Comunicat de presa incident poluare port Constanta
Comunicat de presa incident poluare port Constanta
06 Feb, 2016 13:31
ZIUA de Constanta
2670
Marime text
Azi, 05.02.2016, în jurul orei 11:20, în dana DDL 2 din portul Constanța, s-a produs o poluare accidentală în timpul desfășurării operațiunii de transfer combustibil naval (păcură) prin metoda STS (ship to ship), de la barja de stocare M/T BETATANK, sub pavilion Cipru, la tancul de bunkerare M/T AMALTHIA, sub pavilion Cipru.
Astfel, printr-o gură de ulaj aferentă tancului nr.5 de marfă, aflată pe puntea navei BETATANK, a refulat o cantitate de păcură care a inundat întreaga puntea, scurgându-se în apă aproximativ 200 - 300 litri. Combustibilul poluator a rămas în interiorul barajului plutitor ce înconjura cele două nave, fără a depăși limitele acestuia.
Măsuri luate la fața locului:
membrii echipajului au oprit pompele de transfer păcură și au obturat gura de vizitare în cauză;
membrii echipajului au procedat la strângerea păcurei scurse și depozitarea acesteia în tanc, precum și la curățirea navei;
au fost anunțați reprezentanții C.N. Administrația Porturilor Maritime Constanța, pentru intervenția de depoluare.
O echipă de ofițeri operativi ai Căpităniei Portului Constanța au demarat investigațiile pentru stabilirea cauzelor și împrejurărilor producerii incidentului.
Din primele constatări efectuate a rezultat ca și cauză principală o defecțiune tehnică intervenită la o valvă de linie aflată între tancul nr.2 și tancul nr.5, la nava BETATANK, însă concluziile finale privind cauzele producerii poluării vor fi comunicate la definitivarea cercetărilor.
Comandantului navei BETATANK a fost sancționat contravențional cu suma de 25 000 lei de către ofițerii Căpităniei Portului Constanța.
Șef Birou Secretariat, Relații Publice
Mona Paraschiv
Astfel, printr-o gură de ulaj aferentă tancului nr.5 de marfă, aflată pe puntea navei BETATANK, a refulat o cantitate de păcură care a inundat întreaga puntea, scurgându-se în apă aproximativ 200 - 300 litri. Combustibilul poluator a rămas în interiorul barajului plutitor ce înconjura cele două nave, fără a depăși limitele acestuia.
Măsuri luate la fața locului:
membrii echipajului au oprit pompele de transfer păcură și au obturat gura de vizitare în cauză;
membrii echipajului au procedat la strângerea păcurei scurse și depozitarea acesteia în tanc, precum și la curățirea navei;
au fost anunțați reprezentanții C.N. Administrația Porturilor Maritime Constanța, pentru intervenția de depoluare.
O echipă de ofițeri operativi ai Căpităniei Portului Constanța au demarat investigațiile pentru stabilirea cauzelor și împrejurărilor producerii incidentului.
Din primele constatări efectuate a rezultat ca și cauză principală o defecțiune tehnică intervenită la o valvă de linie aflată între tancul nr.2 și tancul nr.5, la nava BETATANK, însă concluziile finale privind cauzele producerii poluării vor fi comunicate la definitivarea cercetărilor.
Comandantului navei BETATANK a fost sancționat contravențional cu suma de 25 000 lei de către ofițerii Căpităniei Portului Constanța.
Șef Birou Secretariat, Relații Publice
Mona Paraschiv
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii