Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
00:39 21 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Dosar incomplet Pesedistul Adrian Stan, obligat să redepună dosarul de candidatură pentru Consiliul Local Techirghiol!

ro

28 Apr, 2024 13:02 1068 Marime text
 
 
Adrian Viorel Stan va redepune mâine dosarul de candidatură complet la alegerile locale din 9 iunie la Biroul Electoral de Circumscripţie Orășenească nr. 11 Techirghiol, județul Constanța, potrivit președintelui PSD Constanța, senatorul Stroe Felix.

Facem mențiunea că pe 26 aprilie a.c., judecătorii de la Judecătoria Constanța, secția civilă au respins contestația la legea electorală formulată de Stan, candidat din partea PSD la primăria și Consiliul Local Techirghiol, ca neîntemeiată în dosarul nr.12364/212/2024.

Iată soluția pe scurt: „Respinge contestaţia formulată de contestatorul Stan Adrian Viorel, membru al PSD, ca neîntemeiată. Cu drept de apel în termen de 24 de ore de la pronunţare. Cererea de apel se depune la Tribunalul Constanța. După rămânerea definitivă, hotărârea se aduce de îndată la cunoştinţa Biroului Electoral de Circumscripţie Orășenească nr. 11 Techirghiol, județul Constanța, în vederea definitivării candidaturilor. Pronunţată în şedinţă publică, astăzi 26.04.2024”.
 
 
Potrivit portalului www.rejust.ro, pe rol, judecarea cauzei civile a avut ca obiect o contestaţie la legea electorală, cerere formulată de contestatorul Stan Adrian Viorel. La primul apel nominal făcut în şedinţă publică se constată lipsa părţilor. În lipsa părţilor instanţa dispune lăsarea cauzei la a doua strigare. La al doilea apel nominal făcut în şedinţă publică se constată lipsa părţilor. Cererea se judecă fără citarea părţilor. Reprezentantul Ministerului Justiției solicită respingerea contestaţiei ca neîntemeiată. Instanţa declară închise dezbaterile, conform art.394 C.proc.civ. şi reţine cauza spre soluţionarea fondului cu aplicarea dispoziţiilor art.402 teza finală C.proc.civ.
 
Deliberând asupra cauzei de faţă, instanța constată următoarele: „Prin cererea înregistrată în data de 26.04.2024 membru al Partidului Social Democrat a formulat contestație împotriva Hotărârii nr. 2/25.04.2024 prin care s-a dispus respingerea propunerii de candidatură a contestatorului și a solicitat: anularea Hotărârii nr. 2/25.04.2024 a Biroului Electoral de Circumscripţie Orășenească nr. 11 Techirghiol și înregistrarea candidaturii numitului A.V. Stan pentru funcția de consilier local în cadrul Consiliului Local al orașului Techirghiol pentru alegerile locale din 09.06.2024, pe lista Partidului Social Democrat. Motivul respingerii propunerii de candidatură a constat în faptul că, la dosarul de candidatură pentru funcția de consilier local al acestuia, au fost depuse numai 3 declarații pe propria răspundere „în sensul că a avut sau nu calitatea de lucrător sau colaborator al securității” în original, unul dintre exemplare fiind depus în copie color. În motivarea cererii, contestatorul a arătat că la momentul depunerii dosarelor ce cuprindeau candidaturile colective s-a omis depunerea declarațiilor privind eventuala calitate de lucrător sau colaborator al securității, și fiind atenționat de către personalul auxiliar din cadrul biroului electoral, s-a deplasat „în grabă la sediul organizației în vederea complinirii erorii” constatate. Tot „în grabă”, susține contestatorul că un reprezentat a preluat dintr-un dosar ce fusese întocmit pentru o „evidență proprie” o copie color a declarației lipsă, „fără să observe că nu este originalul”. Contestatorul mai face trimitere la anumite aspecte de natura organizatorică, lipsite de relevanță în economia soluționării prezentei cauze, însă consideră că „în condițiile în care originalul a existat în dosarul privind candidatura de primar, devenea evident că atașarea unei copii era o greșeală administrativă care putea fi îndreptată de îndată.”. În susţinerea cererii, contestatorul a anexat înscrisuri. În drept, contestatorul a invocat dispoziţiile art. 54 din legea nr. 115/2015. Cererea este scutită de la plata taxei judiciare de timbru potrivit art. 120 din Legea nr. 115/2015. Prin raportare la dispoziţiile art. 122 alin. 1 din Legea nr. 115/2015 coroborate cu dispoziţiile art. 999 alin. 2 Cod procedură civilă, cauza a fost soluţionată fără citarea părţilor, cu participarea procurorului”, se arată în decizia judecătorilor potrivit www.rejust.ro.
 
 
În vederea înregistrării propunerilor de candidați pentru primar, primar general, consiliu local, Consiliu Local al Municipiului București, președinte al consiliului județean sau consiliul județean, după caz, partidele politice, organizațiile cetățenilor aparținând minorităților naționale, alianțele politice și electorale vor depune la biroul electoral de circumscripție competent, până cel târziu în data de 30 aprilie 2024 ora 23.59, patru dosare.
 

În conformitate cu dispozițiile art. 1 alin. (2) din aceeași Hotărâre, primul și al doilea dosar de candidatură trebuie să cuprindă printre altele și câte un exemplar original al declarației pe propria răspundere în sensul că a avut sau nu calitatea de lucrător al Securității sau de colaborator al acesteia, conform modelului prevăzut în anexa la Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 24/2008, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 293/2008, cu modificările și completările ulterioare și exemplificat la anexa nr. 8, așezate în ordinea înscrierii în lista candidaților de la litera a) iar în temeiul art. 1 alin. (3) din Hotărârea anterior menționată iar al treilea și al patrulea dosar trebuie să cuprindă câte o copie a documentelor prevăzute la alin. (2) lit. a) și b) și câte un exemplar original al documentelor prevăzute la alin (2) lit c)-e).
 
Astfel, Hotărârea nr. 7H/02.04.2024 a Biroului Electoral Central reglementează în mod imperativ atât conținutul dosarelor de candidatură cât și forma în care trebuie depuse actele de la fiecare dosar în parte.
 
Biroul electoral de circumscripție este cel care examinează respectarea condițiilor legale pentru ca o persoană să poată candida precum și a condiţiilor de fond şi de formă ale listelor de candidaţi şi ale listei susţinătorilor, iar potrivit alin. (2) din aceeași hotărâre - Admiterea sau respingerea candidaturilor se face prin hotărâri ale birourilor electorale de circumscripţie.
 
Conform art. 54 alin. (2) din Legea nr. 115/2015, respingerea de către biroul electoral de circumscripţie a unei candidaturi poate fi contestată de către candidat, partidele politice, alianţele politice sau alianţele electorale care au propus candidatura respectivă, în termen de cel mult 48 de ore de la data afişării respingerii candidaturii.
 
Hotărârea nr. 2/25.04.2024 a Biroului Electoral de Circumscripţie Orășenească nr. 11 Techirghiol a fost afișată la data de 25.02.2024 ora 10,40 așa cum rezultă din Procesul Verbal de afișare din data de 25.04.2024 depus la dosarul cauzei, la solicitarea instanței, de către Biroului Electoral de Circumscripţie Orășenească nr. 11 Techirghiol.

 
Instanţa reţine că prezenta contestaţie a fost formulată cu respectarea termenului legal de 48 de ore de la data afişării candidaturii, fiind înregistrată pe rolul instanţei de judecată la data de 26.04.2024.
 
Din analiza înscrisurilor depuse la dosarul cauzei rezultă faptul că deși în primele trei dosare depuse în vederea înregistrării propunerii de candidatură pentru funcția de consilier local de către contestatorul A.V.Stan a fost depusă în original declarația pe propria răspundere în sensul că a avut sau nu calitatea de lucrător al Securității sau de colaborator al acesteia – fără însă a clarifica dacă a avut sau nu această calitate – în cel de-al patrulea dosar a fost depusă numai o copie simplă, în varianta color.
 
Cum prevederile legislative în materie reglementează expres faptul că toate cele 4 dosare trebuie să conțină declarația în original, argumentele contestatorului întemeiate pe o oarecare grabă în care s-au întocmit și depus declarațiile sau faptul că eroarea ar fi putut fi corectată administrativ-organizatoric nu pot fi reținute către instanță.
 
În condițiile în care contestatorul ar fi considerat că ar fi putut opera orice fel de modificări cu privire la conținutul dosarului de candidatură, ar fi avut posibilitatea de a le opera înainte de momentul în care acesta a fost analizat de către Biroului Electoral de Circumscripţie Orășenească nr. 11 Techirghiol.
 
Totodată, aspectele precum neglijența reprezentantului care a preluat copia color, faptul că personalul auxiliar nu a sesizat neconformitatea sau că anumite cerințe de ordin administrativ pot fi îndeplinite „ulterior” nu influențează sub nicio formă modalitatea de analiză de către instanță a situației deduse judecății.
 
Față de cele expuse anterior, instanța constată faptul că în speță contestatorul nu a îndeplinit una dintre condițiile imperative reglementate prin cadrul legislativ aplicabil în materie, respectiv faptul că unul din cele patru dosare de candidatură cuprindea numai o copie simplă, color, a declarației privind eventuala calitate de lucrător sau colaborator al securității deși în mod expres ar fi trebuit depus un exemplar în original, instanţa apreciază prezenta contestaţie ca fiind neîntemeiată, urmând a o respinge ca atare.

PRECIZĂRI:


Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii