Cercetare pe 800 liceeni în cadrul Summer Job BCR - mai mult de jumătate consideră că stagiile de practică îi pregătesc mai bine pentru carieră decât școala
Cercetare pe 800 liceeni în cadrul Summer Job BCR - mai mult de jumătate consideră că stagiile de practică
12 Sep, 2013 13:12
ZIUA de Constanta
2111
Marime text
-Conform unei cercetări în rândul a 800 de adolescenţi din toată ţara, 17,7% îşi doresc o carieră în domeniul tehnic (IT, programare), 16,2% îşi în domeniul economic, 15% nu s-au hotărât.
-Din primul salariu, peste 80% dintre elevii care au participat la sondaj au spus că şi-ar cumpăra haine şi gadget-uri şi doar 5% i-ar economisi.
-6 din 10 liceeni între 15 și 18 ani au un card bancar, pe care îl folosesc pentru a primi alocaţia şi banii de buzunar de la părinţi.
-58% dintre respondenţi au declarat că au un buget de venituri şi cheltuieli; mama rămâne modelul de comportament financiar responsabil în rândul adolescenţilor.
București, 12 septembrie 2013 – 60 de liceeni au participat la programul de internship, Summer Job, desfăşurat de Banca Comercială Română (BCR) în lunile iulie şi august ale acestui an. Summer Job în BCR este singurul program de internship plătit pentru liceeni desfăşurat în România şi se află la a treia ediţie. În fiecare an, absolvenţii programului Summer Job sunt implicaţi în realizarea unei cercetări pe teme de comportament financiar şi planuri de carieră în rândul elevilor de liceu. In 2013, ei au reuşit să colecteze opiniile a peste 800 de liceeni respondenţi.
În ceea ce priveşte planurile de carieră, 54,5% dintre elevi sunt de părere că un training sau un internship într-o companie i-ar pregăti mai bine pentru o carieră de succes şi doar 35% cred că şcoala poate să le ofere experienţa şi înţelegerea necesară în dezvoltarea unei cariere împlinite. Acesta poate fi motivul pentru care se orientează către domenii considerate de succes: 17,7% către domeniul tehnic (IT, programare), 16,2% îşi doresc o carieră în domeniul economic, 15% nu s-au hotărât până în acest moment şi tot atâţia şi-ar dori o carieră de arhitect sau psiholog.
58% dintre respondenţi au declarat că ţin evidenţa banilor şi au un buget de venituri şi cheltuieli. Motivele principale invocate sunt necesitatea gestionarii eficiente, controlul mai bun şi dificultatea în a obţine bani. Spre deosebire de 2012, când peste 65% dintre respondenţi spuneau că economisesc banii pentru acoperirea cheltuielilor mai mari legate de facultate sau excursii, în 2013 tinerii sunt axaţi mai mult pe cumpărăturile online şi pe ieşirile cu prietenii. Atunci când vine vorba de primul salariu, peste 80% dintre elevii care au participat la sondaj au spus că şi-ar cumpăra haine şi gadget-uri şi doar 5% i-ar economisi.
Dintre tinerii cu vârste între 15 şi 18 ani 61% au un card bancar pe care îl folosesc în proporţie de 69% pentru a primi alocaţia/bursa, iar 53% pentru a primi banii de la părinţi. Tinerii folosesc cardul bancar pentru plăţile online în proporţie de 44,2%, din care aproximativ 50% îşi cumpără haine, 38,6% cărţi, iar 17% bilete la film sau concerte.
85% dintre respondeţi au un model de comportament financiar responsabil în rândul membrilor familiei. Mama rămâne în continuare pe primul loc cu 33%, urmată de tată cu 22%. Atunci când au fost întrebaţi care persoană publică este un model de succes demn de urmat, un sfert dintre tineri au răspuns că nu au un model. 6% îl au în continuare model pe Bill Gates, 5% pe Steve Jobs şi Ion Ţiriac, iar 2% pe George Becali şi Andreea Marin.
“A fost o perioadă frumoasă, la care nu regret că am luat parte şi pe care aș repeta-o oricând. Am devenit mai responsabil şi am luat primul meu salariu. Încă din prima zi mi-am dat seama că fac parte dintr-o echipă adevărată, plină de profesionalism. Printre altele, am învăţat cum să discut cu clienţii și cum să-i îndrum în funcție de operaţiunile pe care doreau să le efectueze. Am învăţat să îi ajut pe clienţi să folosească automatul de schimb valutar și ghişeul automat pentru a economisi cu toții timp“ a spus Alexandru Furnică, 17 ani, elev participant în programul Summer Job în sucursala BCR Argeş.
-Din primul salariu, peste 80% dintre elevii care au participat la sondaj au spus că şi-ar cumpăra haine şi gadget-uri şi doar 5% i-ar economisi.
-6 din 10 liceeni între 15 și 18 ani au un card bancar, pe care îl folosesc pentru a primi alocaţia şi banii de buzunar de la părinţi.
-58% dintre respondenţi au declarat că au un buget de venituri şi cheltuieli; mama rămâne modelul de comportament financiar responsabil în rândul adolescenţilor.
București, 12 septembrie 2013 – 60 de liceeni au participat la programul de internship, Summer Job, desfăşurat de Banca Comercială Română (BCR) în lunile iulie şi august ale acestui an. Summer Job în BCR este singurul program de internship plătit pentru liceeni desfăşurat în România şi se află la a treia ediţie. În fiecare an, absolvenţii programului Summer Job sunt implicaţi în realizarea unei cercetări pe teme de comportament financiar şi planuri de carieră în rândul elevilor de liceu. In 2013, ei au reuşit să colecteze opiniile a peste 800 de liceeni respondenţi.
În ceea ce priveşte planurile de carieră, 54,5% dintre elevi sunt de părere că un training sau un internship într-o companie i-ar pregăti mai bine pentru o carieră de succes şi doar 35% cred că şcoala poate să le ofere experienţa şi înţelegerea necesară în dezvoltarea unei cariere împlinite. Acesta poate fi motivul pentru care se orientează către domenii considerate de succes: 17,7% către domeniul tehnic (IT, programare), 16,2% îşi doresc o carieră în domeniul economic, 15% nu s-au hotărât până în acest moment şi tot atâţia şi-ar dori o carieră de arhitect sau psiholog.
58% dintre respondenţi au declarat că ţin evidenţa banilor şi au un buget de venituri şi cheltuieli. Motivele principale invocate sunt necesitatea gestionarii eficiente, controlul mai bun şi dificultatea în a obţine bani. Spre deosebire de 2012, când peste 65% dintre respondenţi spuneau că economisesc banii pentru acoperirea cheltuielilor mai mari legate de facultate sau excursii, în 2013 tinerii sunt axaţi mai mult pe cumpărăturile online şi pe ieşirile cu prietenii. Atunci când vine vorba de primul salariu, peste 80% dintre elevii care au participat la sondaj au spus că şi-ar cumpăra haine şi gadget-uri şi doar 5% i-ar economisi.
Dintre tinerii cu vârste între 15 şi 18 ani 61% au un card bancar pe care îl folosesc în proporţie de 69% pentru a primi alocaţia/bursa, iar 53% pentru a primi banii de la părinţi. Tinerii folosesc cardul bancar pentru plăţile online în proporţie de 44,2%, din care aproximativ 50% îşi cumpără haine, 38,6% cărţi, iar 17% bilete la film sau concerte.
85% dintre respondeţi au un model de comportament financiar responsabil în rândul membrilor familiei. Mama rămâne în continuare pe primul loc cu 33%, urmată de tată cu 22%. Atunci când au fost întrebaţi care persoană publică este un model de succes demn de urmat, un sfert dintre tineri au răspuns că nu au un model. 6% îl au în continuare model pe Bill Gates, 5% pe Steve Jobs şi Ion Ţiriac, iar 2% pe George Becali şi Andreea Marin.
“A fost o perioadă frumoasă, la care nu regret că am luat parte şi pe care aș repeta-o oricând. Am devenit mai responsabil şi am luat primul meu salariu. Încă din prima zi mi-am dat seama că fac parte dintr-o echipă adevărată, plină de profesionalism. Printre altele, am învăţat cum să discut cu clienţii și cum să-i îndrum în funcție de operaţiunile pe care doreau să le efectueze. Am învăţat să îi ajut pe clienţi să folosească automatul de schimb valutar și ghişeul automat pentru a economisi cu toții timp“ a spus Alexandru Furnică, 17 ani, elev participant în programul Summer Job în sucursala BCR Argeş.
* *
Banca Comerciala Romana (BCR), membră a Erste Group, este cel mai important grup financiar din România, incluzând operaţiunile de bancă universală (retail, corporate & investment banking, trezorerie şi pieţe de capital), precum şi societăţile de profil de pe piaţa leasingului, managementului activelor, pensiilor private, a băncilor de locuinţe şi a serviciilor bancare prin telefonul mobil. BCR este banca Nr.1 în România după valoarea activelor (peste 16 mld EUR), banca Nr.1 după numărul de clienţi şi banca Nr.1 pe segmentele de economisire şi creditare. BCR este cel mai valoros brand financiar din România, după gradul de încredere al clienţilor şi după numărul celor pentru care BCR este principală instituţie cu care fac banking.
BCR oferă gama completă de produse şi servicii financiare prin intermediul unei reţele de 22 de centre de afaceri si 23 de birouri mobile dedicate companiilor şi 562 de unităţi retail localizate în majoritatea oraşelor din întreaga ţară cu peste 10.000 de locuitori. BCR este banca Nr.1 din România pe piaţa cardurilor şi a tranzacţiilor bancare, clienţii BCR având la dispoziţie cea mai mare reţea naţională de ATM - peste 2.200 de bancomate şi POS - 15.000 de terminale pentru plată cu cardul la comercianţi, precum şi servicii complete de Internet banking, Mobile Banking, Phone-banking şi E-commerce. * *
Erste Group este principalul furnizor de servicii financiare din estul UE. Cei aproximativ 46.000 de angajaţi deservesc 16,6 milioane de clienţi în aproximativ 2.900 de agenţii din şapte ţări (Austria, Republica Cehă, Slovacia, România, Ungaria, Croaţia, Serbia). La 30 iunie 2013, totalul activelor deţinute de Erste Group era de 210,2 miliarde euro, profitul net de 301,2 milioane euro şi raportul cost-venit este de 52,8%.
Banca Comerciala Romana (BCR), membră a Erste Group, este cel mai important grup financiar din România, incluzând operaţiunile de bancă universală (retail, corporate & investment banking, trezorerie şi pieţe de capital), precum şi societăţile de profil de pe piaţa leasingului, managementului activelor, pensiilor private, a băncilor de locuinţe şi a serviciilor bancare prin telefonul mobil. BCR este banca Nr.1 în România după valoarea activelor (peste 16 mld EUR), banca Nr.1 după numărul de clienţi şi banca Nr.1 pe segmentele de economisire şi creditare. BCR este cel mai valoros brand financiar din România, după gradul de încredere al clienţilor şi după numărul celor pentru care BCR este principală instituţie cu care fac banking.
BCR oferă gama completă de produse şi servicii financiare prin intermediul unei reţele de 22 de centre de afaceri si 23 de birouri mobile dedicate companiilor şi 562 de unităţi retail localizate în majoritatea oraşelor din întreaga ţară cu peste 10.000 de locuitori. BCR este banca Nr.1 din România pe piaţa cardurilor şi a tranzacţiilor bancare, clienţii BCR având la dispoziţie cea mai mare reţea naţională de ATM - peste 2.200 de bancomate şi POS - 15.000 de terminale pentru plată cu cardul la comercianţi, precum şi servicii complete de Internet banking, Mobile Banking, Phone-banking şi E-commerce. * *
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii