Comunicat privind rezultatele atinse in urma implementarii proiectului „Campanie de comunicare privind serviciile SPO oferite tinerilor si angajatorilor" in perioada 1 noiembrie 2009 - 31 octombrie 2011
Comunicat privind rezultatele atinse in urma implementarii proiectului „Campanie de comunicare privind serviciile9.760.178 lei cheltuiti dintr-un buget total de 10.317.250 lei, reprezentand un grad de absorbtie de 95% din totalul fondurilor alocate
Peste 2.300.000 contacte unice prin difuzarea de spoturi ANOFM pe TV; peste 12.000.000 contacte prin publicarea de add-uri in presa scrisa; peste 1.400.000 contacte prin campania radio; peste 180.000.000 impresii, peste 92.000 click-uri realizate, respectiv peste 8.700.000 contacte unice prin campania online
Peste 1.200.000 pliante si brosuri realizate cum ar fi: „Cum sa alegem anunturile de angajare", „Cum sa realizam un bun C.V", „Cum sa pregatim interviul de angajare", „Cum sa redactam o scrisoare de intentie", „Cum puteti munci in Europa", „De ce sa apelezi la Serviciul Public de Ocupare", „E bine sa ai banii tai. Ia-ti primul job!"; 4 cercetari de piata la nivel national; 5 tipuri de strategii de comunicare 36 contracte de achizitii
Peste 110 persoane implicate in implementarea proiectului, fara a lua in calcul personalul pus la dispozitia Beneficiarului de catre prestatorii contractati
11 Notificari, 8 Acte Aditionale, 6 Acorduri de parteneriat revizuite, 4 Rapoarte Tehnico-Financiare, 4 Cereri de rambursare depuse (urmand ca in luna noiembrie sa fie depusa Cererea finala de rambursare si raportul tehnico-financiar final), rapoarte lunare de monitorizare, precum si diverse alte documente pentru buna implementare a proiectului
Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca a implementat in perioada 1 noiembrie 2009 - 31 octombrie 2011 proiectul strategic „Campanie de comunicare privind serviciile SPO oferite tinerilor si angajatorilor" finantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013. Proiectul a avut drept obiectiv general cresterea gradului de vizibilitate a serviciilor SPO in randul tinerilor aflati in cautarea unui loc de munca si in randul angajatorilor dar si doua obiective specifice: cresterea notorietatii SPO si a serviciilor oferite tinerilor in cautarea unui loc de munca din mediul urban si rural dar si angajatorilor precum si furnizarea de informatii care sa ajute la dezvoltarea proceselor implicate in cautarea unui loc de munca pe cont propriu.
Acest proiect a fost implementat in parteneriat cu trei companii nationale (System&Network Solutions SRL, Data Media SRL, Rusu&Bortun Consultanţă SRL) si a avut o durata de 24 de luni.
„Aceasta campanie de comunicare este prima campanie realizata de Serviciul Public de Ocupare din Romania finantanta din fonduri europene. Desfasurata la nivel national, aceasta campanie si-a atins obiectivele, fapt demonstrat atat de cifrele din rapoartele de evaluare a impactului certificate de institutii abilitate, cat si de cercetarea de piata desfasurata la finalul campaniei pe o durata de 3 luni. In plus, gradul de absorbtie de 95% a finantarii obtinute demonstreaza faptul ca intregul proiect a fost implementat cu maxim de profesionalism si responsabilitate", a declarat Adina Croitoru, managerul proiectului.
Proiectul „Campanie de comunicare privind serviciile SPO oferite tinerilor si angajatorilor" a inceput cu realizarea a doua cercetari de piata la nivel national cantitative si calitative in randul tinerilor cu varsta intre 15-25 de ani si in randul angajatorilor pentru a identifica perceptiile acestor doua grupuri de clienti cu privire la serviciile si implicarea SPO in imbunatatirea conditiilor existe pe piata muncii. Pe baza rezultatelor obtinute prin aceste studii, s-au realizat 5 tipuri de strategii de comunicare (1 strategie generala de comunicare si 4 strategii de comunicare specifice: online, PR, advertising, publicitate), 1 calendar de activitati, 1 plan de implementare si 1 procedura de lucru in cadrul echipei de implementare.
Ca o consecinta directa a realizarii acestor strategii de comunicare, s-au putut stabili conceptele creative necesare realizarii pliantelor, brosurilor, spoturilor video si audio. Astfel, in ceea ce priveste campania de comunicare adresata tinerilor, conceptul creativ a vizat necesitatea independentei financiare a acestora fata de parinti („E bine sa ai banii tai! Ia-ti primul job!"). In schimb, campania de comunicare adresata angajatorilor a mers pe ideea ca aceastia sa incadreze pe locurile de munca vacante tineri pentru ca acestia pot avea idei creative si sunt ambitiosi („Nici nu stii cum te poate ajuta un tanar! Angajeaza-l!").
Tot pornind de la aceste concepte creative, au fost realizate 1.201.200 pliante si brosuri, 11.000 postere, 3000 de mape, 3000 blocnotes, 3000 cd-uri, 3000 pixuri, 2 spider-ere, 94 roll-up-uri, 47 standuri (suporti) pentru pliante si brosuri si 2500 de foi imprimate. „Cum sa alegem anunturile de angajare", „Cum sa realizam un bun C.V", „Cum sa pregatim interviul de angajare", „Cum sa redactam o scrisoare de intentie", „Cum puteti munci in Europa", „De ce sa apelezi la Serviciul Public de Ocupare", „E bine sa ai banii tai. Ia-ti primul job!", sunt doar cateva materiale realizate in cadrul acestui proiect si care pot ajuta efectiv tinerii aflati in cautarea pe cont propriu a unui loc de munca dar si angajatorii. Aceste materiale au fost distribuite agentiilor judetene pentru ocuparea fortei de munca in vederea dotarii a 47 de birouri de self-service, au fost folosite la bursele locurilor de munca pentru absolventi organizate la nivel national in anii 2010/2011 si au fost diseminate catre institutii colaboratoare prin a caror activitate se pot atinge grupurile tinta vizate de campania din cadrul proiectului: facultati, licee, inspectorate de munca, directii de finante publice, etc.
Au fost create 2 spoturi audio (unul pentru tineri si unul pentru angajatori), 4 spoturi video (doua pentru tineri si 2 pentru angajatori) si 1 film de prezentare al ANOFM care va rula in agentiile judetene pentru ocuparea fortei de munca. Spoturile video adresate tinerilor au fost regizate de catre doamna Andreea Paduraru, rolurile fiind interpretate de actori neprofesionisti. Spoturile video adresate angajatorilor au fost regizate de catre domnul Cristi Puiu iar rolurile principale au fost interpretate de actorii: Ioana Flora, Bratila Ioana, Bogdan Marhodin, Valentin Popescu, Dammanachis Emmanuel si Serban Cismarescu.
Conform contractului de finantare, prin difuzarea media (tv, radio, print, online) s-a dorit informarea a circa 1.000.000 de persoane, respectiv 10.000 agenti economici. In urma finalizarii campaniei de comunicare, s-au obtinut urmatoarele rezultate: au fost realizate peste 2.365.000 contacte unice, prin difuzarea de spoturi ANOFM pe canalele TVR 1, Antena 1 si Antena 3 (conform Raportului de evaluare a impactului campaniei media TV certificat de GFK Romania), au fost atinse peste 12.000.000 contacte in presa scrisa, prin publicarea de add-uri in urmatoarele ziare: Romania Libera, Adevarul, Click, Gazeta Sporturilor si Pro Sport, au fost atinse aproximativ 1.440.000 contacte prin campania radio pe statia KISS FM iar prin campania online, impactul obtinut in urma prestarii serviciilor a fost de 186.673.603 impresii, 92.600 click-uri realizate, respectiv 8.708.350 contacte unice, sursele de verificare fiind rapoartele emise de administratorii site-urilor pe care au fost postate bannerele online, respectiv www.neogen.ro; www.ejobs.ro, www.hi5.com.
La finalul campaniei de comunicare, institutul DATA MEDIA (partener in cadrul proiectului) a realizat o cercetare sociologica cantitativa si calitativa in randul grupurilor tinta (respectiv tineri cu varsta intre 15-25 de ani si angajatori) pentru evaluarea campaniei.
In ceea ce priveste evenimentele/conferintele de presa/comunicatele de presa, au fost atinse urmatoarele rezultate: 1 eveniment lansare proiect, 1 eveniment lansare campanie, 1 eveniment dedicat promovarii serviciilor de formare profesionala in randul angajatorilor, 1 eveniment dedicat promovarii subventionarii locurilor de munca in randul angajatorilor, 8 seminarii regionale impreuna cu autoritatile locale si angajatorii, 42 conferinte judetene, 2 conferinte de presa la nivel national, 6 comunicate de presa la nivel national, 126 comunicate de presa la nivel judetean, 1 buletin informativ pentru autoritatile locale.
Referitor la componenta online a proiectului s-au realizat urmatoarele: 1 website proiect (www.muncesti.ro), 1 manual proceduri de actualizare a continutului de pe website pentru editori non tehnici, 1 baza de date abonati prin e-mail, 6 newslettere, 6 bannere online, 1 raport trafic website, 6 rapoarte monitorizare newslettere, 6 rapoarte monitorizare bannere online, 6 rapoarte monitorizare aparitii presa online si pe bloguri, conturi cu id-ul muncesti.ro pe retele de socializare precum facebook.com, twitter.com, youtube.com.
Totodata, trebuie precizat faptul ca a fost conceput un manual de implementare a campaniilor de comunicare in cadrul SPO, manual care a fost de altfel si prezentat de catre autorii sai reprezentilor mass media din structurile teritoriale ale SPO. Prin continutul sau teoretic si practic, acest manual se consituie un excelent ghid pentru agentiile de ocupare a fortei de munca care vor sa realizeze campanii de comunicare cu scopul de a creste vizibilitatea si transparenta serviciilor oferite.
Persoana de contact: Adina Croitoru, manager proiect, telefon 0723152986, e-mail: adina.croitoru@muncesti.ro.
Manager Proiect,
Adina CROITORU
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp