Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
03:13 23 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca - Miercuri, 20 Octombrie 2010

ro

21 Oct, 2010 00:24 2168 Marime text

Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca a lansat in data de 19 octombrie 2010, in sala Aula Magna a Academiei de Studii Economice Bucuresti, campania de comunicare privind serviciile SPO oferite tinerilor si angajatorilor.

Aceasta campanie se desfasoara in cadrul unui proiect strategic finantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane care are ca obiectiv general cresterea gradului de vizibilitate a serviciilor SPO in randul tinerilor aflati in cautarea unui loc de munca si in randul angajatorilor, fiind implementat in parteneriat cu trei companii nationale (System&Network Solutions SRL, Data Media SRL, Rusu&Bortun Consultanţă SRL), avand o durata de 18 de luni si un buget total de 10.016.900 lei. Proiectul "Campanie de comunicare privind serviciile SPO oferite tinerilor si angajatorilor" are si doua obiective specifice: cresterea notorietatii SPO si a serviciilor oferite tinerilor in cautarea unui loc de munca din mediul urban si rural dar si angajatorilor precum si furnizarea de informatii care sa ajute la dezvoltarea proceselor implicate in cautarea unui loc de munca pe cont propriu: autoevaluare, cautarea ofertelor, abordarea ofertelor, prezentarea la un interviu.

Campania a pornit de la rezultatele a doua studii de piata cantitative si calitative in randul tinerilor si angajatorilor, in baza carora a fost conceputa o strategie generala de comunicare si alte 4 tipuri de strategii de comunicare specifice (relatii publice, comunicare on line, publicitate si evenimente).

Pentru aceasta campanie au fost realizate materiale tipografice, dupa cum urmeaza: 1.201.200 pliante si brosuri, 11.000 postere, 3000 de mape si 2500 de foi imprimate. „Cum sa alegem anunturile de angajare", „Cum sa realizam un bun C.V", „Cum sa pregatim interviul de angajare", „Cum sa redactam o scrisoare de intentie", „Cum puteti munci in Europa", „De ce sa apelezi la Serviciul Public de Ocupare", „E bine sa ai banii tai. Ia-ti primul job!", sunt doar cateva materiale realizate in cadrul acestui proiect, care vor ajuta efectiv tinerii aflati in cautarea pe cont propriu a unui loc de munca dar si angajatorii. O parte din aceste materiale vor fi folosite de AJOFM Constanta in vederea dotarii a 47 de birouri de self-service, birouri care vor fi create prin implementarea altui proiect cu finantare din Fondul Social European. De asemenea, AJOFM Constanta a folosit aceste materiale si la bursa locurilor de munca pentru absolventi organizata la nivel national in luna septembrie 2010, urmand sa le disemineze si catre alte institutii prin a caror activitate se pot atinge grupurile tinta vizate de campania din cadrul proiectului: facultati, licee, inspectorate de munca, directii de finante publice, etc. - AJOFM Constanta a distribuit, pana la acest moment, aceste materiale in urmatoarele institutii de invatamant : Liceul Teoretic "Nicolae Balcescu" Medgidia, Grup Scolar Industrial " Dragomir Hurmuzescu" Medgidia, Colegiul Tehnic "Nicolae Titulescu" Medgidia si Liceul Teoretic " Lucian Blaga" Constanta.

Totodata, au fost create spoturi audio si video care vor fi difuzate in mass media, precum si un film de prezentare al ANOFM care va rula in incinta AJOFM Constanta. Doua dintre spoturile video sunt adresate tinerilor, ele fiind regizate de catre doamna Andreea Paduraru. Iar celelalte doua spoturi video sunt adresate angajatorilor si au fost regizate de catre domnul Cristi Puiu.

Conform contractului de finantare, prin difuzarea media (tv, radio, print, on line) se doreste informarea a circa 1.000.000 de persoane, respectiv 10.000 agenti economici.

Nu in ultimul rand, s-a creat site-ul www.muncesti.ro care va promova mesajele campaniei printr-o activitate intensa de PR on line, precum si pe retelele de socializare. Tot pe acest site, puteti gasi si informatii cu privire la rezultatele si evenimentele desfasurate pana in prezent.

Proiectul actual mai cuprinde organizarea de evenimente regionale precum si inserarea de anunturi publicitare in presa scrisa.

Trebuie mentionat faptul ca la sfarsitul proiectului se vor face doua cercetari de piata calitative si cantitative pentru a evalua impactul campaniei de comunicare.

Toate aceste realizari din cadrul proiectului „Campanie de comunicare privind serviciile SPO oferite tinerilor si angajatorilor" sunt foarte utile, avand in vedere faptul ca la nivelul Agentiei Judetene pentru Ocuparea Fortei de Munca Constanta pentru luna septembrie 2010 rata somajului in judetul Constanta a fost de 5,1%, iar in urma organizarii "Bursei Locurilor de Munca pentru Absolventi" (bursa organizata in data de 24.09.2010) au fost inregistrate urmatoarele rezultate: 42 de agenti economici participanti care au oferit un numar de 624 locuri de munca, numarul total al persoanelor participante la bursa fiind de 900 ( din care absolventi ai institutiilor de invatamant participanti 800). Din numarul total al absolventilor participanti, 727 absolventi au fost selectati in vederea incadrarii in munca, din care 80 absolventi au fost incadrati pe loc ( 71 absolventi cu studii medii si 9 absolventi cu studii superioare).

Totodata, prin aplicarea masurilor de stimulare a angajatorilor pentru incadrarea in munca a absolventilor, in perioada 01.01.2010 - 01.09.2010, in conformitate cu prevederile art. 80 din Legea nr. 76/2002 actualizata, AJOFM Constanta a incheiat 26 de conventii pentru incadrarea in munca a 26 de absolventi ai institutiilor de invatamant. Pe de alta parte, in conformitate cu prevederile Legii nr. 116/2002 privind prevenirea si combaterea marginalizarii sociale, AJOFM Constanta a incheiat un numar de 3 conventii cu angajatori de insertie, pentru incadrarea in munca a 16 tineri cu varste intre 16-25 de ani supusi aflaţi în dificultate şi confruntati cu riscul excluderii profesionale.

Director Executiv

Romulus Florin MINCA

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii