Anul 2010, un an de revenire a traficului pe canalele navigabile
Anul 2010, un an de revenire a traficului pe canalele navigabileÎncepând cu anul 2000, traficul de marfă extern a cunoscut o curbă ascendentă, ajungând în anul 2010 să depăşească pentru a doua oară consecutiv traficul de marfă intern.
Cele mai mari volume de mărfuri în traficul internaţional au venit din Ungaria, cu aproximativ 2,5 milioane tone marfă, din Serbia cu 2 milioane tone marfă şi Bulgaria cu 1 milion tone marfă.
În 2010, transportul de cereale a înregistrat o creştere de 20% faţă de anul 2009, având un volum de 4.377 mii tone marfă şi astfel a devenit marfa cu ponderea cea mai mare în transportul pe canalele navigabile.
În traficul intern, reluarea transportului de materie primă către combinatul siderurgic Galaţi a însemnat o dublare a transportului de minereu de fier faţă de anul 2009, cu un volum de 2.211 mii tone marfă.
Minereurile neferoase, cu cele peste 1 milion de tone marfă înregistrate în 2010, a însemnat o revigorare a combinatului de la Tulcea, cât şi a celor din Serbia şi Ungaria cu transportul de bauxită.
Anul 2010 a confirmat creşterea continuă a transportului de produse petroliere, acesta ajungând la aproximativ 500 mii tone marfă.
Statistica datelor de trafic din 2010 confirmă o revenire a traficului pe canalele navigabile, fapt ce ne permite să anticipăm o creştere şi mai mare pentru anul 2011, semn de ieşire din criza economiei naţionale şi a ţărilor riverane Dunării.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp