Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
02:42 23 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Comunicat de presă - Administratia porturilor maritime Traficul de mărfuri dintre România și Serbia a crescut cu peste 60% în acest an

ro

24 Sep, 2015 13:15 2076 Marime text
*Portul Constanța a revenit la Belgrad la întâlnirea cu partenerii săi din regiune
 
Astăzi, 24 septembrie 2015, la sala de conferințe a hotelului Holiday Inn din Belgrad, a avut loc cea de-a noua ediție a Zilei Portului Constanța în Serbia, eveniment organizat de Compania Naţională „Administraţia Porturilor Maritime” SA Constanţa.
Portul Constanța a revenit la Belgrad la întâlnirea cu partenerii săi, cu oficialitățile sârbe, cu oamenii de afaceri interesați de oportunitățile oferite de porturile maritime româneşti și care intenționează să-și dezvolte business-ul, colaboratori consacraţi, dar şi potenţiali.
Alături de conducerea CN APM SA au participat la eveniment Excelența Sa, Ambasadorul României la Belgrad, Daniel Banu, reprezentanți ai Ministerului Transporturilor din Serbia, delegaţi din Serbia, Croaţia, Bosnia-Herţegovina, Germania, Ungaria, Austria și operatori importanți din Portul Constanța. Astfel, au fost reprezentate la Belgrad companiile Chimpex, Socep, TTS, Umex și United Shipping Agency interesate de întâlnirile de afaceri stabilite cu partenerii din această zonă.
Ambasadorul României la Belgrad, Daniel Banu, a declarat că Ziua Portului Constanța la Belgrad a devenit un brand al cooperării dintre România și Serbia.
Evenimentul a devenit un reper și este apreciat de mediul de afaceri din regiune, Biljana Cvertkov, președintele Asociației Armatorilor din cadrul Camerei de Comerț din Serbia considerând că acesta reprezintă o oportunitate care se oferă an de an tuturor firmelor de transport și logistică, un prilej cu care întâlnești la un loc portul Constanța – CN APM SA Constanța, reprezentanții  Canalului Dunăre – Marea Neagră – CN ACN SA, porturile de pe Dunăre, operatori importanți, agenți, etc.
Se remarcă prezența porturilor partenere cu care s-au încheiat memorandumuri de înțelegere privind dezvoltarea relațiilor comerciale cu portul Constanța – Pancevo din Serbia (2014) și Vukovar din Croația (2015). Totodată, au fost reprezentate porturile Belgrad, Novi Sad, Senta, Backa Palanka, Bogojevo, Smederevo din Serbia, portul Osijek (Croația), portul Brcko (Bosnia) și portul Baja (Ungaria).
 
„Portul Constanța s-a concentrat întotdeauna pe dezvoltarea de parteneriate, fiind mereu în căutarea de noi oportunități. În acest sens, trebuie să menționăm eforturile noastre continue de a oferi o rută alternativă viabilă pentru transportul mărfurilor din Orientul Îndepărtat, urmând coridorul TRACECA prin Marea Caspică, conectând Europa cu nordul Chinei și scurtând astfel ruta obișnuită cu 3 săptămâni” a declarat George Gabriel Vișan, directorul comercial al CN APM SA Constanța.
De la începutul acestui an și până la 15 august, traficul de mărfuri între Portul Constanţa şi Serbia a fost de 4,02 milioane tone (față de 2,5 milioane tone la 15 august 2014), din care 2,36 milioane tone îl reprezintă traficul fluvial (față de 1,5 milioane tone la 15 august 2014). Creșterea de peste 60% este spectaculoasă, fiind determinată în principal de cereale.
 
Astfel, în traficul total, ponderea o deţin cerealele, cu peste 3,03 milioane tone (față de 1,1 milioane tone la 15 august 2014), urmate de combustibili minerali solizi cu 242.413 tone, îngrășăminte 222.960 tone, minereurile de fier şi deşeurile de fier 211.019 tone.
Cerealele din Serbia sunt exportate, cu tranzit prin portul Constanța, spre Coreea de Sud, Spania, Iran, Egipt, Israel, Turcia, Portugalia, Olanda, Tunisia, Italia, Libia iar produsele metalice sârbești ajung în Turcia, Algeria, Tunisia, Siria, Spania. De asemenea, Serbia importă, cu tranzit prin portul Constanța, combustibili minerali solizi, îngrășăminte, minereurile de fier şi deşeurile de fier, minereuri și deșeuri neferoase, produse petroliere, minerale brute sau prelucrate, echipamente, mașini din țări ca: Egipt, Siria, Iordania, Ukraina, Rusia, China, Spania, Grecia, Turcia, Mozambic, Algeria, Danemarca.          
 

Atât reprezentanţii CN APM SA, cât şi partenerii sârbi consideră că în relaţiile economice cu Serbia, unul dintre cele mai mari avantaje ale portului Constanţa îl constituie faptul că este atât port maritim cât şi port fluvial, permițând acostarea oricărui tip de navă fluvială și maritimă.
Valeriu Nicolae Ionescu, directorul general al CN APM SA Constanţa apreciază că „Datorită Dunării, Portul Constanţa poate fi considerat ieşirea la mare a Serbiei. Dar trebuie să ne unim eforturile pentru îmbunătățirea navigabilității pe Dunăre care ar determina, fără îndoială, creșterea afacerilor pentru toți cei implicați. Aceasta este cheia dezvoltării regiunii și nu putem discuta despre Dunăre fără să amintim Serbia! Constanța este o parte importantă a acestui coridor, dar doar împreună, într-un efort concentrat putem să beneficiem de toate avantajele pe care le oferă transportul pe Dunăre”.
 
Anul acesta s-a pus accent pe interesul manifestat de Comisia Europeană pentru co-finanțarea proiectelor destinate pentru îmbunătățirea navigabilității pe Dunăre, pentru eficientizarea acestui coridor de transport în sprijinul dezvoltării economice. Se consideră necesară concentrarea tuturor eforturilor pentru întreținerea șenalului navigabil, prin investiții în echipamente de dragare, marcarea șenalului navigabil, realizarea unor hărți ale albiei fluviului.
 
Cheia succesului relațiilor comerciale dintre România și Serbia a constituit-o portul Constanța al cărui rol de poartă la Marea Neagră a fost consolidat prin deschiderea, în 2007, a reprezentanței CN APM SA în Serbia.
 
 
În contextul economic actual, CN APM SA Constanţa apreciază potenţialul economic al Serbiei şi în acest sens consideră agenţii economici din Serbia drept parteneri importanţi în dezvoltarea viitoare a portului Constanţa.      

 
„Doresc ca acest eveniment să fie de un real ajutor partenerilor noştri din regiune pentru a-și dezvolta și diversifica afacerile, folosind avantajele portului Constanţa, contribuind la extinderea relaţiilor bilaterale româno-sârbe în domeniul transportului naval şi intermodal”, a declarat Valeriu Nicolae Ionescu, directorul general al CN APM SA Constanţa.
 
 
 
 
 
                                                   
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii