Discursul Ambasadorului SUA cu ocazia aniversarii Procter&Gamble in Timisoara
Discursul Ambasadorului SUA cu ocazia aniversarii Procter&Gamble in TimisoaraDomnule preşedinte al Consiliului Judeţean,
Domnule primar,
Domnule prefect,
Dragi prieteni de la Procter&Gamble,
Doamnelor şi domnilor,
Îmi face o deosebită plăcere să mă aflu astăzi aici. Acest eveniment reprezintă punctul culminant al celor două zile de vizite la companii americane şi întâlniri cu autorităţile locale.
Am învăţat că este important să plec din Bucureşti şi să aflu ce se întâmplă cu adevărat în România.
Voi vorbi în câteva momente despre lucrurile învăţate în cele două zile petrecute aici, la Timişoara, însă înainte vreau să felicit compania Procter&Gamble.
Este incredibil ce au realizat în 15 ani. Tocmai am încheiat un tur al fabricii. Este incredibil ce am văzut astăzi, ce au putut realiza având la dispoziţie 300 de timişoreni şi tehnologie americană şi occidentală.
Să luăm drept exemplu linia de producţie de detergent Fairy. Într-o singură zi, acea linie de producţie realizează o cantitate de detergent Fairy suficientă pentru întreaga Românie timp de o lună. Într-o singură zi!
Procter&Gamble reprezintă ceea ce au mai bun de oferit Statele Unite României şi întregii lumi. Este o companie cu o vechime de 170 de ani, însă este în primul rând o companie inovatoare care a inventat noţiunea de „marcă" în Statele Unite ale Americii. Săpunul Ivory, creat în 1879, cu peste 100 de ani în urmă a fost una dintre primele mărci ale companiei.
În al doilea rând, este una dintre primele companii care au realizat cercetări serioase de piaţă şi una dintre primele companii care au realizat studii de cercetare în colaborare cu universităţi. De exemplu, pasta de dinţi Crest, una dintre primele paste de dinţi cu fluor din lume, a fost creată de Procter&Gamble şi o universitate din Statele Unite.
În al treilea rând, a fost întotdeauna lider în ceea ce priveşte programele de responsabilitate socială corporatistă. În 1950, James Gamble, fiul fondatorului companiei, a sprijinit înfiinţarea organizaţiei The United Way, una dintre cele mai vechi organizaţii caritabile din Statele Unite.
Însă daţi-mi voie să vă spun câteva cuvinte despre cele învăţate aici în ultimele două zile. În primul rând, am aflat că investitorii şi companiile americane au un impact foarte important asupra Timişoarei. Am avut întâlniri cu reprezentanţi ai unor mari companii americane precum Smithfield, Flextronics, Procter&Gamble, dar şi cu reprezentanţi ai unor companii mai mici, precum ACI şi Azur. Însă, aşa cum mi-a spus şi preşedintele Consiliului Judeţean Timiş, care are perfectă dreptate, companiile mici sunt la fel de importante precum companiile mari. El înţelege un lucru pe care noi, în Statele Unite, l-am înţeles cu ceva timp în urmă: companiile mici se transformă în companii mari. De fapt, în Statele Unite, companiile mici sunt cele care creează multe, probabil cele mai multe locuri de muncă. Însă chiar mai importantă este atitudinea conducătorilor comunităţii de aici. Am petrecut ceva timp cu primarul şi preşedintele Consiliului Judeţean şi îmi este clar faptul că ei au avut un rol important în succesul dumneavoastră la Timişoara, pentru că au arătat deschidere faţă de investitori. Ei consideră că guvernul este un aliat, nu o barieră în calea investitorilor.
Aşadar, Timişoara ar trebui să fie un model pentru întreaga Românie. La fiecare întâlnire cu oficialităţile de la Bucureşti sunt întrebat: „De ce nu există mai multe investiţii americane sau occidentale în România? Ce putem face pentru a aduce noi investiţii?" Ştiţi ce le voi spune în viitor? Mergeţi la Timişoara! Atunci când românii obişnuiţi mă vor întreba „dar de ce este acest lucru important pentru mine?" le voi spune „mergeţi la Timişoara şi învăţaţi de acolo, fiindcă, aşa cum mi-a spus primarul acestui oraş astăzi, rata şomajului este aici de doar 3%. La un asemenea procent, în Statele Unite am spune că nu există şomaj.
De aceea Timişoara ar trebui invidiată nu doar de restul României, ci şi de restul lumii. De ce? Nu doar pentru că autorităţile aspiră la un proces decizional transparent şi previzibil, lucru unic în România, ci şi pentru că, aşa cum mi-au explicat primarul şi preşedintele Consiliului Judeţean Timiş, oamenii de aici sunt energici, inteligenţi, creativi şi poligloţi. Aşadar, obiectivul României ar trebui să fie acela ca toate satele şi oraşele din România să devină asemenea Timişoarei. Dacă veţi realiza acest lucru, companiile din America se vor înghesui să vină să investească în România.
Vă mulţumesc.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp