Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
20:15 09 10 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Ce spune un fost primar al orașului Hârșova despre corectitudinea alegerilor din 9 iunie și legitimitatea primarului Viorel Ionescu

ro

09 Oct, 2024 16:49 186 Marime text



 
Alegerile pentru funcția de primar al orașului Hârșova, din 9 iunie 2024, o cursă strânsă între trei candidați, au fost marcate de o serie de controverse și nereguli care încă stârnesc suspiciuni serioase cu privire la legalitatea procesului electoral și legitimitatea rezultatului final,spune fostul primar de la Hârșova, Ionel Chiriță.
 
„Această evaluare dorește să evidențieze aspectele cheie ale procesului electoral privitoare la procesul de depunere a candidaturilor și la campania electorală, la preluarea buletinelor de vot de la prefectură, distribuirea acestora către secțiile de votare, gestionarea lor în secțiile de votare și despre desfășurarea procesului de votare, numărarea voturilor, întocmirea și predarea proceselor-verbale privind centralizarea voturilor și constatarea rezultatului alegerilor și a buletinelor de vot, punând accent pe problemele majore identificate și impactul lor semnificativ asupra încrederii cetățenilor în corectitudinea alegerilor", mai adaugă acesta.

 
𝗖𝗼𝗻𝘁𝗲𝘅𝘁𝘂𝗹:

 
Problemele prioritare ale orașului, conform opiniilor locuitorilor săi, sunt:
➢ un spital afectat de lipsa medicilor specialiști;
➢ lipsa locurilor de muncă;
➢ plecarea tinerilor și adulților din cauza ineficienței administrației și a lipsei de perspective;
➢ o camarilă tot mai numeroasă care profită de avantajele oferite de puterea locală în detrimentul majorității locuitorilor;
➢ lipsa de transparență și gestionarea discreționară a banilor din bugetul local;
➢ atitudinea agresivă și amenințătoare a autorității locale.
În acest context, alegerile din 2024 ar fi trebuit să ofere cetățenilor o oportunitate de a alege o conducere care să ofere o perspectivă mai bună orașului.

 
𝗖𝗮𝗻𝗱𝗶𝗱𝗮𝘁̗𝗶𝗶:

 
➢ Cursa pentru funcția de primar a fost disputată între trei candidați: actualul primar, fostul primar dinaintea actualului și un candidat la prima candidatură, care a mizat pe entuziasm și idei noi.
➢ Actualul primar și fostul primar, ambii acuzați de contribuția la declinul orașului, au concurat din interese personale, în detrimentul intereselor cetățenilor. Cel de-al treilea candidat a promis schimbarea, dar nu a avut timpul, instrumentele și nici experiența necesară câștigării încrederii majorității electoratului.
 
𝐏𝐫𝐨𝐛𝐥𝐞𝐦𝐞𝐥𝐞 𝐩𝐫𝐢𝐯𝐢𝐭𝐨𝐚𝐫𝐞 𝐥𝐚 𝐜𝐚𝐦𝐩𝐚𝐧𝐢𝐚 𝐞𝐥𝐞𝐜𝐭𝐨𝐫𝐚𝐥𝐚̆ 𝐬̗𝐢 𝐥𝐚 𝐩𝐫𝐨𝐜𝐞𝐬𝐮𝐥 𝐞𝐥𝐞𝐜𝐭𝐨𝐫𝐚𝐥:
 
➢ Campanie electorală lipsită de substanță, a fost lipsită de dezbateri constructive pe proiecte necesare orașului, concentrându-se mai degrabă pe acuzații reciproce și victimizare.
➢ Procesul electoral a fost marcat de o serie de nereguli semnificative, începând cu cele legate de funcționarea biroului electoral de circumscripție. Deși depunerea candidaturilor a decurs inițial fără probleme, ulterior au apărut suspiciuni serioase cu privire la modul în care biroul electoral de circumscripție locală și-a îndeplinit atribuțiile. Aceste suspiciuni ridică semne de întrebare majore legate de corectitudinea și imparțialitatea unora dintre membrii săi.
➢ După contestarea în instanță, de către mai multe persoane, în acțiuni separate, a candidaturii actualului primar, instanțele au respins toate acțiunile, atât pe fond, cât și în apel, deși în motivarea respingerii au consemnat nerespectarea condițiilor de fond și de formă necesare pentru admiterea candidaturi lui Viorel Ionescu la funcția de primar.
 
𝗡𝗲𝗿𝗲𝗴𝘂𝗹𝗶 𝗺𝗮𝗷𝗼𝗿𝗲 𝗮𝘂 𝗮𝗽𝗮̆𝗿𝘂𝘁 𝗶̂𝗻 𝗽𝗿𝗲𝘇𝗶𝘂𝗮 𝗮𝗹𝗲𝗴𝗲𝗿𝗶𝗹𝗼𝗿:
 
➢ După ce buletinele de vot au fost preluate de la prefectură, în patru secții de votare, din totalul celor opt în tot orașul, pentru funcția de primar au ajuns 67 buletine de vot mai puține decât numărul precizat în procesul-verbal, semnat de primarul orașului.
➢ Nu peste mult timp, spre sfârșitul prezilei de votare, la încheierea operațiunilor din secțiile de votare, președinta unei secției de votare (fostă consilieră în cabinetul domniei sale, în primul mandat) a plecat din secție având la ea ștampila de control, fapt interzis de prevederile legale.

 
𝗥𝗲𝘇𝘂𝗹𝘁𝗮𝘁𝘂𝗹 𝘀̗𝗶 𝗿𝗲𝗻𝘂𝗺𝗮̆𝗿𝗮𝗿𝗲𝗮 𝘃𝗼𝘁𝘂𝗿𝗶𝗹𝗼𝗿:
 
➢ Biroul electoral de circumscripțieă a refuzat renumărarea voturilor solicitată de candidatul de pe locul doi, care a avut cu 36 de voturi mai puțin decât primarul în funcție, dar biroul electoral județean a aprobat renumerarea voturilor pentru primar.
➢ După renumărarea voturilor, diferența dintre primii doi candidați s-a redus la doar 32 de voturi.
➢ Cu toate acestea, a rămas marea problemă constatată în preziua votării, legată de diferența de 67 de buletine de vot dintre numărul celor consemnate în procesul-verbal de preluare de la prefectură și numărul celor ajunse în cele patru secții de votare, confirmată și în procesele-verbale privind centralizarea voturilor și constatarea rezultatului alegerilor.
➢ Această diferență a buletinelor de vot aparent s-a diminuat cu 34 de buletine, dar alte lucruri întâmplate cu ocazia renumărării crează impresia unor nereguli și mai mari, în loc să clarifice problemele și neregulile de până atunci.
 
𝗔𝗹𝘁𝗲 𝗻𝗲𝗿𝗲𝗴𝘂𝗹𝗶:
 
➢ Pe parcursul procesului electoral au fost semnalate și alte nereguli la fel de grave, dacă nu chiar mai grave.
 
𝗜𝗺𝗽𝗮𝗰𝘁𝘂𝗹 𝗮𝘀𝘂𝗽𝗿𝗮 𝗰𝗲𝘁ă𝘁̗𝗲𝗻𝗶𝗹𝗼𝗿:
 
➢ Neregulile din timpul alegerilor pot submina și mai mult încrederea cetățenilor în procesul electoral și pot pune la îndoială legitimitatea noului primar ales.
➢ Cetățenii se pot teme că problemele orașului nu vor fi rezolvate, iar corupția și incompetența vor continua să domine administrația locală.

 
𝗖𝗼𝗻𝗰𝗹𝘂𝘇𝗶𝗶:
 
➢ Orașul Hârșova are nevoie de o administrație legitimă, transparentă, competentă și dedicată rezolvării problemelor reale ale cetățenilor. Alegerile din 2024 nu au reușit să ofere o soluție clară la această problemă, iar neregulile semnificative identificate pe parcursul procesului electoral au subminat grav încrederea publică.
➢ Este esențial ca autoritățile competente să investigheze cu celeritate suspiciunile de fraudă și să ia măsurile necesare pentru a asigura un proces electoral corect și transparent în viitor.
➢ Doar prin organizarea unor alegeri legitime și prin instalarea unei administrații responsabile se poate spera la o schimbare pozitivă în Hârșova, o schimbare care să aducă beneficii concrete locuitorilor săi.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii