Ziua Portului Constanta la Krems- Austria, la a cincea editie
Ziua Portului Constanta la Krems- Austria, la a cincea editieDelegaţia română a fost condusă de secretarul de stat din Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, Marin Anton.
Oficialul român a subliniat că obiectivul general al strategiei în domeniul transporturilor îl reprezintă dezvoltarea echilibrată a sistemului naţional de transport care să asigure o infrastructură şi servicii de transport moderne şi durabile, dezvoltarea sustenabilă a economiei şi îmbunătăţirea calităţii vieţii. „Intenţia noastră este ca Portul Constanţa să se claseze printre primele patru porturi europene. În acest scop, ne propunem execuţia Molurilor 3 şi 4 Sud, ceea ce reprezintă aproximativ 50 ha teritorii noi câştigate asupra apei şi un potenţial de dezvoltare de noi terminale specializate.", a afirmat secretarul de stat Marin Anton.
Dintre obiectivele ministerului român, continuarea lucrărilor la Canalul Dunăre - Bucureşti reprezintă o provocare. Contractul pentru reactualizarea studiului de fezabilitate şi expertiza tehnică a construcţiilor deja executate a fost semnat în luna septembrie 2009 şi are ca termen de finalizare septembrie 2010. Pentru a finaliza lucrările la Canalul Dunăre - Bucureşti se va lua în considerare metoda concesiunii de lucrări.
Secretarul de stat a subliniat că "Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii este activ implicat în elaborarea Strategiei pentru Regiunea Dunării. Poziţia oficială a României pentru Strategia Europeană a Dunării a fost aprobată de Guvern în luna martie 2010.".
În domeniul transporturilor, România şi-a propus: asigurarea condiţiilor optime pentru navigaţia pe întregul curs al Dunării, pe toată perioada anului; modernizarea porturilor situate la Dunăre şi a infrastructurii de acces; transformarea porturilor în centre logistice şi integrarea lor în sistemul de transport intermodal, pentru a asigura conectivitatea localităţilor de-a lungul fluviului Dunărea; reluarea proiectului de a conecta Bucureştiul la Fluviul Dunărea prin continuarea lucrărilor la
Canalul Dunăre - Bucureşti; conectarea Bucureştiului şi a Portului Constanţa la linia de cale ferată de mare viteză Paris - Strasbourg - Bratislava - Budapesta.
Directorul general al CN „APM" SA Constanţa, Ioan Bălan, a declarat că această a cincea ediţie demonstrează încă o dată importanţa pe care cele două ţări, România şi Austria, o acordă domeniului transportului şi logisticii. Directorul general a prezentat oamenilor de afaceri strategia de dezvoltare a Portului Constanţa, oportunităţile şi facilităţile oferite clienţilor portului, investiţiile şi planurile de perspectivă.
„Situaţia nefavorabilă la nivel mondial a afectat şi transportul de mărfuri între Portul Constanţa şi porturile austriece, dar cred că dacă ne unim eforturile putem să depăşim mult mai uşor această perioadă. Strategia promovată la nivel european susţine transportul pe Dunăre şi este în interesul nostru comun să creăm condiţii favorabile pentru dezvoltarea traficului între Constanţa şi porturile din Austria", a spus Ioan Bălan.
Directorul CN „APM"SA Constanţa a subliniat faptul că Portul Constanţa are veşti bune chiar şi în această perioadă economică mai dificilă. „Portul Constanţa a obţinut finanţare europeană pentru realizarea unor investiţii majore: extinderea digului de larg cu 1.050 metri şi construcţia podului peste Canalul Dunăre - Marea Neagră. Trebuie să spun şi faptul că, în perioada 2009-2010, valoarea investiţiilor private în Portul Constanţa ajunge la 750 milioane de dolari.", a spus Ioan Bălan.
El a prezentat oamenilor de afaceri austrieci avantajele portului Constanţa, a subliniat importanţa Dunării pentru o mai bună cooperare între ţările Europei Centrale şi cele din Europa de Est. Cei prezenţi au putut să cunoască investiţiile care se derulează în prezent, proiectele de viitor, planurile de dezvoltare ale companiilor private care activează în port şi să identifice oportunităţile pe care le oferă Portul Constanţa.
Directorul general al CN „APM" şi-a exprimat speranţa ca în curând să fie înfiinţate linii de transport între Constanţa şi porturile austriece, pentru a exploata potenţialul transportului pe fluviu, ţinând cont şi de atenţia pe care Uniunea Europeană o acordă Dunării.
Miercuri, 14 aprilie, a fost semnat un protocol de colaborare între porturile Constanţa şi Krems. Documentul a fost semnat de către directorul general al CN „APM" SA Constanţa, Ioan Bălan şi managerul Mierka Donauhafen Gesellschaft, Hubert Mierka.
Prin acest protocol, cele două părţi semnatare îşi propun să identifice şi să analizeze fluxurile de mărfuri dintre cele două porturi, să facă un permanent schimb de informaţii din domeniul transportului şi al potenţialelor facilităţi, să se promoveze reciproc şi să identifice posibilitatea participării împreună în proiecte ale Uniunii Europene, urmând liniile principale ale Strategiei Dunării.
Strategia Europeană pentru Regiunea Dunării va reprezenta un cadru coerent de cooperare, care va contribui la implementarea obiectivelor de creştere economică ale UE. Aceasta va susţine implementarea noilor tehnologii privind dezvoltarea, întreţinerea şi protecţia Dunării pentru a deveni un fluviu atractiv din punct de vedere comercial, o cale de transport prietenoasă cu mediul înconjurător şi compatibilă sistemelor ecologice existente.
Participanţii la eveniment au avut ocazia să aibă contacte de afaceri directe, să cunoască noi potenţiali parteneri şi să identifice sectoare de interes comun în domeniul transporturilor.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp