Watermode - "Portul Constanţa, nod intermodal în reţeaua de transport sud-est europeană - Oportunităţi şi perspective"
Watermode - "Portul Constanţa, nod intermodal în reţeaua de transport sud-est europeană - Oportunităţi şiProiectul Watermode (Transnational Network for the Promotion of the Water-Ground Multimodal Transport) se realizează în cadrul Programuluide cooperare transfrontalieră în Sud Estul Europei, cu finanţare din partea Fondului European de Dezvoltare Regională, a Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţei şi din fonduri proprii. Proiectul a fost aprobat în cadrul programului SEE (South East Europe) şi face parte din axa prioritară 3 SEE: „Îmbunătăţirea accesibilităţii", având ca obiectiv final îmbunătăţirea condiţiilor-cadru pentru platformele multimodale.
Partenerii proiectului sunt firme de stat şi private din: Austria (1 partener), Bulgaria (1), Grecia (2), Ungaria (2), Italia (5), Slovenia (1), Albania (1), Muntenegru (1), Serbia (4), România (1). Liderul de proiect este Autoritatea Portuară Veneţia.
Obiectivul general al Watermode este promovarea coordonării dintre firmele private implicate în lanţul logistic şi planificarea spaţiului, pentru un management mai bun al soluţiilor de transport multimodal.
Proiectul Watermode vizează promovarea unei mai bune coordonări între actorii cu drept de decizie din domeniul transporturilor şi firmele implicate în transportul multimodal, cu scopul îmbunătăţirii competitivităţii alternativelor la transportul rutier, mai ales prin valorificarea potenţialului cooperării din domeniul logisticii.
Proiectul cuprinde 6 pachete de lucru:
- Managementul proiectului,
- Comunicare şi Diseminare,
- Sondaj privind facilităţi logistice şi multimodale,
- Reţea pentru competitivitatea transportului multimodal,
- Impactul transportului multimodal asupra mediului şi
- Siguranţă pentru competitivitate în multimodalism.
Portul Constanţa are un rol foarte important în cadrul proiectului, fiind principalul port la Marea Neagră din parteneriat. De asemenea, faptul că Portul Constanţa este conectat la Dunăre, principala cale de navigaţie interioară din Sud Estul Europei, reprezintă un aspect foarte important pentru obiectivul proiectului. Astfel, principalele activităţi ale proiectului în care Portul Constanţa este implicat sunt:
- colectarea datelor privind infrastructura logistică din Romania cu scopul alcătuirii bazei de date a proiectului,
- participarea la analiza privind competitivitatea rutelor navigabile ale Europei ca şi alternative sustenabile la transportul pe uscat,
- participarea la definirea standardelor minime şi procedurilor pentru training în domeniul siguranţei pentru angajaţii din porturi,
- oportunitatea de a atrage interesul politic asupra proiectului şi vizibilitatea parteneriatului prin activităţi de diseminare.
Organizarea acestor întruniri periodice la care participă instituţii locale şi naţionale, relevante pentru schimbul de informaţii privind logistica şi intermodalismul, are scopul definirii priorităţilor şi strategiilor pentru promovarea transportului multimodal.
DIRECTOR GENERAL,
Ioan BĂLAN
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp