ANR - Comunicat situatia navigatiei pe Dunare - 16.09.2015
ANR - Comunicat situatia navigatiei pe Dunare - 16.09.2015
16 Sep, 2015 11:36
ZIUA de Constanta
2077
Marime text
Ref : Situaţia navigaţiei pe Dunăre în data de 16.09.2015
Seceta prelungită din această perioadă a avut ca efect scăderi accentuate ale cotelor apelor Dunării, fapt ce a determinat desfăşurarea cu dificultate a navigaţiei pe anumite sectoare ale fluviului.
Astfel, vă punem la dispoziţie situaţia navigaţiei în punctele critice şi a navelor aflate în tranzit :
- În zona de jurisdicţie a Căpităniei Zonale Drobeta Turnu Severin sunt identificate următoarele puncte dificile:
- Km. Flv. 820 – 823 Dunăre – zona Salcia - pescaj de trecere 3,04m, lăţime şenal 180m ;
- Km. Flv. 783 – 785 Dunăre – zona Bogdanu - pescaj de trecere 2,30m, lăţime şenal 160m ;
- Km. Flv. 759 – 761 Dunăre – zona Dobrina - pescaj de trecere 1,90m, lăţime şenal 170m ;
- Km. Flv. 756 – 759 Dunăre – zona Pietrişul - pescaj de trecere 2,86m, lăţime şenal 160m ;
- Km. Flv. 736 – 739 Dunăre – zona Linovo - Calafat - pescaj de trecere 2,76m, lăţime şenal 210m ;
- Km. Flv. 676 – 678 Dunăre – zona Păpădia – Bechet - pescaj de trecere 1,90m, lăţime şenal 100m.
La această oră se află în manevre de trecere a zonei un convoi cu 6 unități.
- În zona de jurisdicţie a Căpităniei Zonale Giurgiu, navigaţia se desfăşoară cu dificultate pe următoarele sectoare :
- Dunăre km. flv. 608+ 500– 608 – pescaj de trecere 2,30 m;
- Dunăre km. flv. 585 – 584 + 500 – pescaj de trecere 2,30 m, lăţime şenal 120 m;
- Dunăre km. flv. 575+500 – 576 – pescaj de trecere 2,20 m, lăţime şenal 170 m;
- Dunăre km. flv. 567+600 – 568 – pescaj de trecere 2,10 m, lăţime şenal 80 m;
- Dunăre km. flv. 561+100 – 562 – pescaj de trecere 2,20 m, lăţime şenal 110 m;
- Dunăre km. flv. 546+500 – 546 – pescaj de trecere 2,10 m, lăţime şenal 180 m;
- Dunăre km. flv. 541 – 541+600 – pescaj de trecere 2,10 m, lăţime şenal 150 m;
- Dunăre km. flv.533+500 – 534 - pescaj de trecere 2,10 m, lăţime şenal 110 m;
- Dunăre km. flv. 522 – 523 – pescaj de trecere 2,10 m, lăţime şenal 60 m;
- Dunăre km. flv. 424 – 423 + 500 – pescaj de trecere 2,30 m, lăţime şenal 180 m;
- Dunăre km. flv. 411 – 412 + 800 – pescaj de trecere 2,30 m, lăţime şenal 180 m.
În acest punct critic se află draga refulantă 2969, asistată de un remorcher, care desfăşoară lucrări de dragare în scopul adâncirii şenalului.
Navele care au pescaje mai mari, efectuează operaţiuni de alimbare de marfă la Turnu Măgurele, Svistov şi Zimnicea.
Navele care au pescaje adecvate adâncimilor la praguri navigă amonte/aval cu o unitate.
În prezent tranzitează zona un număr de 12 convoaie, total nave cu unităţi – 64.
Navele de pasageri trec în tranzit în limita adâncimii la praguri.
Situaţia navigaţiei este monitorizată continuu de către Căpităniile de port Turnu Măgurele şi Zimnicea.
- În zona de jurisdicţie a Căpităniei Zonale Galaţi, situaţia punctelor critice pe Dunăre şi braţele secundare este următoarea:
Nr. Crt. |
Punct critic | Mm / Km | Jurisdicţie Căpitănie/Oficiu |
Adancime şenal ( m ) | Lăţime şenal |
|
Prut amonte | 72+1000-74 | Galaţi | 7,82 | 75 m |
|
Galaţi ( Siret aval) | 153 -155 | Galaţi | 9,71 | 180 m |
|
Dunărea Veche | 190 - 191 | Brăila | 3,21 | 80 m |
|
Gropeni | 195 - 197 | Brăila | 3,01 | 100 m |
|
Giurgeni Pod | 238,70 -240 | Hârşova | 3,21 | 100 m |
|
Giurgeni- Vadu Oii |
242-245 | Hârşova | 3,66 | 100 m |
|
Hârşova | 250-252 | Hârşova | 4,11 | 120 m |
|
Albăneşti | 275-276 | Hârşova | 2,45 | 120 m |
|
Capidava | 279-281 | Hârşova | 2,17 | 180 m |
|
Burduşani | 21 -24 -Br.Borcea | Hârşova | 2,99 | 160 m |
|
Piatra Frecăţei | 62 – 63 - Br. Măcin | Măcin | 1,56 | 80 m |
|
Bedeloiu | 42 – 43 -Br. Măcin | Măcin | 2,06 | 60 m |
|
Carcaliu | 25 -26- Br. Măcin |
Măcin | 3,06 | 80 m |
Nu sunt nave în staţionare la praguri datorită apelor mici, în zona de jurisdicţie a Căpităniei Zonale Galaţi.
Şenalul navigabil nu este blocat pe niciun sector al Dunării.
Vom reveni cu amănunte privind orice modificare survenită în situaţia navigaţiei.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii