Profitul operaţional al Băncii Comerciale Carpatica la 31.12.2010, cu 233% mai mare faţă de 31.12.2009
Profitul operaţional al Băncii Comerciale Carpatica la 31.12.2010, cu 233% mai mare faţă de 31.12.2009„Am realizat un complex proces de reorganizare şi restructurare care a vizat, în principal, structura organizatorică a băncii cu accent pe întărirea activităţilor de vânzare. S-a urmărit, de asemenea, redefinirea caracteristicilor produselor şi serviciilor, lansarea de noi produse, astfel încât acestea să fie cât mai atractive pentru clienţi. Pe de alta parte, situaţia economică precară are o influenţă directă şi ridicată asupra nivelului costului net al riscului de credit, care ne-a afectat rezultatul exerciţiului financiar curent", afirmă Nicolae Surdu, directorul general al Băncii Comerciale Carpatica.
Profitul operaţional a avansat cu 233%, de la 17.118 mii lei (31.12.2009) la 57.007 mii lei la 31.12.2010, principalele influenţe fiind date de veniturile nete din dobânzi, din comisioane şi din operaţiuni financiare.
Costul net al riscului de credit a crescut de la 37.866 mii lei (31.12.2009) la 209.529 mii lei la 31.12.2010. In pofida creşterii veniturilor nete bancare, costul net al riscului de credit a influenţat în mod negativ profitabilitatea băncii, rezultatul net înregistrat fiind de -155.096 mii lei, faţă de -21.140 mii lei la 31.12.2009.
Depozitele atrase de la clientela nebancară au crescut de la 2.274.026 mii lei (31.12.2009) la 2.403.870 mii lei (31.12.2010).
Raportul credite/surse atrase de la clientela nebancară a fost de 39,80%, banca înregistrând o poziţie foarte bună în ceea ce priveşte lichiditatea.
Lichiditate imediata a fost de 45,09% la 31.12.2010, comparativ cu 34,37% cât s-a înregistrat la 31.12.2009.
Activele bilanţiere au fost de 2.906.841 mii lei fiind cu 19% mai reduse faţă de valoarea înregistrată la finele anului 2009.
Capitalul social al băncii a înregistrat o creştere de 38%, ca urmare a derulării a două operaţiuni de majorare de capital prin aport în numerar din partea acţionarilor, desfăşurate pe parcursul anului 2010.
Veniturile nete bancare au fost de 195.629 mii lei, fiind cu 24% mai mari decât cele înregistrate la finele anului 2009.
Raportul cost/venit, înainte de provizioane, a fost de 71,22%, fiind îmbunătăţit faţă de 31.12.2009 când a înregistrat valoarea de 88,68%.
Solvabilitatea a fost de 11,04%, peste limita minimă impusă de BNR.
Banca deţinea, la 31.12.2010, o reţea formată din 171 sucursale şi agenţii, 232 de ATM-uri şi 23 ASV-uri.
Pentru asigurarea unei rezistenţe mai bune la şocurile macroeconomice şi sistemice, precum şi în vederea susţinerii liniilor de afaceri ale băncii, BCC tocmai a înregistrat o nouă valoare a capitalului social, de 314.629.049,40 lei, majorat ca urmare a aporturilor băneşti ale acţionarilor.
BCC s-a axat în 2010 pe reorganizarea reţelei de unităţi bancare, cu accent pe întărirea forţei de vânzare, apoi pe externalizarea serviciilor de pază, curăţenie şi transport valori şi, extern, pe dezvoltarea ofertei de produse şi servicii adaptate cerinţelor pieţei, în actualul context economic. Astfel, au fost lansate produsele OneSmart (credit de refinanţare cu ipotecă fără comisioane, care a beneficiat şi de o promoţie în perioada nov-dec 2010), pachetele CONTe, CONTe+ şi TOP, care oferă clienţilor costuri reduse.
Obiectivele pentru anul 2011 rămân în continuare creşterea profitabilităţii reţelei BCC, consolidarea imaginiii băncii atât intern, cât şi extern, şi creşterea calităţii serviciilor.
Banca Comercială Carpatica este o instituţie financiară cu capital social majoritar românesc, ale cărei acţiuni sunt listate la categoria întâi a Bursei de Valori Bucureşti.
Banca Comercială Carpatica a fost înfiinţată la Sibiu în data de 15 iulie 1999. În prezent, Banca deţine o reţea teritorială vastă de 171 de sucursale şi agenţii acoperind toate judeţele ţării şi Bucureşti. Produsele şi serviciile financiare oferite de BCC sunt dintre cele mai diversificate şi adaptate cerinţelor clienţilor persoane fizice, IMM-uri şi Corporaţii. BCC promovează inteligenţa autohtonă, capitalul uman şi financiar, dovedind transparenţă, operativitate şi flexibilitate în rezolvarea problemelor partenerilor săi de afaceri.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp