Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
05:15 25 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Remarci oficiali americani cu ocazia semnarii memorandumului de intelegere Romania-SUA privind ofiterii de securitate la bordul aeronavelor

ro

03 May, 2010 17:46 1103 Marime text

Federal Air Marshals (sau ofiţerii americani de securitate de la bordul aeronavelor) reprezintă principala forţă de securitate din cadrul Administraţiei de Securitate a Transporturilor din SUA şi sunt plasaţi la bordul avioanelor ce efectuează curse internaţionale şi interne. Aceşti ofiţeri descoperă, descurajează şi contraatacă orice acţiune ostilă împotriva avioanelor, echipajelor, pasagerilor sau aeroporturilor americane.

În timp ce principala misiune, aceea de a proteja pasagerii şi echipajele, nu s-a schimbat mult de-a lungul anilor, ofiţerii de securitate americani au un rol din ce în ce mai important în asigurarea securităţii interne şi colaborează strâns cu alte agenţii de aplicare a legii pentru a-şi îndeplini misiunea. Reprezentanţii acestei agenţii ocupă poziţii în cadrul National Counterterrorism Center, National Targeting Center si FBI. De asemenea, ei ocupă poziţii de legătură în cadrul diverselor evenimente naţionale sau legate de ridicarea alertei de securitate.

Angajaţii acestui serviciu sunt profesionişti bine antrenaţi, dedicaţi, care deţin cunoştinţe şi abilităţi necesare menţinerii în siguranţă a zborurilor. Ei au cele mai ridicate calificative în folosirea armelor din cadrul forţelor de securitate americane. Ei se amestecă printre pasageri, fără a fi remarcaţi şi posedă o serie de tehnici de recunoaştere a comportamentului terorist, de folosire a armelor, tactici speciale de operare la bordul avioanelor şi măsuri de auto-apărare pentru a proteja călătorii. Îndeplinirea cu succes a misiunilor FAM este critică pentru securitatea internă şi cea a aviaţiei civile.

La sfârşitul anilor 1960, după ce o serie de avioane comerciale americane au fost deturnate, s-a simţit nevoia creării unui program care să prevină ameninţările la adresa securităţii pasagerilor. Rezultatul a fost crearea Programului pentru Securitatea Frontierelor Aeriene, cunoscut mai degrabă ca "Sky Marshal Program". Îmbrăcaţi precum pasagerii obişnuiţi, ofiţerii au început să zboare înarmaţi, fiind pregătiţi să intervină în orice moment. Acest program de succes a fost închis in iunie 1974 când echipamentele de scanare ce folosesc raze X au fost introduse pe aeroporturile din SUA.

Totuşi, după deturnarea zborului TWA 847 din 1985, preşedintele Ronald Reagan a ordonat Ministrului Transportului ca în cooperare cu Secretarul de Stat să găsească soluţii pentru extinderea programului Sky Marshal pentru a include zborurile internaţionale. Congresul a răspuns prin adoptarea Actului privind Securitatea Internaţională si Dezvoltarea Cooperării, care a asigurat cadrul legal pentru funcţionarea FAM.

La 11 Septembrie 2001, Programul Air Marshal avea mai puţin de 50 de oameni înarmaţi, care prin lege, zburau numai pe rute internaţionale operate de avioane americane. Evenimentele tragice care au avut loc au demonstrat nevoia extinderii prezenţei unei forţe de securitate la bordul avioanelor americane atât pe cursele interne cat şi internaţionale. Ca rezultat al acelor atacuri, preşedintele Bush a ordonat extinderea rapidă a FAM.

Pentru mai multe detalii puteţi vizita: http://www.tsa.gov/lawenforcement/mission/index.shtm

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii