Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
04:08 23 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Mediul de afaceri ungar, interesat de Ziua Portului Constanţa la Budapesta

ro

03 Mar, 2011 22:41 1144 Marime text
„Ziua Portului Constanţa" la Budapesta, a reunit azi, 3 martie 2011, oficiali reprezentând guvernul, companii private şi de stat, asociaţii profesionale din România şi Ungaria, într-un efort comun de a dezvolta afacerile dintre cele două ţări, pentru beneficiul mutual, având ca principal punct de legătură Portul Constanţa.

Ajuns la a cincea ediţie, evenimentul a captat şi în acest an interesul mediului de afaceri ungar, circa 140 de delegaţi venind la întâlnirea cu reprezentanţii portului Constanţa, unii dintre ei devenind, în ultimii ani, parteneri stabili ai portului.

Directorul general al Companiei Naţionale „Administraţia Porturilor Maritime" SA Constanţa, Aurelian Andrei Popa, a precizat că Ungaria nu este doar un prieten şi o ţară vecină, ci şi un partener important al portului Constanţa în regiunea Dunării, având în vedere elementele comune indubitabile: fluviul Dunărea şi aşezarea geografică în sud - estul Europei.

Acest fapt este demonstrat şi de evoluţia schimbului de mărfuri între portul Constanţa şi porturile ungare la Dunăre, în creştere continuă în ultimii 4 ani. Dacă în 2007 schimbul de mărfuri era de 2,3 milioane tone, anul trecut acesta a totalizat aproape 4 milioane tone, pe fondul crizei mondiale.

Modernizarea şi dezvoltarea transportului naval, asigurarea siguranţei traficului, consolidarea portului Constanţa, ca centru logistic intermodal şi realizarea unor servicii de transport naval mai sigure şi mai prietenoase faţă de mediul înconjurător, reprezintă priorităţile din domeniul transportului naval susţinute de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, prin ministrul secretar de stat Eusebiu Pistru prezent la această ediţie a evenimentului „Ziua Portului Constanţa" la Budapesta.

Secretarul de stat Eusebiu Pistru a subliniat oportunitatea acestui eveniment de promovare a portului Constanţa la Budapesta, mai ales în acest an când Ungaria deţine preşedinţia Uniunii Europene.

„Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii susţine revizuirea infrastructurii de transport TEN-T, fiind importantă pentru România din punctul de vedere al decalajelor dintre estul şi vestul Europei, dar şi pentru conectarea operatorilor economici la piaţa comună şi vecinătatea vestică non-UE. Fondurile Uniunii Europene pentru următorii 20 de ani se vor direcţiona în baza hărţii TEN-T revizuite, o decizie în acest sens luându-se în luna iulie a acestui an", a declarat secretarul de stat Eusebiu Pistru.

Directorul general al CN „APM" SA, Aurelian Andrei Popa, a prezentat oportunităţile pe care le oferă portul Constanţa, investiţiile majore care se fac în infrastructură, planurile de dezvoltare ale CN „APM" SA Constanţa dar şi ale partenerilor săi privaţi. A fost subliniat rolul important pe care îl are portul Constanţa în Strategia Dunării, accentuându-se beneficiile transportului pe fluviu, atât din punct de vedere economic cât şi al protecţiei mediului. „Portul Constanţa, cu capacitatea sa şi facilităţile pe care le oferă, este pregătit să servească intereselor de afaceri româno-ungare. Vă asigur de sprijinul nostru sincer şi vă aşteptăm să veniţi cu propuneri sau sugestii care să eficientizeze cooperarea dintre dumneavoastră şi portul Constanţa", a spus Aurelian Andrei Popa.

Partenerii ungari au putut să cunoască programul amplu de investiţii în infrastructură, atât din fonduri europene cât şi din alte surse, pe care portul Constanţa îl are în derulare, eforturi investiţionale care vor determina creşteri de trafic, o mai bună deservire a clienţilor şi o aliniere obligatorie la solicitările pieţei de transport.

Reprezentantul Rail Cargo Ungaria, Monika Kurdi, a subliniat importanţa investiţiei privind dezvoltarea capacităţii feroviare a portului Constanţa, fiind important ca marfa să ajungă cât mai eficient în interiorul portului. „Este însă necesară dezvoltarea reţelei de cale ferată în ambele ţări, pentru a avea legături directe. Credem că Ungaria poate deveni un centru de distribuţie pentru portul Constanţa în Europa Centrală şi de Vest" a declarat Monika Kurdi.

Szalma Botond, în calitate de preşedinte al Asociaţiei Transportatorilor Navali din Ungaria, a amintit că sunt numeroase proiecte europene în care se pot implica, împreună, ca parteneri, instituţii şi firme din România şi Ungaria.

Reprezentanţii firmelor ungare au subliniat faptul că dezvoltarea viitoare va avea garanţii mai ales dacă organismele guvernamentale şi întreprinzătorii vor face front comun în toate proiectele. Astfel, este necesară îmbunătăţirea procesului de schimb reciproc de informaţii şi experienţă în interesul comunităţii de afaceri române şi ungare.

Miercuri, 2 martie 2011, directorul general al CN "APM" SA Constanţa a vizitat cel mai important centru logistic din Ungaria, Budapest Intermodal Logistik Center - BILK.

Centrul logistic, amplasat strategic în apropierea căii ferate şi a autostrăzii, are o suprafaţă de 100 ha şi găzduieşte, pe 22 hectare, cel mai mare terminal de containere din zonă. Acesta are o capacitate de 220.000 TEU şi operează circa 140.000 TEU anual, reprezentând circa 70% din volumul de containere al Ungariei. Terminalul de containere din Budapesta deserveşte rutele feroviare către Hamburg, Koper, Arad, Trieste, Viena, Munchen, Duisburg, Wels.

70 hectare din Budapest Intermodal Logistik Cente sunt destinate unei baze de depozite moderne, acestea având un grad de ocupare de 100%. Marjan Miklos, managerul BILK, a declarat că în planurile de extindere ale afacerilor centrului există un interes major pentru România.

DIRECTOR GENERAL,

AURELIAN ANDREI POPA

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii