Egalitatea între femei şi bărbaţi pe piaţa muncii a înregistrat rezultate pozitive şi datorită promovării de către Camerele de Comerţ şi Industrie din România
Egalitatea între femei şi bărbaţi pe piaţa muncii a înregistrat rezultate pozitive şi datorită promovării
03 Jun, 2013 20:06
ZIUA de Constanta
906
Marime text
Bucureşti 31 mai: Camera de Comerţ şi Industrie a României - Camera Naţională, a organizat, în parteneriat cu Roland Berger Strategy Consultants, workshop-ul naţional în cadrul iniţiativei Equality Pays Off / Egalitatea dă rezultate, parte a Strategiei Directoratului General pentru Justiţie privind Egalitatea între Femei şi Bărbaţi 2010 - 2015.
Iniţiativa menţionată mai sus este un demers care vizează atingerea unuia dintre obiectivele fundamentale ale Uniunii Europene - egalitatea între sexe, îndeosebi pe piaţa muncii - şi se adresează unui număr de peste 40.000 de companii din 34 de ţări europene (cele 27 de state membre UE, Croaţia, Turcia, Macedonia, Serbia, Norvegia, Islanda şi Liechtenstein).
“Camerele de Comerţ şi Industrie au fost printre primele organizaţii din România ce s-au aliniat la curentul global de promovare a egalităţii de şanse. În acest sens prin acţiunile realizate, am încercat să răspândim această gândire în întreaga comunitate de afaceri românească”, se arată în mesajul de bun venit al ES Preşedintele Camerei de Comerţ Naţionale a României, Domnul Mihail M. Vlasov, transmis de dra Cristina Mihai, Director Direcţia de Reprezentare Camerală. De altfel, Camerele de Comerţ s-au implicat constant în promovarea egalităţii dintre sexe pe piaţa muncii, încă de la începutul anilor 2000.
S-au analizat pentru început indicatorii care arată imaginea potenţialului de muncă al femeilor, diferenţa salarială dintre femei şi bărbaţi fiind în România sub media UE. Pe parcursul atelierelor s-au prezentat punctele-cheie pentru atragerea rezervei de talente din rândul femeilor într-o manieră mai eficientă. Pentru atingerea acestui scop este necesar să fie incluse principiile egalităţii dintre femei şi bărbaţi în strategia corporatistă.
O companie poate implementa aceste deziderate prin evitarea stereotipurilor din procedeul de recrutare, apoi prin crearea unui sistem de remuneraţie corect şi transparent, dar şi prin consolidarea echilibrului muncă-viaţă personală al angajaţilor lor.
Aplicarea celor de mai sus într-o companie lider mondial, progresele realizate pe această linie au constituit subiectul unei prezentări tip studiu de caz susţinută de reprezentantul Microsoft România, dl. Mihai Bonta. Proiectele reuşite şi secretele succesului în menţinerea forţei de muncă de vârf într-o companie de top, cum ar fi programe de mentoring, au fost exemplificate şi de dna Dragoescu, Manager Talente şi Recrutare Vodafone România.
Ca şi în alte state europene, grupul ţintă căruia i se adresează proiectul a fost reprezentat de lideri ai mediului de afaceri şi factori decizionali, urmărindu-se evidenţierea modelului de afaceri capabil să valorifice potenţialul de forţă de muncă feminină şi să sprijine companiile în atragerea candidaţilor de top în procesul de selecţie a angajaţilor. Aşadar manageri din companii multinaţionale şi locale au constituit audienţa acestui workshop extrem de atractiv, nu numai pentru publicul feminin.
Prin implicarea în acest proiect, Camera Naţională îşi propune să ajute mediul de afaceri din ţara noastră să depăşească provocările şi eventuale discrepanţe care apar pe piaţa muncii printr-o mai bună integrare a forţei de muncă feminine.
Direcţia Reprezentare Camerală
Biroul Relaţii Publice
Iniţiativa menţionată mai sus este un demers care vizează atingerea unuia dintre obiectivele fundamentale ale Uniunii Europene - egalitatea între sexe, îndeosebi pe piaţa muncii - şi se adresează unui număr de peste 40.000 de companii din 34 de ţări europene (cele 27 de state membre UE, Croaţia, Turcia, Macedonia, Serbia, Norvegia, Islanda şi Liechtenstein).
“Camerele de Comerţ şi Industrie au fost printre primele organizaţii din România ce s-au aliniat la curentul global de promovare a egalităţii de şanse. În acest sens prin acţiunile realizate, am încercat să răspândim această gândire în întreaga comunitate de afaceri românească”, se arată în mesajul de bun venit al ES Preşedintele Camerei de Comerţ Naţionale a României, Domnul Mihail M. Vlasov, transmis de dra Cristina Mihai, Director Direcţia de Reprezentare Camerală. De altfel, Camerele de Comerţ s-au implicat constant în promovarea egalităţii dintre sexe pe piaţa muncii, încă de la începutul anilor 2000.
S-au analizat pentru început indicatorii care arată imaginea potenţialului de muncă al femeilor, diferenţa salarială dintre femei şi bărbaţi fiind în România sub media UE. Pe parcursul atelierelor s-au prezentat punctele-cheie pentru atragerea rezervei de talente din rândul femeilor într-o manieră mai eficientă. Pentru atingerea acestui scop este necesar să fie incluse principiile egalităţii dintre femei şi bărbaţi în strategia corporatistă.
O companie poate implementa aceste deziderate prin evitarea stereotipurilor din procedeul de recrutare, apoi prin crearea unui sistem de remuneraţie corect şi transparent, dar şi prin consolidarea echilibrului muncă-viaţă personală al angajaţilor lor.
Aplicarea celor de mai sus într-o companie lider mondial, progresele realizate pe această linie au constituit subiectul unei prezentări tip studiu de caz susţinută de reprezentantul Microsoft România, dl. Mihai Bonta. Proiectele reuşite şi secretele succesului în menţinerea forţei de muncă de vârf într-o companie de top, cum ar fi programe de mentoring, au fost exemplificate şi de dna Dragoescu, Manager Talente şi Recrutare Vodafone România.
Ca şi în alte state europene, grupul ţintă căruia i se adresează proiectul a fost reprezentat de lideri ai mediului de afaceri şi factori decizionali, urmărindu-se evidenţierea modelului de afaceri capabil să valorifice potenţialul de forţă de muncă feminină şi să sprijine companiile în atragerea candidaţilor de top în procesul de selecţie a angajaţilor. Aşadar manageri din companii multinaţionale şi locale au constituit audienţa acestui workshop extrem de atractiv, nu numai pentru publicul feminin.
Prin implicarea în acest proiect, Camera Naţională îşi propune să ajute mediul de afaceri din ţara noastră să depăşească provocările şi eventuale discrepanţe care apar pe piaţa muncii printr-o mai bună integrare a forţei de muncă feminine.
Direcţia Reprezentare Camerală
Biroul Relaţii Publice
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii