Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
14:19 21 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Cresterea penetrarii broadband – obiectivul numarul unu al ANCOM in 2009 - 09.04.2009

ro

09 Apr, 2009 17:23 1792 Marime text

COMUNICAT DE PRESĂ
09.04.2009

Creşterea penetrării broadband – obiectivul numărul unu al ANCOM în 2009

”Penetrarea broadband în România este la jumătatea ratei medii de penetrare din Uniunea Europeană. În secolul vitezei şi al informaţiei, o conexiune la Internet de viteză mare şi la costuri rezonabile nu trebuie să fie un lux, ci o necesitate de interes public. De aceea, principala prioritate a mandatului meu este creşterea penetrării broadband în România”, a declarat astăzi Cătălin Marinescu, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), în cadrul unei conferinţe de presă organizată la sediul ANCOM. 

Preşedintele ANCOM a subliniat faptul că intenţionează să continue multe dintre proiectele aflate în derulare şi că va face tot ce este necesar pentru a asigura stabilitatea instituţiei şi echilibrul între interesele utilizatorilor şi cele ale furnizorilor din piaţa de comunicaţii. 

Pentru îndeplinirea principalului obiectiv al mandatului său, şi anume creşterea numărului de conexiuni la internet în bandă largă, preşedintele ANCOM îşi propune relansarea în cel mai scurt timp a licitaţiei pentru licenţele BWA şi finalizarea deciziei privind furnizarea serviciilor 3G în banda de 900-1800MHz. De asemenea, va fi evaluată şi posibilitatea de a stimula operatorii să extindă aria de furnizare a serviciilor 3G în cadrul licenţelor existente şi reorganizarea împreună cu aceştia a benzii 3G în scopul creării condiţiilor pentru acordarea a cel puţin unei noi licenţe, cu compensările financiare corespunzătoare.

Un alt obiectiv îl constituie stimularea concurenţei pe pieţele de comunicaţii, prin orientarea pe costuri a tarifelor de interconectare cu operatorii mobili şi demararea procedurii de orientare pe costuri a tarifelor percepute de Societatea Naţională de Radiocomunicaţii SRR şi SRTV pentru a le transmite programele. Totodată, Autoritatea va continua revizuirea pieţelor de comunicaţii şi va interveni acolo unde vor fi identificate probleme legate de concurenţă.

Maximizarea beneficiilor utilizatorilor şi capacitarea lor pentru a profita din plin de piaţa concurenţială reprezintă un alt obiectiv al ANCOM atât pentru anul 2009, cât şi pe termen mai lung. Eficientizarea informării utilizatorilor, realizarea comparatorului de tarife şi implementarea unei noi strategii în domeniul serviciului universal sunt câteva dintre proiectele pe care Autoritatea îşi propune să le dezvolte în acest an.

„Trecerea la televiziunea digitală reprezintă o obligaţie, dar şi o oportunitate pentru România. Dacă nu vor fi impuse obligaţii clare de dezvoltare, există riscul ca radiodifuzorii să nu folosească spectrul, să rămână la transmisia prin cablu şi DTH, privând utilizatorii români de emisia digitală, net superioară calitativ, dar şi de posibilitatea de a recepţiona anumite programe direct din eter, gratuit. De aceea unul dintre obiectivele Autorităţii este şi acela de a se implica în buna gestionare a acestui proces de tranziţie,” a mai arătat Marinescu.

Tot astăzi preşedintele ANCOM a anunţat că noul domeniu de internet al Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii este ancom.org.ro.
Adresa site-ului web, precum şi adresele de e-mail ale ANCOM au fost modificate în mod corespunzător. Astfel, noua adresă a site-ului este www.ancom.org.ro, iar adresele de e-mail au forma prenume.nume@ancom.org.ro.

ANCOM este instituţia care stabileşte regulile pentru piaţa de comunicaţii din Romania si veghează la respectarea acestora. Pentru mai multe detalii despre activitatea ANCOM vizitati www.ancom.org.ro.

Persoană de contact: Cătălina Dragomir, Şef Serviciul Media&Website, telefon 0372.845.417, email: catalina.dragomir@ancom.org.ro

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii