Bancpost a realizat 25,2 milioane de lei profit net în Trimestrul I 2015
Bancpost a realizat 25,2 milioane de lei profit net în Trimestrul I 2015
21 May, 2015 11:31
ZIUA de Constanta
1335
Marime text
București, 21 mai - Bancpost a înregistrat în primul trimestru din 2015 un profit net de 25,2 milioane lei. Astfel, pe fondul creșterii veniturilor operaționale cu 7% față de primul trimestru al anului anterior, precum și datorită unei baze de costuri reajustată la sustenabilitatea pe termen lung a băncii, Bancpost și-a îmbunătățit rezultatul net înainte de provizioanele pentru credite neperformante cu 145%.
Exercițiul de management accelerat al creditelor neperformante (NPL) desfășurat în Trimestrul IV 2014 și de îmbunătățire a calității portofoliului de credite performante sunt vizibile în ambele segmente, retail și corporate. Ponderea NPL în total portofoliul a scăzut la 16,3%, comparativ cu 21% în Trimestrul I 2014.
În paralel, cheltuielile operaționale au scăzut cu 16%, comparativ cu Trimestrul I 2014, ca rezultat al redimensionării rețelei teritoriale, precum și a procesului de optimizare și eficientizare a operațiunilor centralei băncii, indicatorul costuri/venituri înregistrând o îmbunătățire cu 20%.
În prima parte a anului în curs, Bancpost a continuat să fie un jucător important atât pe piața activelor, cât și a pasivelor bancare, volumul creditelor și depozitelor menținându-se constant față de Trimestrul I 2014, ponderea credite/depozite rămânând subunitară, la un nivel confortabil de 84%. Banca și-a optimizat sursele de finanțare prin gestiunea activă a portofoliului de depozite retail, precum și prin atragerea unui volum ridicat de resurse de la Instituțiile Financiare Internaționale (BERD, IFC, BEI).
“Procesul de transformare implementat în cadrul Bancpost a adus rezultatele așteptate. Suntem încrezători că modelul de business orientat către client ne va pune într-o poziție foarte bună, banca urmând a avea un rol important în susținerea creșterii economiei românești. Principala prioritate a Bancpost rămâne susținerea clienților noștri”, a declarat Dl. George Georgakopoulos, CEO Bancpost.
Menținerea unei situații confortabile a lichidității precum și a gradului de adecvare a capitalului peste media sistemului bancar a reprezentat și continuă să reprezinte una dintre prioritățile managementului băncii. La sfârșitul Trimestrului I 2015, solvabilitatea băncii se situa la aproximativ 18%, nivel cu aproximativ 3 puncte procentuale peste media sistemului bancar și cu 8 puncte procentuale peste cerințele regulatorii.
Despre Bancpost
Bancpost este o bancă universală importantă în România cu o prezență de 24 de ani pe piața locală și o rețea de 150 de unități, 7 centre de afaceri corporate și 5 centre regionale retail. Banca gestionează un portofoliu de peste 1 milion de clienți corporativi, de retail și instituționali, pentru care oferă o gamă variată de soluții financiar-bancare eficiente și flexibile. Bancpost acordă finanțare companiilor atât din surse proprii, cât și prin intermediul liniilor de credit puse la dispoziție în parteneriat cu diverse instituții financiare internaționale. Bancpost este totodată unul dintre liderii pieței locale de carduri și a dezvoltat rețele extinse de peste 550 ATM-uri, 8.500 POS-uri și 200 APS-uri care oferă acces comod și permanent la serviciile băncii. Bancpost este partener exclusiv American Express pentru emiterea și acceptarea la plată a cardurilor de credit, fiind de asemenea și reprezentant VISA și MasterCard. În acord cu angajamentul său de a sprijini performanța și valorile românesti, Bancpost a devenit începând cu anul 2015 Sponsor Oficial al FRF (Federația Română de Fotbal) și al Echipei Naționale de Fotbal.
Exercițiul de management accelerat al creditelor neperformante (NPL) desfășurat în Trimestrul IV 2014 și de îmbunătățire a calității portofoliului de credite performante sunt vizibile în ambele segmente, retail și corporate. Ponderea NPL în total portofoliul a scăzut la 16,3%, comparativ cu 21% în Trimestrul I 2014.
În paralel, cheltuielile operaționale au scăzut cu 16%, comparativ cu Trimestrul I 2014, ca rezultat al redimensionării rețelei teritoriale, precum și a procesului de optimizare și eficientizare a operațiunilor centralei băncii, indicatorul costuri/venituri înregistrând o îmbunătățire cu 20%.
În prima parte a anului în curs, Bancpost a continuat să fie un jucător important atât pe piața activelor, cât și a pasivelor bancare, volumul creditelor și depozitelor menținându-se constant față de Trimestrul I 2014, ponderea credite/depozite rămânând subunitară, la un nivel confortabil de 84%. Banca și-a optimizat sursele de finanțare prin gestiunea activă a portofoliului de depozite retail, precum și prin atragerea unui volum ridicat de resurse de la Instituțiile Financiare Internaționale (BERD, IFC, BEI).
“Procesul de transformare implementat în cadrul Bancpost a adus rezultatele așteptate. Suntem încrezători că modelul de business orientat către client ne va pune într-o poziție foarte bună, banca urmând a avea un rol important în susținerea creșterii economiei românești. Principala prioritate a Bancpost rămâne susținerea clienților noștri”, a declarat Dl. George Georgakopoulos, CEO Bancpost.
Menținerea unei situații confortabile a lichidității precum și a gradului de adecvare a capitalului peste media sistemului bancar a reprezentat și continuă să reprezinte una dintre prioritățile managementului băncii. La sfârșitul Trimestrului I 2015, solvabilitatea băncii se situa la aproximativ 18%, nivel cu aproximativ 3 puncte procentuale peste media sistemului bancar și cu 8 puncte procentuale peste cerințele regulatorii.
Despre Bancpost
Bancpost este o bancă universală importantă în România cu o prezență de 24 de ani pe piața locală și o rețea de 150 de unități, 7 centre de afaceri corporate și 5 centre regionale retail. Banca gestionează un portofoliu de peste 1 milion de clienți corporativi, de retail și instituționali, pentru care oferă o gamă variată de soluții financiar-bancare eficiente și flexibile. Bancpost acordă finanțare companiilor atât din surse proprii, cât și prin intermediul liniilor de credit puse la dispoziție în parteneriat cu diverse instituții financiare internaționale. Bancpost este totodată unul dintre liderii pieței locale de carduri și a dezvoltat rețele extinse de peste 550 ATM-uri, 8.500 POS-uri și 200 APS-uri care oferă acces comod și permanent la serviciile băncii. Bancpost este partener exclusiv American Express pentru emiterea și acceptarea la plată a cardurilor de credit, fiind de asemenea și reprezentant VISA și MasterCard. În acord cu angajamentul său de a sprijini performanța și valorile românesti, Bancpost a devenit începând cu anul 2015 Sponsor Oficial al FRF (Federația Română de Fotbal) și al Echipei Naționale de Fotbal.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii