Vicepremierul Liviu Dragnea şi preşedintele Senatului, Călin Popescu Tăriceanu, au vizitat noul pod peste Canalul Dunăre – Marea Neagră
Vicepremierul Liviu Dragnea şi preşedintele Senatului, Călin Popescu Tăriceanu, au vizitat noul pod peste Canalul
13 Nov, 2014 14:56
ZIUA de Constanta
1884
Marime text
Joi, 13 noiembrie 2014, vicepremierul Liviu Dragnea şi preşedintele Senatului, Călin Popescu Tăriceanu, alături de oficiali din Guvernul României, parlamentari, autorităţi locale, au vizitat, în timpul testărilor de rezistenţă, Podul la km 0+540 al Canalului Dunăre – Marea Neagră.
Pe pod, 36 de autocamioane erau amplasate pentru o testare statică a rezistenţei la încovoiere şi torsiune. În urma acestor teste se vor realiza ultimele reglaje ale hobanelor.
Specialiştii constructori au prezentat oficialilor informaţii despre construcţia podului şi etapele următoare.
Scopul acestor încercări este acela de a obţine informaţii asupra comportării suprastructurii podului la acţiunile avute în vedere la proiectarea podului, pentru aprecierea stării de viabilitate, care se analizează sub următoarele aspecte: rezistenţa şi stabilitatea structurii, comportarea elastică, echilibrarea eforturilor în perechile de hobane ş.a.m.d..
Liviu Dragnea, vicepremierul României, a declarat că „Acest pod este cel mai mare de acest gen din România, o lucrare foarte importantă. După finalizarea bretelei rutiere de conectare cu DN39, proiect aflat în desfăşurare, aceste investiţii vor determina decongestionare traficului în zonă”.
„Este o lucrare de artă foarte spectaculoasă şi foarte frumoasă, o bijuterie inginerească!”, a apreciat preşedintele Senatului, Călin Popescu Tăriceanu.
Podul rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre - Marea Neagră are o structură de tip hobanat, are o lungime totală de 360 metri, o deschidere centrală de 200 metri, iar lăţimea podului este de 17,4 metri, permiţănd circulaţia pe 4 benzi. Înălţimea liberă sub tablierul podului în axul Canalului Dunăre - Marea Neagră este de 18,4 metri. Pilonii de pe maluri care susţin tablierul podului prin fascicule de hobane au o înălţime de 66 metri deasupra nivelului mării.
Valoarea totală a contractului de finanţare al întregului proiect “Pod rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre - Marea Neagră şi lucrări aferente infrastructurii rutiere şi de acces în Portul Constanţa” este de 191.797.112 lei.
Din acest proiect face parte şi obiectivul “Bretea rutieră de conectare cu DN39”, un drum cu două benzi, în continuarea podului rutier de la km 0+540 peste Canalul Dunăre – Marea Neagră care va face joncţiunea cu DN39 în apropierea intrării în localitatea Eforie Nord.
Pe pod, 36 de autocamioane erau amplasate pentru o testare statică a rezistenţei la încovoiere şi torsiune. În urma acestor teste se vor realiza ultimele reglaje ale hobanelor.
Specialiştii constructori au prezentat oficialilor informaţii despre construcţia podului şi etapele următoare.
Scopul acestor încercări este acela de a obţine informaţii asupra comportării suprastructurii podului la acţiunile avute în vedere la proiectarea podului, pentru aprecierea stării de viabilitate, care se analizează sub următoarele aspecte: rezistenţa şi stabilitatea structurii, comportarea elastică, echilibrarea eforturilor în perechile de hobane ş.a.m.d..
Liviu Dragnea, vicepremierul României, a declarat că „Acest pod este cel mai mare de acest gen din România, o lucrare foarte importantă. După finalizarea bretelei rutiere de conectare cu DN39, proiect aflat în desfăşurare, aceste investiţii vor determina decongestionare traficului în zonă”.
„Este o lucrare de artă foarte spectaculoasă şi foarte frumoasă, o bijuterie inginerească!”, a apreciat preşedintele Senatului, Călin Popescu Tăriceanu.
Podul rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre - Marea Neagră are o structură de tip hobanat, are o lungime totală de 360 metri, o deschidere centrală de 200 metri, iar lăţimea podului este de 17,4 metri, permiţănd circulaţia pe 4 benzi. Înălţimea liberă sub tablierul podului în axul Canalului Dunăre - Marea Neagră este de 18,4 metri. Pilonii de pe maluri care susţin tablierul podului prin fascicule de hobane au o înălţime de 66 metri deasupra nivelului mării.
Valoarea totală a contractului de finanţare al întregului proiect “Pod rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre - Marea Neagră şi lucrări aferente infrastructurii rutiere şi de acces în Portul Constanţa” este de 191.797.112 lei.
Din acest proiect face parte şi obiectivul “Bretea rutieră de conectare cu DN39”, un drum cu două benzi, în continuarea podului rutier de la km 0+540 peste Canalul Dunăre – Marea Neagră care va face joncţiunea cu DN39 în apropierea intrării în localitatea Eforie Nord.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii