Training pentru firmele româneşti care vor sa intre pe piaţa chineză, la Camera Naţională
Training pentru firmele româneşti care vor sa intre pe piaţa chineză, la Camera Naţională
03 Mar, 2013 14:35
ZIUA de Constanta
1222
Marime text
Bucureşti, 28 februarie 2013: Camera de Comerţ şi Industrie a României în colaborare cu EU SME Centre (Centrul Uniunii Europene pentru IMM-uri) şi în parteneriat cu China IPR SME Helpdesk (Biroul din Beijing de Asistenţă al IMM-urilor pentru Drepturi de Proprietate Intelectuală) a organizat seminarul intitulat sugestiv China– Oportunități de afaceri pentru firmele româneşti, la care au participat peste 100 de oameni de afaceri.
În deschiderea evenimentului, Dna Cornelia Liliana Ştefănescu, Şef Cancelarie şi al Exeacutivului Camerei Naţionale, a transmis mesajul ES Preşedintele Camerei de Comerţ Naţionale, Domnul Mihail M. Vlasov, în care a subliniat rolul Camerei de Comerţ şi Industrie a României, al Sistemului Cameral din România, „prin excelenţă partenerul natural al sectorului privat şi al sectorului public”, în identificarea „alternativelor de dezvoltare economică pentru realizarea unui spaţiu efectiv de cooperare economică şi a unui mediu de afaceri dinamic”.
China şi comunitatea de afaceri chineză reprezintă o provocare în actualul context global, aşa cum reiese şi din tabloul creşterii economice prezentat de Dl Zsolt Takacs, EU SME Centre Expert şi Dl Michal Klaczynski, China IPR SME Helpdesk Expert. China a reuşit în 2011 să depăşească economia Japoniei şi să ajungă pe locul 2 mondial, după SUA, înregistrând şi creşteri spectaculoase ale veniturilor populaţiei, de peste 40 % într-un singur an, în contextul unui program ambiţios de a ajunge la un venit mediu de 6.000 euro în 2010. China este şi cea mai mare piaţă de autovehicule din lume şi ţara cu cei mai mulţi utilizatori de telefonie mobilă, a doua piaţă de retail, care se desfăşoară în mare măsură online, şi, nu în ultimul rând, cea mai mare piaţă pentru produsele de lux.
Experţii au subliniat preocuparea majoră pentru dezvoltarea infrastructurii, în general, China fiind cel mai mare consumator de ciment, cu tendinţa de a grupa marile oraşe în clustere. Energia şi mediul înconjurător sunt subiecte tot mai importante pe agenda publică, China devenind un mare producător de energie verde, în special solară şi oferind oportunităţi de business în acest domeniu, cu obligaţia din partea investitorilor străini de a se asocia cu o companie locală.
Aspectele specifice legate de modul în care trebuie înregistrate şi protejate mărcile, cum se aplică dreptul de proprietate intelectuală şi, mai ales, aspectele legate de cultura antreprenorială şi abordarea unei relaţii comerciale contractuale cu un partener chinez, au făcut obiectul dialogului susţinut de Dl Michal Klaczynski.
Cu toate acestea, din cele 24 milioane de IMM-uri înregistrate pe Piaţa Unică Europeană, numai 13% fac operaţiuni comerciale în afara UE, iar, dintre acestea, numai 250.000 IMM-uri exportă în China. Întreprinderile din Franţa, Germania, Italia, Polonia, Spania şi Marea Britanie asigură 70% din exportul european, valoarea exporturilor româneşti către China fiind mult sub media UE.
Nevoia de a facilita accesul pe piaţa chineză. a determinat crearea EU SME Centre, un proiect finanţat de UE, prin care se oferă consultanţă confidenţială şi informaţii gratuite în domeniul dezvoltării afacerilor, legislativ, al standardelor şi conformităţii în resursele umane. Centrul a publicat recent şi un îndrumar pentru diagnostic în business Are you ready for China? (Sunteţi pregătit pentru China?). Informaţii despre EU SME Centre pot fi accesate la adresa www.eusmecentre.org.en
China IPR SME Helpdesk oferă consultanţă pentru protejarea secretelor lor comerciale, respectiv pentru procedurile de înregistrare a invenţiilor şi mărcilor, etc. şi poate fi accesat la adresa: www.china-ipinsider.eu
Seminarul a continuat cu prezentarea unor exemple de bune practici româneşti pe piaţa chineză de către Bio Terra SRL şi Murfatlar România SA şi s-a încheiat cu o sesiune de întrebări şi răspunsuri şi consultanţă personalizată pentru firmele româneşti interesate.
Întocmit
Sorina Voica
Biroul Relaţii Publice
În deschiderea evenimentului, Dna Cornelia Liliana Ştefănescu, Şef Cancelarie şi al Exeacutivului Camerei Naţionale, a transmis mesajul ES Preşedintele Camerei de Comerţ Naţionale, Domnul Mihail M. Vlasov, în care a subliniat rolul Camerei de Comerţ şi Industrie a României, al Sistemului Cameral din România, „prin excelenţă partenerul natural al sectorului privat şi al sectorului public”, în identificarea „alternativelor de dezvoltare economică pentru realizarea unui spaţiu efectiv de cooperare economică şi a unui mediu de afaceri dinamic”.
China şi comunitatea de afaceri chineză reprezintă o provocare în actualul context global, aşa cum reiese şi din tabloul creşterii economice prezentat de Dl Zsolt Takacs, EU SME Centre Expert şi Dl Michal Klaczynski, China IPR SME Helpdesk Expert. China a reuşit în 2011 să depăşească economia Japoniei şi să ajungă pe locul 2 mondial, după SUA, înregistrând şi creşteri spectaculoase ale veniturilor populaţiei, de peste 40 % într-un singur an, în contextul unui program ambiţios de a ajunge la un venit mediu de 6.000 euro în 2010. China este şi cea mai mare piaţă de autovehicule din lume şi ţara cu cei mai mulţi utilizatori de telefonie mobilă, a doua piaţă de retail, care se desfăşoară în mare măsură online, şi, nu în ultimul rând, cea mai mare piaţă pentru produsele de lux.
Experţii au subliniat preocuparea majoră pentru dezvoltarea infrastructurii, în general, China fiind cel mai mare consumator de ciment, cu tendinţa de a grupa marile oraşe în clustere. Energia şi mediul înconjurător sunt subiecte tot mai importante pe agenda publică, China devenind un mare producător de energie verde, în special solară şi oferind oportunităţi de business în acest domeniu, cu obligaţia din partea investitorilor străini de a se asocia cu o companie locală.
Aspectele specifice legate de modul în care trebuie înregistrate şi protejate mărcile, cum se aplică dreptul de proprietate intelectuală şi, mai ales, aspectele legate de cultura antreprenorială şi abordarea unei relaţii comerciale contractuale cu un partener chinez, au făcut obiectul dialogului susţinut de Dl Michal Klaczynski.
Cu toate acestea, din cele 24 milioane de IMM-uri înregistrate pe Piaţa Unică Europeană, numai 13% fac operaţiuni comerciale în afara UE, iar, dintre acestea, numai 250.000 IMM-uri exportă în China. Întreprinderile din Franţa, Germania, Italia, Polonia, Spania şi Marea Britanie asigură 70% din exportul european, valoarea exporturilor româneşti către China fiind mult sub media UE.
Nevoia de a facilita accesul pe piaţa chineză. a determinat crearea EU SME Centre, un proiect finanţat de UE, prin care se oferă consultanţă confidenţială şi informaţii gratuite în domeniul dezvoltării afacerilor, legislativ, al standardelor şi conformităţii în resursele umane. Centrul a publicat recent şi un îndrumar pentru diagnostic în business Are you ready for China? (Sunteţi pregătit pentru China?). Informaţii despre EU SME Centre pot fi accesate la adresa www.eusmecentre.org.en
China IPR SME Helpdesk oferă consultanţă pentru protejarea secretelor lor comerciale, respectiv pentru procedurile de înregistrare a invenţiilor şi mărcilor, etc. şi poate fi accesat la adresa: www.china-ipinsider.eu
Seminarul a continuat cu prezentarea unor exemple de bune practici româneşti pe piaţa chineză de către Bio Terra SRL şi Murfatlar România SA şi s-a încheiat cu o sesiune de întrebări şi răspunsuri şi consultanţă personalizată pentru firmele româneşti interesate.
Întocmit
Sorina Voica
Biroul Relaţii Publice
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii