Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
03:29 19 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

INFORMARE DE PRESĂ privind politica salarială a ASF

ro

03 Feb, 2014 19:08 2413 Marime text
În scopul clarificării anumitor informaţii apărute în presa centrală referitoare la salariile din cadrul Autorităţii de Supraveghere Financiară, facem următoarele precizări:
 
1. ASF nu este o instituţie bugetară. ASF este o instituţie de interes public, care se finanţează în principal din cote, tarife şi taxe aplicate entităţilor autorizate, reglementate şi supravegheate. Veniturile ASF nu provin din bani publici, ci se obţin în funcţie de volumul pieţelor (dacă pieţele se contractă, veniturile sunt mai mici şi se reflectă inclusiv în reduceri salariale).
 
2. ASF a informat opinia publică, prin comunicat de presă, încă din data de 30 mai 2013, cu privire la politica salarială a ASF, respectiv:
 
* politica salarială pentru conducerea ASF (cei 9 membri ai Consiliului ASF) este stabilită potrivit legii de înfiinţare a ASF, cu modificările ulterioare. Salariile conducerii ASF nu sunt stabilite în mod arbitrar, ci pe baza prevederilor Ordonanţei de urgenţă nr.94/2013 şi sunt limitate la nivelul salarizării Consiliului de Administraţie al BNR. Nivelul salarizării membrilor Consiliului ASF este mult sub cel al conducerii fostelor comisii de supraveghere (CSA, CNVM şi CSSPP). Cel mai mare venit lunar net din cadrul ASF este al Preşedintelui ASF - echivalentul în lei a 14.000 de euro (informaţia a fost făcută publică încă din 30 mai 2013), iar veniturile lunare nete ale prim-vicepreşedintelui ASF şi vicepreşedinţilor ASF sunt echivalentul în lei a 12.000 de euro.
 
* politica salarială pentru salariaţii ASF: Salariile din cadrul ASF sunt inferioare celor ale conducerii ASF şi au fost stabilite având în vedere nivelul salariilor din industria supravegheată şi reglementată. Nivelul salariilor angajaților din cadrul ASF a fost redus în cursul anului 2013 (prin limitarea exceselor salariale şi a veniturilor nejustificate acordate de către fostele comisii de supraveghere). O a doua etapă de reducere va avea loc în anul 2014. Bugetul ASF pentru acest an prevede un nivel al salariilor lunare redus cu mai mult de 15% faţă de momentul comasării fostelor comisii de supraveghere. Măsurile de reducere a salariilor fac parte din politica de organizare şi restructurare a ASF în urma comasării fostelor comisii de supraveghere. Salariile angajaţilor ASF sunt în conformitate cu prevederile art.15 din OUG nr. 93/2012. Nivelul salarial ia în considerare nivelul remuneraţiei acordate unor poziţii şi funcţii similare din piaţa financiară, astfel încât să existe o corelare cu nivelul salariilor din entitățile supravegheate şi să fie asigurată independența în actul de supraveghere. Câştigurile salariale lunare prezentate recent în presă sunt eronate (salariile lunare nete ale directorilor ASF nu depăşesc echivalentul în lei a 4.000 de euro şi nu cum eronat au fost vehiculate în presă informaţii potrivit cărora există directori în ASF plătiţi lunar cu sume cuprinse între 8.000 şi 10.000 de euro). Precizăm, de asemenea, că membrii consiliului nu desfăşoară nicio altă activitate remunerată (cu excepţia celei de cadru didactic), iar conducerea executivă, directorii şi ceilalţi salariaţi ai autorităţii nu primesc niciun spor salarial.
 
3. Actuala şi viitoarea organigramă a ASF
 
Restructurarea ASF, după comasarea fostelor comisii de supraveghere, face obiectul unei evaluări realizate de consultantul independent PwC Audit. O primă etapă a acestei evaluări a fost încheiată (evaluarea a 162 de persoane cu funcţii de conducere). O a două etapă este în derulare până la 15 februarie 2014 şi presupune o analiză care să identifice modalităţile de optimizare şi eficientizare a structurii organizaţionale a ASF. Evaluarea făcută de consultant va ajuta ASF să promoveze o politică de salarizare care să coreleze veniturile cu performanţa (în acest sens fiind introduse criterii pentru o primă evaluare semestrială, cu termen 30 iunie 2014, a tuturor angajaţilor). În final va rezulta o nouă organigramă.
 
ASF înţelege întrebarea legitimă dacă Autoritatea răspunde aşteptărilor investitorilor, opiniei publice, industriei supravegheate, dar este nevoie de timp pentru a rezolva chestiuni cu rădăcini structurale. Pentru limitarea perioadei de rezolvare a acestor probleme, două comisii interne au elaborat deja rapoarte de evaluare a activității de supraveghere. Episoadele regretabile din ultima perioadă arată că sunt aspecte ale activităţii de supraveghere ce trebuie îmbunătăţite, iar ASF ia măsuri pentru îndreptarea acestor probleme.

 
3 februarie 2014
 
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii