Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
23:51 16 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Licitații Constanța Modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanța – Etapa III intră în linie dreaptă. Ce valoare are proiectul (DOCUMENT)

ro

16 Dec, 2024 21:39 166 Marime text
foto: pixabayCompania Națională de Cai Ferate "CFR" – SA a lansat un anunț de participare la licitație pentru proiectare și execuție lucrări aferente obiectivului de investiții "Modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanța – Etapa III".

Potrivit LicitatiaPublica.ro, valoarea contractului este estimată la 732.237.834,15 RON. Licitația va avea loc la data de 10 februarie 2025, ora 15.00.

Liniile de cale ferată incluse în cadrul proiectului fac parte din reţeaua TEN-T, și face parte din Coridorul Rin – Dunăre pe teritoriul României, ca parte a infrastructurii furnizate în cadrul nodului de acces al portului Constanța, care leagă rutele maritime de rețeaua feroviară terestră.

În conformitate cu Master Planul General de Transport al României (MPGT), Portul Constanța este principalul port din Marea Neagra, având o cotă de transport feroviar de 41%, cu 1446 de nave care utilizează portul în 2013.

Hinterlandul portului poate fi extins spre Europa Centrală, luând în considerare îmbunătățirea condițiilor feroviare, precum și îmbunătățirea condițiilor rutiere și a condițiilor de navigație pe Dunăre.

Totodată, se dorește la nivel European în parteneriat cu SUA conectarea feroviară a Portului Constanța cu Portul Gdansk (Polonia), realizându-se astfel o conexiune feroviară între Marea Baltică și Marea Neagră.

În MPGT al României se precizează că Portul Constanța nu dispune de o infrastructură feroviară modernă, care are un impact negativ asupra competitivității și capacității portuare în raport cu alte porturi din regiune.

În contextul conflictului din Ucraina, de creștere a fluxului de transport mărfuri ce trebuie operate în Portul Constanța, a devenit mult mai vizibilă pentru autorități capacitatea de operare redusă din zona Portului Constanța, cauzată de starea precară a infrastructurii feroviare publice.


Cu atât mai mult trebuie înțeleasă acum necesitatea modernizării infrastructurii feroviare din Portul Constanța. Investiția este considerată că o etapă inițială pentru a asigura interoperabilitatea Coridorului Rin - Dunăre pe teritoriul României, conducând la o legătură mai eficientă cu rețeaua feroviară din centrul și sud-estul Europei.

CLAUZA SUSPENSIVA: Procedura de atribuire se desfășoară sub incidența prezentei clauze suspensive. Încheierea contractului de achiziție sectoriala este condiționată de obținerea/ aprobarea finanțării lucrărilor din fonduri de la bugetul de stat și/ sau fonduri europene nerambursabile, semnarea contractului fiind posibila doar în situația în care se respecta dispozițiile referitoare la angajarea cheltuielilor din bugetele care intra sub incidenta legislației privind finanțele publice.

În cazul în care, indiferent de motive, obținerea/aprobarea finanțării lucrărilor din fonduri de la bugetul de stat și/ sau fonduri europene nerambursabile nu se realizează, Entitatea Contractanta vă aplica prevederile art. 225 alin (1) lit. c) teza a II-a din Legea 99/2016 cu modificările și completările ulterioare, fiind imposibilă încheierea contractului de achiziţie sectoriala.

Entitatea Contractanta estimează că va obține finanțarea necesara semnării contractului în 12 luni de la aprobarea raportului procedurii.


În Etapa III sunt cuprinse lucrări de modernizare la următoarele obiective:
PORT CONSTANȚA SUD
Ø Stația Agigea Sud (inclusiv linia de legătura între Agigea Ecluză și Agigea Sud)
Ø Linia 813B – linia existentă de legătură între Agigea Ecluză și Port Constanța Ferry Boat
Ø Port Constanța Ferry Boat
ZONA DE INTERES DIN AFARA PORTULUI
Ø CMT Constanța

Principalele beneficii așteptate prin implementarea proiectului de investițîi „Modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanța" sunt:
§ Creșterea calitățîi transportului de marfă pe Coridorul Rin-Dunăre;
§ Accesibilitatea și conectivitatea conexiunii feroviare a portului Constanța cu rețeaua centrală TEN-T;
§ Facilitarea unui nivel optim de integrare și interoperabilitate între diferitele moduri de transport la punctul de plecare / încheiere al coridorului rețelei de bază Rin-Dunăre;
§ Eliminarea blocajelor de pe această secțiune;
§ Îmbunătățirea și menținerea calitățîi infrastructurii în ceea ce privește siguranța, securitatea, eficiența;
§ Sprijinirea difuzării modale prin încurajarea utilizării transportului feroviar;
§ Sprijinirea economiei naționale;
§ Posibila atragere a noilor investitori în zona respectivă, îmbunătățind astfel piața locală/ regională a forței de muncă.

În conformitate cu HG nr. 907/2016 privind etapele de elaborare şi conţinutul-cadru al documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiţîi finanţate din fonduri publice, cu modificările ulterioare, precum și cu prevederile art. 14 alin. (1) din Legea 99/2016 coroborat cu art. 117, alin (1) din același act normativ, în baza Devizului General estimat, s-a determinat valoarea estimată a contractului de P

Proiectare şi Execuție lucrări aferente obiectivului de investiţii „Modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanța – Etapa III” astfel:

Valoarea estimată a contractului conform RNO nr.11/1/275/03.10.2024 este 619.509.527,76 lei fără TVA, din care:
• Val.est. pt. pentru serviciile de Proiectare este de 17.726.462,26 Lei fără TVA;
• Val.est. pt.execuția lucrărilor este de 548.973.529,68 Lei fără TVA (exclusiv Publicitate aferentă lucrărilor şi Rezerve de implementare);
• Integrarea instalațiilor de semnalizare aferente lucrărilor pe zona Agigea Ecluză - Port Constanța Ferry Boat în instalația stației Agigea Ecluză, suma provizionata 5.000.000,00 lei fără TVA;
• Integrarea instalațiilor de centralizare electronică aferente proiectelor adiacente în CMT Constanța, suma provizionata 5.000.000,00 Lei fără TVA;
• Publicitate aferenta lucrărilor, suma provizionata 200.000,00 Lei fără TVA;
• Rezerve de implementare, suma provizionata 42.609.535,82 lei fără TVA;

Suplimentar acestei valori, Entitatea Contractanta, în conformitate cu prevederile art.14, alin. (1) din Legea 99/2016 cu modificările și completările ulterioare, în aplicarea prevederilor art. 117, alin. (1) din Legea 99/2016, optează pentru achiziția ulterioară de noi servicii și/sau lucrări similare de la ofertantul a cărui ofertă a fost declarată câștigătoare în cadrul prezentei proceduri de achiziție sectorială în cuantum de 112.728.306,39 Lei fără TVA, reprezentând 20% din valoare estimată a contractului (fără valorile estimate pentru rezervele de imlementare și organizarea de șantier).
Valoarea Estimata Totală a contractului (inclusiv servicii/lucrări similare) este de 732.237.834,15 Lei fără TVA
Valoarea Estimata Totală a contractului (inclusiv servicii/lucrări similare) este intervalul 619.509.527,76 lei – 732.237.834,15 lei fară TVA, respectiv intervalul 737.216.338,03 Lei – 871.363.022,64 Lei cu TVA.
Valoarea estimată a contractului nu include sumele aferente provizionului „Cheltuieli diverse şi neprevăzute”.

Durata de implementare a contractului, inclusiv a perioadei de garanție, de la data ordinului de începere, este de 99 de luni.
§ Durata estimată pentru realizarea serviciilor de proiectare, inclusiv Avizare PTE și Emiterea Autorizației de Construire (AC) este de 7 luni calendaristice de la Ordinul administrativ de începere.
§ Durata estimată de Execuție a lucrărilor este de 30 de luni calendaristice de la emiterea Autorizației de Construire (AC).
§ Recepția la terminarea lucrărilor RTL – 1 lună
§ Perioada de garanție – minim 60 de luni de la recepția la terminarea lucrărilor
§ Durata activităților după recepția la terminarea lucrărilor – 1 lună

Persoane cu funcții de decizie din cadrul Entitățîi Contractante, precum și persoanele din cadrul Entitățîi Contractante ce pot influenta conținutul documentației de atribuire și/ sau desfășurarea procedurii de atribuire sunt:
GHEORGHE UDRIȘTE Președinte C.A.
MIHAELA MOCANU Membru C.A.
DĂMIAN ION Membru C.A.
DORIN MITAN Membru C.A.
DIANA DOINA ȚENEA Membru C.A.
MARIAN MARIUS CHIPER Membru C.A.
MARIAN ZAMFIR Membru C.A.
ION SIMU-ALEXANDRU- Dir. General
MANTESCU IULIAN FLORIN-Dir. Fin.
MĂRIA MONICA MIHĂILEANU- Dir. Gen. Adj. Proiecte cu Fin. Ext.
DOROBANȚU VALENTIN – Dir. Gen. Adj. Tehnic
PIPA GEORGE RADU -Dir. Gen. Adj. Expl.
BLEOTU IULIAN Dir. – Management Fin. Proiecte cu Fin. Externa
BADEA MANUELA – Dir. – Dir. Pr. Proiecte cu Fin. Ext.
BAICU SORINA - Dir. Dir. Op. Fin.
DASCĂLU ANA- MĂRIA- Dir. - Dir. Juridica
DUMITRESCU MANUELA DANIELA - Dir. Dir. Ach.
STAICU IULIA - Dir. Adjunct Dir. Ach.
MARIAN CIOFALCĂ – Dir. Dir. Autorizări Sisteme Feroviare
POP IOAN – Dir. Dir. Instalații
GLODEANU MIHAI – Șef Serv. – Serv.l Instalațîi ERTMS
IRIMIA CRISTIAN – Șef Serv. - Dir. Autorizare Subsisteme Ferov.
FLORESCU MĂRIA - Ing. - Dir. Aut. Sub. Ferov.
CIPRIAN TĂNĂSICĂ – Șef Serv. - Dir. Autorizare Subsisteme Feroviare
SANDU DORIN – Șef Serv. - Serv. Instalațîi de Semnalizare
SOTILESCU DORU – Ing.
POPA CRISTIAN – Ing.
NICĂ ALEXANDRU – Ing.
UNGUREANU GABRIEL – Șef Serv.
KISS MARIANA-Sef Serv
TOMA MIRELA- Sef Birou
ILIE MARIANA - Sef Birou
STANESCU BOGDAN IULIAN-Expert Ach.
MANDRAS OANĂ OTILIA- Ing.Sp.
NEACȘU SONIA GEORGETA - Ing.Sp
DRĂGOI-RUNCEANU SILVIA- Ec. I
GHITA DANIELA - Cons.jur.Sp.
BALA SIMONA LAVINIA- Sef Serv.
CONSTANTIN DOINA- Ec. Sp.
MEDELEȚ CECILIA MARCELA- Ec.
ARHIRE MADALINA -Sociolog
MIRICA FLORINA- Sef Serv.
PREDA GEORGIANA- Sef Serv.
BUHOLT MARIANA - Cons.jur.
MARUNTU VIOLETA- Cons.jur.
MIHAI CRENGUȚĂ MIHAELA- Cons.jur
GEORGESCU ROXANA VASILICĂ Cons.jur.
GHEORGHE MĂRIA ALEXANDRA Cons.jur.
GHEORGHE MIRELA - Ec.
ȘINCĂI FLORIN DANIEL- Ec.
VALEANU MADALINA-Ec.
DUMITRACHI SORIN VALENTIN
NIȚU MIHAIL OVIDIU
BURTESCU MARIANA – Ing. 1
GEORGESCU GABRIEL ELIAN – Șef Serv.
BADIU OFELIA – Ec. specialist -
CREȚU GABRIEL – Promotor de imagine senior
RADU VALENTIN – Ing. I
MORARU GEORGETA – Ing. I
ISTRATE CĂTĂLIN – MARIUS – Ing. II

PRECIZĂRI:
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
  
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.


Citește și. 

CFR SA lansează licitația pentru „Modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanța – Etapa III”
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii