Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
14:18 23 04 2025 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Sanatoriul Balnear şi de Recuperare Techirghiol anunţă organizarea concursului pentru ocuparea unui post de director medical

ro

23 Apr, 2025 09:00 166 Marime text


Sanatoriul Balnear şi de Recuperare Techirghiol, anunţă organizarea concursului pentru ocuparea  unei funcţii specifice comitetului director - director medical,  în data de 15.05.2025 la sediul Sanatoriului Balnear şi de Recuperare Techirghiol, str.Dr.Victor Climescu nr.34-40, Techirghiol.
Dosarele de înscriere se depun la serviciul resurse umane, pâna la data 08.05.2025 ora 15.00.
Informaţii suplimentare privind condiţiile de participare, bibliografia şi temele pentru proiect se obţin de la serviciul resurse umane, tel.0241/481757 şi de pe site-ul instituţiei.
 
 
 
 
I . Condiţii de înscriere
La concurs se pot înscrie candidaţii care îndeplinesc cumulativ, următoarele criterii generale şi specifice.
 Criterii generale:
- au domiciliul stabil în România;
            - nu au fost condamnaţi definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului ori contra autorităţii, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiţiei, de fals ori a unor fapte de corupţie sau a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie, care i-ar face incompatibili cu exercitarea funcţiei, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
            - au o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
- nu au vârsta de pensionare, conform prevederilor legale în vigoare.
Criteriile specifice pentru directorul medical sunt următoarele:
1. sunt absolvenţi de învăţământ universitar de lungă durată, cu diplomă de licenţă sau     echivalentă în domeniul medicină, specializarea medicină;
2. sunt confirmaţi medic specialist sau medic primar;
3. au vechime de minimum 5 ani în specialitate;
4. dețin cursuri de perfecţionare în management sanitar sau management al serviciilor de sănătate, avizate de Ministerul Sănătăţii în baza criteriilor de calitate stabilite prin ordin al ministrului sănătăţii.
Dosarul de înscriere la concurs trebuie să conţină următoarele documente:
  1. cererea de înscriere;
  2. copie dupa actul de identitate;
  3. copie de pe diploma de licenţă sau de absolvire, după caz;
  4. copie de pe certificatul de medic specialist sau de medic primar;
  5. curriculum vitae;
  6. adeverinţă care  atestă vechimea în gradul profesional sau în specialitatea studiilor, după caz;
  7. cazierul judiciar;
  8. declaraţie pe proprie răspundere că nu a desfășurat activități de poliție politică așa cum este definită prin lege;
  9. adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate;
  10. proiectul de specialitate.
Menţiunea conform cu originalul pe actele necesare înscrierii la concurs se face la compartimentul resurse umane în prezenţa documentelor originale.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Concursul se va desfăşura după următorul program:
 
 
 
 
 
Nr. crt. Data și ora Etapa concursului/examenului
1. 08.05.2025 ora 15.00 Termen limita de depunere a dosarelor
2. 09.05.2025 orele 10.00-12.00 Verificarea dosarelor candidaților privind îndeplinirea condițiilor legale
3. 09.05.2025 ora 15.00 Afișarea rezultatelor verificării și selecției dosarelor de înscriere
4. până la data de 12.05.2025
ora 15.00
Primirea eventualelor contestații
5. 13.05.2025 orele 10.00-12.00
 
Soluționarea eventualelor contestații
6. 13.05.2025 ora 15.00
 
Afișarea rezultatelor soluționării contestațiilor
7. 15.05.2025 orele 09.00-12.00 Susținerea testului grilă/lucrării scrise de verificare a cunoștințelor din legislația specifică postului
8. 15.05.2025 ora 12.30 Afișarea rezultatelor obținute la testul grilă/lucrării de verificare a cunoștințelor din legislația specifică postului
9. 16.05.2025 orele 10.00-12.00 Susținerea proiectului /lucrării de specialitate pe o temă din domeniul de activitate al postului
10. 16.05.2025 ora 15.00 Afișarea rezultatelor obținute la susținerea proiectului /lucrării de specialitate pe o temă din domeniul de activitate al postului
11. 19.05.2025 orele 10.00-12.00 Interviul de selecție
12. 19.05.2025 ora 12.30 Afișarea rezultatului concursului
13. până la data 20.05.2025 ora 12.30 Primirea eventualelor contestații privind rezultatul concursului
14. 21.05.2025 orele 08.00-12.30 Soluționarea eventualelor contestații și afișarea rezultatelor finale
 
 
 
 
 
BIBLIOGRAFIE
 
 
 
A. DIN DOMENIUL LEGISLAȚIEI:
 
 
 
 
1. LEGE nr. 95 din 14 aprilie 2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată;
2. ORDIN nr. 284 din 12 februarie 2007 privind aprobarea Metodologiei-cadru de organizare şi desfăşurare a concursurilor/examenelor pentru ocuparea funcţiilor specifice comitetului director din spitalele publice;
3. ORDIN nr. 1.068 din 29 iunie 2021 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare în anul 2021 a Hotărârii Guvernului nr. 696/2021 pentru aprobarea pachetelor de servicii şi a Contractului-cadru care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale, a medicamentelor şi a dispozitivelor medicale, tehnologiilor şi dispozitivelor asistive în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anii 2021-2022;
4. ORDIN nr. 446 din 18 aprilie 2017 privind aprobarea Standardelor, Procedurii şi metodologiei de evaluare şi acreditare a spitalelor, cu modificările și completările ulterioare;
5. LEGE nr. 46 din 21 ianuarie 2003 drepturilor pacientului, cu modificările și completările ulterioare;
6. ORDIN nr. 1.410 din 12 decembrie 2016 privind aprobarea Normelor de aplicare a Legii drepturilor pacientului nr. 46/2003, cu modificările și completările ulterioare;
7. ORDIN nr. 1.101 din 30 septembrie 2016 privind aprobarea Normelor de supraveghere, prevenire şi limitare a infecţiilor asociate asistenţei medicale în unităţile sanitare, cu modificările și completările ulterioare;
8. ORDIN nr. 863 din 30 iunie 2004 pentru aprobarea atribuţiilor şi competenţelor consiliului medical al spitalelor, cu modificările și completările ulterioare;
9. ORDIN nr. 870 din 1 iulie 2004 pentru aprobarea Regulamentului privind timpul de muncă, organizarea şi efectuarea gărzilor în unităţile publice din sectorul sanitar, actualizat;
10. ORDIN nr. 39 din 16 ianuarie 2008 privind reorganizarea ambulatoriului de specialitate al spitalului,cu modificările și completările ulterioare;
11. LEGE nr. 98 din 19 mai 2016 privind achiziţiile publice, cu modificările și completările ulterioare;
12. HOTĂRÂRE nr. 395 din 2 iunie 2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziţie publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificarile si completarile ulterioare;
13. ORDIN nr. 44 din 20 ianuarie 2010 pcu modificările și completările ulterioare;rivind aprobarea unor măsuri de eficientizare a activităţii la nivelul asistenţei medicale ambulatorii în vederea creşterii calităţii actului medical în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate, cu modificările și completările ulterioare;
14. ORDIN nr. 1.059 din 2 septembrie 2009 pentru aprobarea ghidurilor de practică medical, cu modificările și completările ulterioare;
15. ORDIN nr. 921 din 27 iulie 2006 pentru stabilirea atribuţiilor comitetului director din cadrul spitalului public, cu modificările și completările ulterioare;
16. ORDIN nr. 140 din 26 ianuarie 2007 pentru aprobarea Metodologiei în baza căreia se realizează colaborarea dintre spitale şi instituţiile de învăţământ superior medical, respectiv unităţile de învăţământ medical, cu modificările și completările ulterioare;
17. HOTĂRÂRE nr. 1.336 din 28 octombrie 2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice;
18. ORDIN nr. 166 din 26 ianuarie 2023 pentru aprobarea metodologiilor privind organizarea şi desfăşurarea concursurilor de ocupare a posturilor vacante şi temporar vacante de medic, medic stomatolog, farmacist, biolog, biochimist şi chimist din unităţile sanitare publice sau din direcţiile de sănătate publică, precum şi a funcţiilor de şef de secţie, şef de laborator şi şef de compartiment din unităţile sanitare fără paturi sau din direcţiile de sănătate publică, respectiv a funcţiei de farmacist-şef în unităţile sanitare publice cu paturi;
19. ORDIN nr. 914 din 26 iulie 2006 pentru aprobarea normelor privind condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească un spital în vederea obţinerii autorizaţiei sanitare de funcţionare, cu modificările și completările ulterioare;
20. ORDIN nr. 1.761 din 3 septembrie 2021 pentru aprobarea Normelor tehnice privind curăţarea, dezinfecţia şi sterilizarea în unităţile sanitare publice şi private, evaluarea eficacităţii procedurilor de curăţenie şi dezinfecţie efectuate în cadrul acestora, procedurile recomandate pentru dezinfecţia mâinilor în funcţie de nivelul de risc, precum şi metodele de evaluare a derulării procesului de sterilizare şi controlul eficienţei acestuia;
21. LEGE nr. 53 din 24 ianuarie 2003 (republicată) Codul muncii);
22. LEGE nr. 346 din 5 iunie 2002 (republicată) privind asigurarea pentru accidente de muncă şi boli profesionale);
23. HOTĂRÂRE nr. 1.425 din 11 octombrie 2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securităţii şi sănătății în muncă nr. 319/2006;
24. HOTĂRÂRE nr. 521 din 26 mai 2023 pentru aprobarea pachetelor de servicii şi a Contractului-cadru care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale, a medicamentelor şi a dispozitivelor medicale, în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate.
 
 
 
 
B. DIN DOMENIUL MANAGEMENTULUI SANITAR:
1. ȘCOALA NAȚIONALĂ DE SĂNĂTATE PUBLICĂ, MANAGEMENT ȘI PERFECȚIONARE ÎN DOMENIUL SANITAR BUCUREȘTI (SNSPMPDSB)- "MANAGEMENTUL SPITALULUI"- EDITURA PUBLIC H PRESS 2006, BUCUREȘTI
 
 
 
 
TEMELE-CADRU
PENTRU PROIECTUL DE SPECIALITATE
 
 
 
 
a) Planificarea şi organizarea serviciilor de sănătate la nivelul spitalului;
b) Siguranţa şi satisfacţia pacientului;
c) Managementul calităţii serviciilor medicale;
d) Managementul resurselor umane;
e) Performanţa clinică şi financiară a activităţilor spitalului.
 
 
 
 
1. Îmbunătățirea calității serviciilor medicale
- analiza circuitelor funcționale
- analiza structurii pe secți
-evaluarea relației dintre structurile spitalului şi serviciile furnizate
- dezvoltarea platoului tehnic pentru intervenţii diagnostice şi terapeutice
- propuneri de îmbunătăţire a structurii şi organizării sanatoriului
 
 
 
 
2. Îmbunătăşirea managementului resurselor umane
- evaluarea încadrării cu personal pe categorii
- evaluarea relației dintre structura sanatoriului şi încadrarea cu personal
- evaluarea relației dintre serviciile furnizate şi încadrarea cu personal
- metode de creştere a performanței personalului
- stimularea satisfacției profesionale a personalului medical.
 
 
 
 
3. Evaluarea serviciilor de sănătate furnizate de sanatoriu
- analiza activității sanatoriului, pe tipuri de servicii furnizate (codificare, colectare, transmitere, validare)
- analiza fluxurilor de date, pe tipuri de servicii furnizate (codificare, colectare, transmitere, validare)
-îmbunătățirea capacității de răspuns a santoriului la nevoile bolnavilor
- propuneri de îmbunătățire a performanței sanatoriului pe baza analizei activităţii
 
 
 
 
4. Evaluarea sanatoriului din punct de vedere al calității
- calitatea serviciilor
- calitatea datelor raportate
- calitatea personalului
-satisfacția pacienților
 
 
 
 
Candidații aleg una din temele de mai sus şi dezvoltă un proiect care vizează activitatea Sanatoriului (maxim 8-10 pagini, font 14), conform structurii propuse mai jos:
 
 
 
 
Structura proiectului de management
 
 
 
 
A. Descrierea situației actuale a sanatoriului
B. Analiza SWOT a sanatoriului: puncte forte, puncte slabe, oportunități și ameninţări
C. Identificarea problemelor critice
D. Selecționarea unei probleme prioritare cu motivarea alegerii făcute
E. Dezvoltarea planului de management pentru problema prioritară identificată
1. Scop
2. Obiective-indicatori
3. Activităţi
a) Definire
b) Încadrare în timp - Grafic Gantt
c) Resurse necesare umane, materiale, financiare
d) Responsabilități
4. Rezultate aşteptate
5. Monitorizare - indicatori
6. Evaluare indicatori
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii