Ziua Portului Constanţa la Krems, a opta ediţie în Austria
Ziua Portului Constanţa la Krems, a opta ediţie în Austria
25 Apr, 2013 20:34
ZIUA de Constanta
1269
Marime text
Astăzi, 25 aprilie 2013, a avut loc cea de-a opta ediţie a evenimentului „Ziua Portului Constanţa la Krems”, manifestare devenită tradiţională, organizată de Compania Naţională „Administraţia Porturilor Maritime” SA Constanţa în Austria, cu sprijinul Mierka Donauhafen Krems.
Evenimentul a reunit peste 200 de reprezentanţi din numeroase companii de transport naval, logistică, expediţii şi import - export din 16 ţări.
Au fost reprezentate porturile de pe Dunăre, iar oameni de afaceri din Ungaria, Croaţia, Georgia, Luxemburg, Franţa, Moldova, Slovenia, Elveţia, Serbia,Germania, Cehia, Bulgaria , Slovacia şi Turcia au luat parte la eveniment, interesaţi de oportunităţile de colaborare cu Portul Constanţa.
Prezenţa în cadrul evenimentului a unor importante companii din Portul Constanţa, dar şi din mediul de afaceri austriac şi nu numai demonstrează interesul faţă de avantajele economice oferite de transportul pe Dunăre, facilităţile şi capacităţile pentru operarea mărfurilor din Portul Constanţa, precum şi pentru proiectele de dezvoltare ale Portului Constanţa.
La eveniment a participat Ambasadorul României la Viena, Silvia Davidoiu, precum şi subsecretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Constantin Matei.
Ambasadorul Moldovei în Austria, Valeriu Chiveri, a fost prezent pentru prima dată la întâlnirea cu Portul Constanţa organizată la Krems.
Excelenţa sa, Silvia Davidoiu, Ambasadorul României în Austria, a subliniat în deschiderea evenimentului că participă pentru a patra oară la Ziua Portului Constanţa şi a observat că de la un an la altul interesul pentru porturile maritime româneşti este tot mai mare. „Portul Constanţa şi-a câştigat un loc important şi respectat în domeniul transporturilor din Europa. România şi Austria sunt partenere în Strategia Dunării, acest fapt fiind în avantajul celor care vor să colaboreze în transportul pe fluviu. Comisia Europeană încurajează dezvoltarea navigaţiei pe Dunăre, pentru valorificarea acestei importante rute de transport pentru Europa de Sud-Est şi Centrală”, a precizat Ambasadorul României în Austria.
Subsecretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Constantin Matei, a declarat: „Au trecut 8 ani de când CN Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa organizează acest eveniment în Austria şi am putut să observ că aceste întâlniri au fost foarte importante pentru reprezentanţii companiilor din domeniul transporturilor. Cu ajutorul acestui eveniment s-au dezvoltat afaceri şi s-au găsit noi căi de colaborare între parteneri”.
Despre importanţa acestui eveniment a vorbit şi Ambroziu Duma, directorul Exploatare din cadrul CN APM SA Constanţa: „În aceşti ani de colaborare am construit un parteneriat puternic. Este recunoscută importanţa deosebită a Dunării în sistemul de transport, asigurând legătura directă a Portului Constanţa cu Europa Centrală. Avem încă multe oportunităţi pe care ni le oferă Dunărea şi pe care le putem dezvolta”.
Reprezentantul CN APM SA în Austria, Alexandru Capatu, a prezentat Portul Constanţa oamenilor de afaceri prezenţi la Krems. Au fost subliniate oportunităţile oferite de porturile maritime româneşti, planurile de dezvoltare ale administraţiei portuare, date de trafic reprezentative.
„În 2012, traficul de mărfuri între Portul Constanţa şi porturile austriece a continuat să înregistreze o creştere, atingând 1.549.442 tone. Tendinţa de creştere a traficului de mărfuri între România şi Austria prin portul Constanţa, dovedită de datele înregistrate, se păstrează şi pentru viitor” a declarat Alexandru Capatu.
A fost subliniat faptul că Portul Constanţa se află într-un proces de dezvoltare a unor relaţii bilaterale direcţionate spre realizarea unei adevărate reţele de schimburi de mărfuri şi de identificare a proiectelor comune în domeniul transporturilor maritime şi combinate prin promovarea unor protocoale de colaborare cu porturi din zone economice de mare interes pentru dezvoltarea comerţului regional şi global.
„Portul Constanţa are încheiate parteneriate solide cu porturi importante din Europa, Caucaz şi Orientul Mijlociu. România şi-a propus să joace un rol cheie în politica regională din domeniul transporturilor şi în acest sens s-a mizat pe poziţia strategică a Portului Constanţa la Marea Neagră”, a precizat Alexandru Capatu.
Proiectele de investiţii şi stadiul actual al acestora ale CN „APM” SA, evoluţia traficului de cereale, progresul făcut în domeniul turismului de croazieră în Portul Constanţa au fost prezentate în faţa partenerilor austrieci.
S-a subliniat faptul că în terminalul de croaziere al Portului Constanţa sosesc atât nave maritime cât şi fluviale, acesta putând fi inclus pe ruta pasagerelor care fac croaziere pe Dunăre.
Totodată, în faţa celor prezenţi la eveniment au fost aduse noutăţile, investiţiile şi planurile de dezvoltare ale agenţilor economici din Portul Constanţa.
Transportul containerizat realizat de serviciile de linie care fac legătura între Portul Constanţa şi porturile din Orientul Îndepărtat au avut ca efect transformarea Portului Constanţa într-un port de distribuţie pentru regiunea Mării Negre şi pentru Europa Centrală şi de Est. 22 linii regulate de containere care au ca escală Portul Constanţa deschid alte oportunităţi, către noi destinaţii şi conectează transportul de pe Dunăre cu numeroase porturi din China, Singapore, Egipt, Turcia, Israel, Coreea de Sud, Ucraina, Spania, Federaţia Rusă, India, Grecia, Georgia şi altele.
Operatorii privaţi prezenţi la eveniment au adus la Krems cele mai noi informaţii despre activitatea lor în portul Constanţa, planurile de investiţii, oportunităţile şi facilităţile unui eventual parteneriat.
Dunărea reprezintă cel mai avantajos mod de transport, având în vedere costurile reduse, capacitatea mare de transport, precum şi gradul redus de poluare.
Dincolo de toate aceste atuuri ale traficului pe Dunăre se alătură faptul că transportul fluvial este promovat de politicile Uniunii Europene, prin Cartea Albă a Transporturilor.
Evenimentul din Austria s-a axat, în principal, pe contactele de afaceri directe, venind în sprijinul celor interesaţi să îşi dezvolte afacerile cu parteneri austrieci.
DIRECTOR GENERAL,
Prof.dr.ing. Lucian BĂLUŢ
Evenimentul a reunit peste 200 de reprezentanţi din numeroase companii de transport naval, logistică, expediţii şi import - export din 16 ţări.
Au fost reprezentate porturile de pe Dunăre, iar oameni de afaceri din Ungaria, Croaţia, Georgia, Luxemburg, Franţa, Moldova, Slovenia, Elveţia, Serbia,Germania, Cehia, Bulgaria , Slovacia şi Turcia au luat parte la eveniment, interesaţi de oportunităţile de colaborare cu Portul Constanţa.
Prezenţa în cadrul evenimentului a unor importante companii din Portul Constanţa, dar şi din mediul de afaceri austriac şi nu numai demonstrează interesul faţă de avantajele economice oferite de transportul pe Dunăre, facilităţile şi capacităţile pentru operarea mărfurilor din Portul Constanţa, precum şi pentru proiectele de dezvoltare ale Portului Constanţa.
La eveniment a participat Ambasadorul României la Viena, Silvia Davidoiu, precum şi subsecretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Constantin Matei.
Ambasadorul Moldovei în Austria, Valeriu Chiveri, a fost prezent pentru prima dată la întâlnirea cu Portul Constanţa organizată la Krems.
Excelenţa sa, Silvia Davidoiu, Ambasadorul României în Austria, a subliniat în deschiderea evenimentului că participă pentru a patra oară la Ziua Portului Constanţa şi a observat că de la un an la altul interesul pentru porturile maritime româneşti este tot mai mare. „Portul Constanţa şi-a câştigat un loc important şi respectat în domeniul transporturilor din Europa. România şi Austria sunt partenere în Strategia Dunării, acest fapt fiind în avantajul celor care vor să colaboreze în transportul pe fluviu. Comisia Europeană încurajează dezvoltarea navigaţiei pe Dunăre, pentru valorificarea acestei importante rute de transport pentru Europa de Sud-Est şi Centrală”, a precizat Ambasadorul României în Austria.
Subsecretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Constantin Matei, a declarat: „Au trecut 8 ani de când CN Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa organizează acest eveniment în Austria şi am putut să observ că aceste întâlniri au fost foarte importante pentru reprezentanţii companiilor din domeniul transporturilor. Cu ajutorul acestui eveniment s-au dezvoltat afaceri şi s-au găsit noi căi de colaborare între parteneri”.
Despre importanţa acestui eveniment a vorbit şi Ambroziu Duma, directorul Exploatare din cadrul CN APM SA Constanţa: „În aceşti ani de colaborare am construit un parteneriat puternic. Este recunoscută importanţa deosebită a Dunării în sistemul de transport, asigurând legătura directă a Portului Constanţa cu Europa Centrală. Avem încă multe oportunităţi pe care ni le oferă Dunărea şi pe care le putem dezvolta”.
Reprezentantul CN APM SA în Austria, Alexandru Capatu, a prezentat Portul Constanţa oamenilor de afaceri prezenţi la Krems. Au fost subliniate oportunităţile oferite de porturile maritime româneşti, planurile de dezvoltare ale administraţiei portuare, date de trafic reprezentative.
„În 2012, traficul de mărfuri între Portul Constanţa şi porturile austriece a continuat să înregistreze o creştere, atingând 1.549.442 tone. Tendinţa de creştere a traficului de mărfuri între România şi Austria prin portul Constanţa, dovedită de datele înregistrate, se păstrează şi pentru viitor” a declarat Alexandru Capatu.
A fost subliniat faptul că Portul Constanţa se află într-un proces de dezvoltare a unor relaţii bilaterale direcţionate spre realizarea unei adevărate reţele de schimburi de mărfuri şi de identificare a proiectelor comune în domeniul transporturilor maritime şi combinate prin promovarea unor protocoale de colaborare cu porturi din zone economice de mare interes pentru dezvoltarea comerţului regional şi global.
„Portul Constanţa are încheiate parteneriate solide cu porturi importante din Europa, Caucaz şi Orientul Mijlociu. România şi-a propus să joace un rol cheie în politica regională din domeniul transporturilor şi în acest sens s-a mizat pe poziţia strategică a Portului Constanţa la Marea Neagră”, a precizat Alexandru Capatu.
Proiectele de investiţii şi stadiul actual al acestora ale CN „APM” SA, evoluţia traficului de cereale, progresul făcut în domeniul turismului de croazieră în Portul Constanţa au fost prezentate în faţa partenerilor austrieci.
S-a subliniat faptul că în terminalul de croaziere al Portului Constanţa sosesc atât nave maritime cât şi fluviale, acesta putând fi inclus pe ruta pasagerelor care fac croaziere pe Dunăre.
Totodată, în faţa celor prezenţi la eveniment au fost aduse noutăţile, investiţiile şi planurile de dezvoltare ale agenţilor economici din Portul Constanţa.
Transportul containerizat realizat de serviciile de linie care fac legătura între Portul Constanţa şi porturile din Orientul Îndepărtat au avut ca efect transformarea Portului Constanţa într-un port de distribuţie pentru regiunea Mării Negre şi pentru Europa Centrală şi de Est. 22 linii regulate de containere care au ca escală Portul Constanţa deschid alte oportunităţi, către noi destinaţii şi conectează transportul de pe Dunăre cu numeroase porturi din China, Singapore, Egipt, Turcia, Israel, Coreea de Sud, Ucraina, Spania, Federaţia Rusă, India, Grecia, Georgia şi altele.
Operatorii privaţi prezenţi la eveniment au adus la Krems cele mai noi informaţii despre activitatea lor în portul Constanţa, planurile de investiţii, oportunităţile şi facilităţile unui eventual parteneriat.
Dunărea reprezintă cel mai avantajos mod de transport, având în vedere costurile reduse, capacitatea mare de transport, precum şi gradul redus de poluare.
Dincolo de toate aceste atuuri ale traficului pe Dunăre se alătură faptul că transportul fluvial este promovat de politicile Uniunii Europene, prin Cartea Albă a Transporturilor.
Evenimentul din Austria s-a axat, în principal, pe contactele de afaceri directe, venind în sprijinul celor interesaţi să îşi dezvolte afacerile cu parteneri austrieci.
DIRECTOR GENERAL,
Prof.dr.ing. Lucian BĂLUŢ
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii