lucrărilor este Calea Bucureștilor, nr. 224E, punctul de lucru fiind Aeroportul Internațional Henri Coandă București.
Achiziția va fi finalizată cu semnarea unui contract sectorial pentru prestarea serviciilor de proiectare, care va include realizarea studiilor necesare, a conceptului, a proiectului tehnic de execuție și asistența tehnică pe perioada execuției și garanției lucrărilor. Proiectul se referă la infrastructura necesară acomodării traficului prognozat pentru anul 2040, în cadrul Etapei I a obiectivului de investiții „Programul Strategic de Dezvoltare a Infrastructurii Aeroportuare la Aeroportul Internațional Henri Coandă din București”.
Obiectul procedurii este realizarea studiilor, conceptului și a proiectului tehnic de execuție (PTE), conform viziunii entității contractante, pentru a asigura infrastructura adecvată traficului aerian prognozat. Soluțiile proiectate vor trebui să răspundă unor cerințe esențiale. În primul rând, terminalul va trebui să fie memorabil la nivel global, integrând elemente de identitate națională și punând în valoare numele Aeroportului „Henri Coandă”. În același timp, proiectul va utiliza tehnologii avansate, precum AI, IoT și BMS, pentru a crea un aeroport inteligent și eficient.
Eficiența va fi un aspect cheie, asigurând fluxuri optime pentru pasageri, bagaje și aeronave. De asemenea, se va respecta legislația internațională privind siguranța și securitatea, utilizând tehnologii de vârf pentru a garanta un mediu sigur și protejat pentru toți utilizatorii. Experiența pasagerilor va fi o prioritate, iar spațiile vor fi proiectate astfel încât să fie confortabile, cu fluxuri intuitive, precum și facilități moderne de food, shopping și lounges.
În ceea ce privește sustenabilitatea și reziliența, se vor adopta soluții eficiente energetic și tehnologii verzi, având un impact minim asupra mediului. Proiectul va implementa conceptul de „healthy building”, care include fluxuri eficiente de pasageri, calitatea aerului, materiale sustenabile, soluții HVAC eficiente, reducerea zgomotului și maximizarea luminii naturale. Se va pune accent și pe utilizarea materialelor produse local, precum și pe alegerea soluțiilor constructive care permit execuția rapidă a lucrărilor și reducerea costurilor de operare și întreținere.
Proiectul va fi realizat în etape pentru a acomoda traficul prognozat fără a afecta infrastructura existentă. Faza 1 va include aproximativ 67.000 mp și va permite gestionarea a 2.500 de pasageri pe oră, iar Faza 2 va extinde terminalul până la 155.000 mp, pentru a putea acomoda 5.500 de pasageri pe oră. În Faza 3, terminalul va ajunge la 176.000 mp, având capacitatea de a gestiona 6.500 de pasageri pe oră.
În cadrul etapei, proiectantul va analiza (împreună cu toate entitățile responsabile fără a se limita la ROMATSA, AACR, BAT, PF, VAMA, companii aeriene, companii/ agenții de handling etc.) și va propune în cadrul etapei Concept design următoarele, fără a se limita la: -conceptul de operare: care sunt facilitățile necesare, cerințe specifice pentru facilități (ex. check-in/ bag drop/ HBS/ e-gates/ control Securitate/ control pașapoarte/ spații comerciale retail/ food and beverage/ lounges/ porți îmbarcare/ baggage reclaim/ zona sosiri/ vama/ transfer/ alte spații etc.). -airside. -landside. - utilități.
Proiectul va include și un obiectiv de sustenabilitate pe termen lung, având în vedere atingerea unei amprente de carbon „Net Zero” până în 2050, cu reducerea emisiilor de carbon cu 90% până în 2040. De asemenea, durata medie de utilizare a instalațiilor până la reparația capitală va fi de 15 ani, asigurând astfel un sistem durabil și eficient pe termen lung.
Persoanele cu funcții de decizie sunt următoarele: 1.Gabriel Bulgaru Director General 2.Gabriel Schuster Director Directia Tehnica 3.Valeriu Mihail Florea Șef Serviciul Managementul Resurselor Tehnice de Securitate 4.George Marian Niculie Șef Serviciul Achiziții 5.Tudor Jidav Director Directia Operațiuni Aerodrom AIHCB 6.Maria Dinu Director Departament Implementare Proiecte și Strategie 7.Cristian Alexe Director Direcția Siguranță Aeroportuară 8.Laurențiu Matache Șef Biroul Urmărire și Implementare Proiecte 9.Mircea Voinopol Șef Serviciul Asigurarea Conformitatii Securitate 10.Victor Harabagiu Șef Biroul Asigurare Tehnico-Materiala si Corporate Security 11.Daniela Silvia Mustea Șef Serviciul Buget, Analize Financiare si Tarife 12.Beatrice Constantin Șef Serviciul Trezorerie si Evidenta Contracte 13.Sorin Rotaru Șef Serviciul Mentenanță Reparații și Facilități 14.Gabriel Radu Bondar Sef Biroul Managementul Sigurantei AIHCB 15.Mihai Copoeru Expert achizitii publice, Serviciul Achizitii 16.Claudia Georgescu Expert Achizitii- Serviciul Achizitii 17.Mihai Lazăr Șef Serviciul Operatiuni Speciale AIHCB 18.Cristina Daniela Maxim Expert achizitii publice, Serviciul Achiziții 19.Adriana Sălăjean Referent de specialitate, Serviciul Achiziții 20.Monica Udrea Expert achiziții, Serviciul Achiziții 21.Cristina Gabriela Bâsceanu Referent de specialitate, ServiciulAchizitii 22.Daniel Viziru Inginer BUIP 23.Sorin Bădiță Inginer, BUIP 24.Alexandru Popa Inginer, BUIP 25.Mihai Albinescu Șef BPI 26.George Banoș Inginer BPI 27.Carmen Păunescu Inginer, BUIP 28.Cristian Marian Direcția Operațiuni Aerodrom 29.Cosmin Enache Direcția Operațiuni Aerodrom 30.Dan Baciu Economist, Direcția Financiară 31.Constantin Lazăr Economist, Direcția Financiară.
PRECIZĂRI:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Citește și:
Centrul Medical de Diagnostic și Tratament Ambulatoriu "Dr. Nicolae Kretzulescu"Licitație publică pentru servicii de curățenie la CMJ Constanța. Vezi când are loc (DOCUMENTE)
Valoarea contractului este de 201.309.450 de lei, echivalentul a aproximativ 40 de milioane de euro.
Contractul va fi atribuit în baza celui mai bun raport calitate-preț.
Durata contractului, concesiunii, a acordului-cadru sau a sistemului dinamic de achizitii este de 126 de luni.
Ofertele sau cererile de participare se pot depune până la data de 16.06.2025, ora 15:00, care este și data licitației (în SEAP).
Achizitia este sub forma unui singur contract de prestări servicii pentru servicii de proiectare pentru realizarea studiilor necesare, a conceptului, a proiectului tehnic de execuție și asistența tehnică pe perioada execuției și garanției lucrărilor pentru infrastructura necesară acomodării traficului prognozat pentru anul 2040 (Etapa I pentru realizarea obiectivului de investiții ”Programul Strategic de Dezvoltare a Infrastructurii Aeroportuare la AIHCB”), conform caietului de sarcini.
Locul de executare al lucrărilor este Calea Bucureștilor, nr. 224E, punctul de lucru fiind Aeroportul Internațional Henri Coandă București.
Achiziția va fi finalizată cu semnarea unui contract sectorial pentru prestarea serviciilor de proiectare, care va include realizarea studiilor necesare, a conceptului, a proiectului tehnic de execuție și asistența tehnică pe perioada execuției și garanției lucrărilor. Proiectul se referă la infrastructura necesară acomodării traficului prognozat pentru anul 2040, în cadrul Etapei I a obiectivului de investiții „Programul Strategic de Dezvoltare a Infrastructurii Aeroportuare la Aeroportul Internațional Henri Coandă din București”.
Obiectul procedurii este realizarea studiilor, conceptului și a proiectului tehnic de execuție (PTE), conform viziunii entității contractante, pentru a asigura infrastructura adecvată traficului aerian prognozat. Soluțiile proiectate vor trebui să răspundă unor cerințe esențiale. În primul rând, terminalul va trebui să fie memorabil la nivel global, integrând elemente de identitate națională și punând în valoare numele Aeroportului „Henri Coandă”. În același timp, proiectul va utiliza tehnologii avansate, precum AI, IoT și BMS, pentru a crea un aeroport inteligent și eficient.
Eficiența va fi un aspect cheie, asigurând fluxuri optime pentru pasageri, bagaje și aeronave. De asemenea, se va respecta legislația internațională privind siguranța și securitatea, utilizând tehnologii de vârf pentru a garanta un mediu sigur și protejat pentru toți utilizatorii. Experiența pasagerilor va fi o prioritate, iar spațiile vor fi proiectate astfel încât să fie confortabile, cu fluxuri intuitive, precum și facilități moderne de food, shopping și lounges.
În ceea ce privește sustenabilitatea și reziliența, se vor adopta soluții eficiente energetic și tehnologii verzi, având un impact minim asupra mediului. Proiectul va implementa conceptul de „healthy building”, care include fluxuri eficiente de pasageri, calitatea aerului, materiale sustenabile, soluții HVAC eficiente, reducerea zgomotului și maximizarea luminii naturale. Se va pune accent și pe utilizarea materialelor produse local, precum și pe alegerea soluțiilor constructive care permit execuția rapidă a lucrărilor și reducerea costurilor de operare și întreținere.
Proiectul va fi realizat în etape pentru a acomoda traficul prognozat fără a afecta infrastructura existentă. Faza 1 va include aproximativ 67.000 mp și va permite gestionarea a 2.500 de pasageri pe oră, iar Faza 2 va extinde terminalul până la 155.000 mp, pentru a putea acomoda 5.500 de pasageri pe oră. În Faza 3, terminalul va ajunge la 176.000 mp, având capacitatea de a gestiona 6.500 de pasageri pe oră.
În cadrul etapei, proiectantul va analiza (împreună cu toate entitățile responsabile fără a se limita la ROMATSA, AACR, BAT, PF, VAMA, companii aeriene, companii/ agenții de handling etc.) și va propune în cadrul etapei Concept design următoarele, fără a se limita la: -conceptul de operare: care sunt facilitățile necesare, cerințe specifice pentru facilități (ex. check-in/ bag drop/ HBS/ e-gates/ control Securitate/ control pașapoarte/ spații comerciale retail/ food and beverage/ lounges/ porți îmbarcare/ baggage reclaim/ zona sosiri/ vama/ transfer/ alte spații etc.). -airside. -landside. - utilități.
Proiectul va include și un obiectiv de sustenabilitate pe termen lung, având în vedere atingerea unei amprente de carbon „Net Zero” până în 2050, cu reducerea emisiilor de carbon cu 90% până în 2040. De asemenea, durata medie de utilizare a instalațiilor până la reparația capitală va fi de 15 ani, asigurând astfel un sistem durabil și eficient pe termen lung.
Persoanele cu funcții de decizie sunt următoarele: 1.Gabriel Bulgaru Director General 2.Gabriel Schuster Director Directia Tehnica 3.Valeriu Mihail Florea Șef Serviciul Managementul Resurselor Tehnice de Securitate 4.George Marian Niculie Șef Serviciul Achiziții 5.Tudor Jidav Director Directia Operațiuni Aerodrom AIHCB 6.Maria Dinu Director Departament Implementare Proiecte și Strategie 7.Cristian Alexe Director Direcția Siguranță Aeroportuară 8.Laurențiu Matache Șef Biroul Urmărire și Implementare Proiecte 9.Mircea Voinopol Șef Serviciul Asigurarea Conformitatii Securitate 10.Victor Harabagiu Șef Biroul Asigurare Tehnico-Materiala si Corporate Security 11.Daniela Silvia Mustea Șef Serviciul Buget, Analize Financiare si Tarife 12.Beatrice Constantin Șef Serviciul Trezorerie si Evidenta Contracte 13.Sorin Rotaru Șef Serviciul Mentenanță Reparații și Facilități 14.Gabriel Radu Bondar Sef Biroul Managementul Sigurantei AIHCB 15.Mihai Copoeru Expert achizitii publice, Serviciul Achizitii 16.Claudia Georgescu Expert Achizitii- Serviciul Achizitii 17.Mihai Lazăr Șef Serviciul Operatiuni Speciale AIHCB 18.Cristina Daniela Maxim Expert achizitii publice, Serviciul Achiziții 19.Adriana Sălăjean Referent de specialitate, Serviciul Achiziții 20.Monica Udrea Expert achiziții, Serviciul Achiziții 21.Cristina Gabriela Bâsceanu Referent de specialitate, ServiciulAchizitii 22.Daniel Viziru Inginer BUIP 23.Sorin Bădiță Inginer, BUIP 24.Alexandru Popa Inginer, BUIP 25.Mihai Albinescu Șef BPI 26.George Banoș Inginer BPI 27.Carmen Păunescu Inginer, BUIP 28.Cristian Marian Direcția Operațiuni Aerodrom 29.Cosmin Enache Direcția Operațiuni Aerodrom 30.Dan Baciu Economist, Direcția Financiară 31.Constantin Lazăr Economist, Direcția Financiară.
PRECIZĂRI:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Citește și:
Centrul Medical de Diagnostic și Tratament Ambulatoriu "Dr. Nicolae Kretzulescu"Licitație publică pentru servicii de curățenie la CMJ Constanța. Vezi când are loc (DOCUMENTE)
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii