Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
02:10 27 07 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Discursul Ambasadorului Mark H.Gitenstein cu ocazia seminarului Media

ro

17 May, 2010 18:21 1058 Marime text
Making Media Matter: Increasing the Impact of Media Products

Doamnelor şi domnilor reprezentanţi ai instituţiilor media,

Bună dimineaţa. Vă mulţumesc pentru participarea la acest seminar. Îmi face mare plăcere să fiu alături de dumneavoastră pentru lansarea seriei de seminare Making Media Matter: Increasing the Impact of Media Products.

Guvernul american şi Ambasada SUA organizează acest seminar nu doar în Bucureşti, ci şi pentru colegii dumneavoastră din Braşov, Târgu Mureş, Cluj şi Sibiu, deoarece susţin libertatea presei. O presă liberă şi profesionistă, cât mai variată cu putinţă, este benefică pentru interesul tuturor românilor. Un jurnalism de calitate, bazat pe informaţii exacte ajută cetăţenii să fie mai informaţi şi mai activi. Iar existenţa unor cetăţeni mai responsabili consolidează democraţia.

Guvernul SUA şi diplomaţii americani vor ca presa românească să fie liberă şi puternică, pentru că presa este unul dintre cei mai importanţi agenţi ai schimbării. Fără o presă independentă care să tragă la răspundere guvernul şi companiile, democraţia şi piaţa liberă nu pot exista. Şi nimic nu este mai important pentru SUA decât consolidarea democraţiei şi a pieţei libere din România.

Dar nu este suficient ca guvernul să nu intervină asupra presei, aşa cum s-a întâmplat în Constanţa, unde primarul a cenzurat un ziar care l-a criticat pentru acţiunile sale. Presa trebuie să fie de asemenea puternică din punct de vedere economic iar jurnaliştii trebuie să fie profesionişti şi independenţi. Nu trebuie să vă spun că vă confruntaţi cu serioase provocări din aceste puncte de vedere. Dificultăţile economice existente în acest moment sunt extrem de serioase. Din ianuarie 2009 şi până acum,

  • 4000 de persoane care lucrau în sectorul media şi-au pierdut slujbele, iar veniturile din publicitate au scăzut cu 30%, potrivit Agenţiei de Monitorizare a Presei-Active Watch, MediaSind şi Asociaţiei Române a Jurnaliştilor;
  • Potrivit Biroului Român de Audit al Tirajelor (BRAT) şi altor asociaţii, vânzările ziarelor şi revistelor au scăzut cu 50% şi circa 50 de publicaţii au dispărut.

Cu toate acestea, nu doar instituţiile de presă din România se confruntă cu dificultăţi. „Vechile" forme de media au probleme în întreaga lume iar noile tipuri de media încă sunt în căutarea unui model de business profitabil. Peste tot se caută noi surse de venituri şi soluţii creative. Asupra acestor aspecte se concentrează seminarul de astăzi.

Vă confruntaţi de asemenea cu importante provocări de ordin etic. Cum puteţi păstra calitatea articolelor în situaţia în care presa este saturată de publicaţii care conţin materiale pline de senzaţional şi de posturi TV care prezintă un singur punct de vedere, în funcţie de interesele proprietarilor? Ar trebui să acceptaţi publicitatea plătită de stat? Vă veţi pierde audienţa dacă vă schimbaţi formatul? Puteţi câştiga un segment nou de public dacă nu îl schimbaţi? Publicul trebuie să aibă acces la informaţii obiective, motiv pentru care piaţa media trebuie să fie una deschisă, la care oricine are acces. În cele din urmă, publicul este cel mai important, pentru că este mai inteligent decât vă imaginaţi. Dacă piaţa media este suficient de diversă şi deschisă, clienţii dumneavoastră vor găsi ceea ce caută. Iar un produs media de calitate atrage şi mai mulţi clienţi.

Aşa cum vă va explica David Applefield, există o legătură strânsă între conţinut şi vânzări. Un conţinut superior din punct de vedere calitativ poate asigura un profit mai mare. Care sunt modalităţile de a atrage noi cititori, telespectatori şi publicitate sau de a stabili noi parteneriate? Ce trebuie să ştie publicul dumneavoastră? Sunt convins că prezentarea lui David Applefield vi se va părea folositoare în elaborarea de noi strategii de marketing şi de promovare pentru a vă creşte numărul de cititori sau telespectatori, în încheierea de noi parteneriate şi găsirea de noi surse de finanţare şi în sporirea impactului asupra publicului. Nu voi face din nou referire la detalii din biografia domnului Applefield, dar voi spune că deceniile de colaborare cu importante instituţii de presă şi de elaborare de strategii media pentru publicaţii şi posturi din întreaga lume îl recomandă să vă ofere soluţii la dificultăţile cu care vă confruntaţi în prezent. Sunt foarte încântat să vi-l prezint pe David Applefield.

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii