Informare de presă
Informare de presă
28 Jul, 2015 14:47
ZIUA de Constanta
1396
Marime text
Legea nr. 208/215 privind alegerea Senatului și a Camerei Deputaților, precum și pentru organizarea și funcționarea Autorității Electorale Permanente a fost publicată în Monitorul Oficial al României.
Una dintre prevederile importante ale acestui act normativ stabilește că la alegerile parlamentare din 2016 se va aplica Sistemul informatic de monitorizare a prezenţei la vot şi de prevenire a votului ilegal. Acest sistem va trebui să fie funcțional încă de la alegerile locale din iunie 2016, potrivit Legii nr. 115/2015 pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale, pentru modificarea Legii administraţiei publice locale nr. 215/2001, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleşilor locali.
În conformitate cu prevederile celor două acte normative, ”Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) va asigura implementarea şi gestionarea Sistemului informatic de monitorizare a prezenţei la vot şi de prevenire a votului ilegal, cu sprijinul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale (STS) şi al Institutului Naţional de Statistică (INS), pe baza datelor şi informaţiilor din Registrul electoral, Registrul secţiilor de votare şi listele electorale complementare”.
Fiecare dintre cele trei instituții stabilite de legiuitor are atribuții și sarcini precise, care presupun activități ce trebuie demarate imediat, astfel încât informatizarea secțiilor de votare să poată fi aplicată cu succes la primele alegeri din 2016.
În ceea ce privește asigurarea resursei umane necesare implementării și funcționării proiectului, precizăm că este nevoie de minimum 30.000 de operatori de calculator, care își vor desfășura activitatea în ziua votului, în cadrul birourilor electorale ale secțiilor de votare și care trebuie selecţionați și instruiți de AEP și STS.
STS asigură, achiziționează și coordonează funcționarea infrastructurii informatice și a serviciilor de telefonie specială şi de comunicaţii de voce şi date, necesare birourilor și oficiilor electorale.
Alături de AEP, STS și INS, pentru realizarea în parametri optimi a acestui important proiect național este necesară implicarea Ministerului Afacerilor Interne, a Ministerului Educației și Cercetării Științifice, a Ministerului Dezvoltării Regionale și Administrației Publice, a Ministerului pentru Societatea Informațională și a Ministerului Finanțelor Publice. Fiecare dintre aceste instituții este menționată ca avizator al proiectului de Memorandum.
Instituțiile Prefectului și autoritățile administrației publice locale vor avea, de asemenea, un rol important în realizarea proiectului.
După cum vă anunțam în data de 11 iunie 2015, pentru implementarea și gestionarea Sistemului informatic de monitorizare a prezenței la vot și de prevenire a votului ilegal, Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) a inițiat, cu sprijinul Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS), un proiect de Memorandum ce urmează a fi supus aprobării Guvernului, prin care sunt propuse o serie de măsuri tehnico-organizatorice, precum și un calendar de acțiuni care trebuie să fie realizate în perspectiva alegerilor locale și parlamentare de anul viitor.
Potrivit proiectului de Memorandum, se va constitui un grup de lucru interinstituțional, format din reprezentanți la nivel de secretar de stat sau secretar general ai Autorității Electorale Permanente, STS și ai instituțiilor menționate anterior.
Potrivit propunerii de Memorandum, grupul de lucru interinstituțional ar urma să sprijine AEP pentru identificarea, selectarea și instruirea operatorilor de calculator ai birourilor electorale ale secțiilor de votare, să faciliteze asigurarea suportului logistic necesar activităților de instruire a acestora de către prefecți, primari și președinții consiliilor județene și să faciliteze accesul specialiștilor STS în incinta sediilor secțiilor de votare.
Reamintim faptul că, pentru pregătirea și funcționarea sistemului informatic de monitorizare a prezenţei la vot şi de prevenire a votului ilegal, sumele necesare se asigură din bugetul de stat, potrivit legii.
Una dintre prevederile importante ale acestui act normativ stabilește că la alegerile parlamentare din 2016 se va aplica Sistemul informatic de monitorizare a prezenţei la vot şi de prevenire a votului ilegal. Acest sistem va trebui să fie funcțional încă de la alegerile locale din iunie 2016, potrivit Legii nr. 115/2015 pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale, pentru modificarea Legii administraţiei publice locale nr. 215/2001, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleşilor locali.
În conformitate cu prevederile celor două acte normative, ”Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) va asigura implementarea şi gestionarea Sistemului informatic de monitorizare a prezenţei la vot şi de prevenire a votului ilegal, cu sprijinul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale (STS) şi al Institutului Naţional de Statistică (INS), pe baza datelor şi informaţiilor din Registrul electoral, Registrul secţiilor de votare şi listele electorale complementare”.
Fiecare dintre cele trei instituții stabilite de legiuitor are atribuții și sarcini precise, care presupun activități ce trebuie demarate imediat, astfel încât informatizarea secțiilor de votare să poată fi aplicată cu succes la primele alegeri din 2016.
În ceea ce privește asigurarea resursei umane necesare implementării și funcționării proiectului, precizăm că este nevoie de minimum 30.000 de operatori de calculator, care își vor desfășura activitatea în ziua votului, în cadrul birourilor electorale ale secțiilor de votare și care trebuie selecţionați și instruiți de AEP și STS.
STS asigură, achiziționează și coordonează funcționarea infrastructurii informatice și a serviciilor de telefonie specială şi de comunicaţii de voce şi date, necesare birourilor și oficiilor electorale.
Alături de AEP, STS și INS, pentru realizarea în parametri optimi a acestui important proiect național este necesară implicarea Ministerului Afacerilor Interne, a Ministerului Educației și Cercetării Științifice, a Ministerului Dezvoltării Regionale și Administrației Publice, a Ministerului pentru Societatea Informațională și a Ministerului Finanțelor Publice. Fiecare dintre aceste instituții este menționată ca avizator al proiectului de Memorandum.
Instituțiile Prefectului și autoritățile administrației publice locale vor avea, de asemenea, un rol important în realizarea proiectului.
După cum vă anunțam în data de 11 iunie 2015, pentru implementarea și gestionarea Sistemului informatic de monitorizare a prezenței la vot și de prevenire a votului ilegal, Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) a inițiat, cu sprijinul Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS), un proiect de Memorandum ce urmează a fi supus aprobării Guvernului, prin care sunt propuse o serie de măsuri tehnico-organizatorice, precum și un calendar de acțiuni care trebuie să fie realizate în perspectiva alegerilor locale și parlamentare de anul viitor.
Potrivit proiectului de Memorandum, se va constitui un grup de lucru interinstituțional, format din reprezentanți la nivel de secretar de stat sau secretar general ai Autorității Electorale Permanente, STS și ai instituțiilor menționate anterior.
Potrivit propunerii de Memorandum, grupul de lucru interinstituțional ar urma să sprijine AEP pentru identificarea, selectarea și instruirea operatorilor de calculator ai birourilor electorale ale secțiilor de votare, să faciliteze asigurarea suportului logistic necesar activităților de instruire a acestora de către prefecți, primari și președinții consiliilor județene și să faciliteze accesul specialiștilor STS în incinta sediilor secțiilor de votare.
Reamintim faptul că, pentru pregătirea și funcționarea sistemului informatic de monitorizare a prezenţei la vot şi de prevenire a votului ilegal, sumele necesare se asigură din bugetul de stat, potrivit legii.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii