Centrele europene pentru consumatori - 5 ani în slujba consumatorilor europeni
Centrele europene pentru consumatori - 5 ani în slujba consumatorilor europeni
Vi s-a întâmplat vreodată să faceţi o comandă online, să plătiţi
produsele şi să nu le primiţi niciodată? În acest caz, un centru
european pentru consumatori vă poate ajuta. În conformitate cu Al 5-lea
raport aniversar ECC-Net, dat publicităţii astăzi de Comisia Europeană,
între 2005 şi 2009, Reţeaua centrelor europene pentru consumatori
(ECC-Net) s-a ocupat de aproape 270 000 de solicitări ale
consumatorilor din UE care li s-au adresat pentru consultanţă sau
ajutor în ceea ce priveşte cumpărăturile transfrontaliere. Numărul de
solicitări anuale a crescut constant, de la aproximativ 43 000 în 2005,
la peste 60 000 în 2009. Valoarea anuală a înţelegerilor amiabile ca
urmare a unor reclamaţii adresate comercianţilor (în rambursări şi
compensaţii pentru consumatori) a atins 3,5 milioane EUR în 2008.
Comisia Europeană şi statele membre cofinanţează ECC-Net care oferă
consumatorilor consultanţă juridică gratuită şi asistenţă în toate
ţările UE, precum şi în Norvegia şi Islanda. Cumpărăturile online
continuă să reprezinte principala sursă de reclamaţii pentru
consumatorii transfrontalieri: în 2009, acestea reprezentau mai mult de
jumătate (55,9 %) dintre toate reclamaţiile primite.
Adresându-se
directorilor ECC la lansarea raportului, care a avut loc în prima parte
a zilei de astăzi, comisarul UE pentru Sănătate şi Consumatori, John
Dalli, a declarat: „Centrele europene pentru consumatori oferă o plasă
importantă de siguranţă pentru consumatorii UE care doresc să profite
de ocaziile oferite de piaţa internă în căutarea unui raport mai bun
calitate/preţ şi a unei oferte mai diversificate dincolo de frontiere.
Graţie acestei reţele unice, ei pot primi un ajutor eficient şi gratuit
în propria lor ţară şi în propria lor limbă, indiferent în ce alt loc
din UE au avut o problemă." În concluzie: „Când oamenii întreabă ce
face UE în mod concret pentru consumatori, activitatea ECC-Net poate fi
citată cu mândrie ca prim exemplu."
Reţeaua centrelor europene pentru consumatori
Un consumator ceh a comandat mai multe CD-uri de la un magazin online danez, a plătit cu card de credit, dar nu a primit produsele niciodată. Comerciantul a promis că va trimite produsele într-o săptămână, apoi în două săptămâni, apoi a spus că livrarea va întârzia mai mult. Consumatorul a cerut banii înapoi, dar nu a primit niciun răspuns. Consumatorul a contactat ECC ceh, care a cerut ajutorul partenerilor danezi. După ce a fost abordat de ECC Danemarca, comerciantul a făcut o rambursare completă.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp